Loopback med cisco 800
Fra : henrikcj@gmail.com

Dato : 11-09-06 12:29

Hej alle.

Er det muligt på nogen måde at lave loopback med en cisco router?
Jeg har søgt meget efter det men det ser ud som om at man skal bruge
en access list for at få det til at virke.
Nogen der har en ide ?

Hilsen Henrik

Fra : Allan

Dato : 11-09-06 13:41

<henrikcj@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

her er en link som beskriver loopback til en cisco 650, se om det ikke også
virker på din.
http://tutorials.worldwidewhat.dk/zyxel_cc/

mvh
allan

Fra : henrikcj@gmail.com

Dato : 11-09-06 14:00

Hejsa.

Tak for svaret.

Det gør det ikke helt. Da den vejledning er til en zyxel router, dette
her er en cisco router

Fra : Michal

Dato : 11-09-06 15:21

On 11 Sep 2006 04:29:19 -0700, henrikcj@gmail.com wrote:
> Er det muligt på nogen måde at lave loopback med en cisco router?
> Jeg har søgt meget efter det men det ser ud som om at man skal bruge
> en access list for at få det til at virke.
> Nogen der har en ide ?

Jeg vil gætte på du skal ud i noget route-map og så policy-route noget
trafik ud forbi et loopback interface.

Det kan måske også gøres med noget NAT-fusk af en art.

Alternativt kan du jo bare smide en DNS-server op :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-09-06 18:10

henrikcj@gmail.com wrote:

>Er det muligt på nogen måde at lave loopback med en cisco router?
>Jeg har søgt meget efter det men det ser ud som om at man skal bruge
>en access list for at få det til at virke.
>Nogen der har en ide ?

Hvad mener du med loopback?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Michal

Dato : 11-09-06 18:29

On Mon, 11 Sep 2006 19:10:21 +0200, Lars wrote:

> Hvad mener du med loopback?

Jeg tror det er det ord "billig-router-producenter" bruger om at route
pakker fra src inside dst outside tilbage til inside.

F.eks. der benyttes en dns-service uden for ens net, den peger en række
hostnames på ens wan-ip, og routeren laver så port-forward ind til en
eller flere maskiner på indersiden, også selvom src-address er fra
inside.

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-09-06 20:15

Michal <usenet@spamwodzinskitrap.dk> wrote:

> [...]
>hostnames på ens wan-ip, og routeren laver så port-forward ind til en
>eller flere maskiner på indersiden, også selvom src-address er fra

Det lyder som et split-DNS scenario. Var det så ikke bedre at køre med
en lokal hostfil?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Michal

Dato : 11-09-06 20:58

On Mon, 11 Sep 2006 21:14:39 +0200, Lars wrote:
> Det lyder som et split-DNS scenario. Var det så ikke bedre at køre med
> en lokal hostfil?

Jo, i mangel af en rigtigt DNS-server.

Selv når man har 2-3 computere er det ikke så ringe med hosts-fil. Og
det er ikke alle som har lyst til en dns-server knurrende i
koste-/rack-skabet.

Der hvor det kan blive "bøvlet" er hvis man også har laptops, som skal
have én hostsfil hjemme og en anden ude.

--
Venlig Hilsen
Michal