Udgivelse
Fra : Henrik

Dato : 12-09-06 19:43

Hej allesammen.
Jeg vil gerne udgive en hjemmeside, men hvordan.
jeg ved man skal trykke på filer og så udgiv på web.
og så trykker jeg så hvilken side den skal ligge på.
men så vil den have en kode. og spørgsmålet er så: hvilken kode skal man
bruge?

Fra : enkvinde

Dato : 11-09-06 22:15

"Henrik" <henrik@1go.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så trykker jeg så hvilken side den skal ligge på.
> men så vil den have en kode. og spørgsmålet er så: hvilken kode skal man

Hej Henrik

Du skal bruge koden som du har fået fra din udbyder.

Hilsen Eva

Fra : Henrik

Dato : 13-09-06 06:42

Ja, men når jeg skriver navn og kode kommer boksen bare frem igen? Hva gør
jeg?

Fra : enkvinde

Dato : 12-09-06 09:44

> Ja, men når jeg skriver navn og kode kommer boksen bare frem igen? Hva gør
> jeg?

Du starter om igen

1. Gå i "filer" - vælg "udgiv websted"
En box dukker frem "Egenskaber for fjernwebsted".
I denne skal du vælge måden hvordan du ønsker at uploade din side
på.(Fjernewebservertype).
Hvis du har en udbyder der understøtter FrontPage extensions, så vælger du
her "FrontPage eller SharePoint Services" - hvis din udbyder ikke
understøtter FrontPage så vælger du i stedet "FTP"

2. Dernæst skal du så skrive, hvor dit fjernwebsted skal placeres. Hvis du
uploader til en udbyder med FrontPages extenstions, så skal der være
"http://" foran din adresse. Hvis du uploader via FTP, så skal der stå
"ftp://" foran din adresse.
Når du skriver din adresse, så vær opmærksom på, at du IKKE skal skrive www.
foran. Den skal se sådan her ud http://din-adresse.dk
Det skal lige siges, at hvis udbyderen kan have en anden adresse som du skal
uploade til. Det gør sig feks. gældende med Tele Danmarks gratis sider. Så
tjek dine papirer først.

Slut af med at klikke "OK"

3. En box dukker op, den ønsker nu Brugernavn og Adgangskode.
Dit brugernavn er det navn som du har hos din udbyder, feks Henrik57 eller
vxy98mrtu14... noget i den stil
TIlsvarende er din adgangskode også den du har fået af din udbyder. feks.
xy76hwxz17.
Igen -Tjek dine papirer og om muligt, så skift dine koder til nogen du kan
huske i fremtiden, men vent lige med det indtil du har fået hul igennem. Det
tager nemlig et stykke tid, inden dine nye koder træder i kraft.

Tryk "Ok"

Nu skulle du kunne uploade din hjemmeside.

4. Det gør du ved at trykke på "Udgiv Websted" i nederste højre hjørne.
Vente til den er færdig og vupti.... Miraklet er sket... Din side er på
nettet.

God fornøjelse

Hilsen Eva

Fra : Henrik

Dato : 15-09-06 16:09

Der er kun et problem... når jeg trykker udgiv web... kommer der ikke en
boks frem der hedder fjernwebservertype men den vil bare have ´navnet på
siden hvor hjemmesiden skal ligges ud?