Hvad får man egentligt en direktørgage for~
Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 11-09-06 20:40

"Det vidste jeg ikke" ... har man set den før i COMBUS + diverse andre
"affærer" ?

http://politiken.dk/indland/article172057.ece

I Japan og Korea bekender man sin skyld offentligt og afgår. I DK kan
jeg forestille mig, at man i det allerværste fald bliver afgået ...
og ender op som bestyrelsesformand eller -medlem for et af de
mangfoldige gnaveben som der jo eksisterer så mange af her.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-09-06 21:25

<cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har du nogen sinde oplevet, at en direktør, der efter egen påstand får en
tårnhøj løn for at "tage ansvar", ikke er løbet fra dette, om behov opstod?
Det er længe siden, der fandtes mennesker som Herluf Trolle.
Desværre.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-09-06 21:31

<cphpeter@gmail.com> wrote:

> [...]
> og ender op som bestyrelsesformand eller -medlem for et af de
> mangfoldige gnaveben som der jo eksisterer så mange af her.

Ja, man får nogle gange den indskydelse, at direktørers løn burde
reguleres efter deres firmaes finanser. Hvad de laver
budgetoverskridelser eller underskud i driften, så burde de principielt
fratages deres løn for de pågældende år.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : T.Liljeberg

Dato : 13-09-06 05:09

On Mon, 11 Sep 2006 22:30:41 +0200, in dk.politik
peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote:

>Ja, man får nogle gange den indskydelse, at direktørers løn burde
>reguleres efter deres firmaes finanser.

Det hedder bonus og optioner.

>Hvad de laver
>budgetoverskridelser eller underskud i driften, så burde de principielt
>fratages deres løn for de pågældende år.

Ingen løn, hvis markedet udvikler sig i en uheldig retning?