Flere samtidige sessions?
Fra : jonas@delfs.dk

Dato : 11-09-06 17:26

Hej gruppe

Jeg har et CMS med registrering/login for besøgende. Dette CMS
benytter sessions og det fiktive session-name 'CMSSID'. Session data
bliver gemt i en database. Ved login vil jeg så gerne samtidigt logge
brugeren ind i osCommerce som kører i /shop/ mappen på samme domæne.
osC benytter session-navnet 'osCSID' og gemmer sine sessions i filer.

Hvordan kan jeg i samme funktion som logger brugeren ind i CMS'et
sætte session-variablen 'customer_id' i osC sessionen? Hvad skal jeg
være opmærksom på mht. session cookie settings (domain, path) når
jeg skal sikre mig at jeg ikke bryder den eksisterende session brugt af
CMS'et?

session_name('osCSID');
session_start();
$_SESSION['customer_id'] = 13;

Virker umiddelbart ikke. Heller ikke med session_set_cookie_params(0,
'/shop/', '192.168.0.180'); før session_start().

Nogen forslag til en løsning?

Tak!

Mvh. Jonas