AMD XP 64 3800 hvilken? - Bundkort hvilket~
Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 11-09-06 10:01

Jeg vil gerne opgradere til en AMD 64 3800 og et nyt bundkort. - årsagen til
dette valg er at jeg tror at pris/performance hænger godt sammen her, og at
det dækker mit spillebehov som er computerens primære funktion.

Mit nuværende er en AMD XP 2400/266 samt Soltek SL75 DRV4.

Før i tiden fulgte jeg meget med omkring hardware og div. test, men her de
senere år er jeg blevet hægtet totalt af.

Jeg går konkret efter performance - så hvilket bundkort/chipset med passiv
køling?
Hvilken af de forskellige AMD XP 64 3800, og hvilken billig lydsvag køling?

Fra mit gamle system beholder jeg:

ATA harddiske 250/80 gb. - SATA er ikke et behov på nyt bundkort.

1gb. (2*512) PC2700 ram. kan se at man også kan bruge dem på div. 939
bundkort.

AGP Nvidia 6800 GT. PCI express er ikke et behov.

Netkort 10/100 hvis integreret på bundkort er det ok.

CL Augidy 1. PS. er vel bedre end et integreret lydkort.

PSU NorthQ 4001 400W + kabinet.

Jeg ved godt at der er en tråd neden under som har noget til fælles med
denne, men skal jeg gå ind der, skal der også stilles en masse spørgsmål, så
derfor har jeg valgt en ny.

På forhånd tak...

Mvh. Flemming hansen

Fra : JK

Dato : 11-09-06 11:31

On Mon, 11 Sep 2006 11:00:46 +0200, "Flemming M. Hansen"
<boole@sol.dk> wrote:

> [...]
>denne, men skal jeg gå ind der, skal der også stilles en masse spørgsmål, så

Når du bliver stående ved AGP grafik, så jeg vil foreslå et bundkort
fra asrock, der har cpu sokkel am2, men tager AGP.
Så sæt en Dual core X2 3800 på det.
Men du skal noget DDR2 ram. Asrock har også et andet bundkort for både
DDR og DDR2, men det importeres ikke p.t. i DK.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216387&Place=&Placeurl=

Hvis du vælger socket 939 og en single core cpu, så ville jeg vælge
Uli chipset (Ali) .

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=129303&Place=&Placeurl=

Det kan du få til DDR ram.

mvh

John

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 11-09-06 13:33

> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216387&Place=&Placeurl=
>

> Hvis du vælger socket 939 og en single core cpu, så ville jeg vælge

Tak for dit svar John, men jeg vil gerne holde mig til min tekst, da jeg
ellers skal have hænderne dybere i foret.

Mvh. Flemming Hansen

Fra : Svend

Dato : 11-09-06 14:00

Flemming M. Hansen wrote:
> Tak for dit svar John, men jeg vil gerne holde mig til min tekst, da jeg
> ellers skal have hænderne dybere i foret.
>
> Mvh. Flemming Hansen

hvad med det asrock conroe board der kan tage agp og ddr1 ?

Svend

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 11-09-06 16:47

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> hvad med det asrock conroe board der kan tage agp og ddr1 ?
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211314
>

> --
> Svend

Har taget udgangspunkt i bundkortet og dets alsidighed jvf. gammelt
hardware. Det får fine anbefalinger i test ude på nettet.
Vil det så sige at parret med en Core 2 duo E6300 - E6400 vil det være et
sparke røv system til spil?

Mvh. Flemming Hansen

Fra : Svend

Dato : 11-09-06 18:29

Flemming M. Hansen wrote:
> [...]
> hardware. Det får fine anbefalinger i test ude på nettet.
> Vil det så sige at parret med en Core 2 duo E6300 - E6400 vil det være et

Jeg mener der er mere fremtid i at købe et conroe kompatibelt bundkort
end et bundkort med en socket type(939) som der ikke kommer nye chips
på. Ja en e6400 er en god chip, men kig selv efter test. anandtech eller
toms har lavet en test med ddr1 ram og agp. Den viser at der er forskel
i f.t. ddr og pcie, men ikke stor.

ifølge <http://www.legitreviews.com/article/377/2/> kandu også bruge ddr
333, men jeg ved ikke hvordan performance bliver.

Hvis du insistere på at bruge din gamle hardware fordi du vil bruge det
der skal til for at skifte generation, jamen så er det det board du skal
have, men det er altså ingen jetjager.

--
Svend

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 11-09-06 19:53

> Hvis du insistere på at bruge din gamle hardware fordi du vil bruge det
> der skal til for at skifte generation, jamen så er det det board du skal
> [...]
Det bliver det alligevel, har fundet en simpel måde til at hæve volten.

http://www.vr-zone.com/?i=3904&s=1

Mvh. Flemming Hansen

Fra : JK

Dato : 11-09-06 14:25

On Mon, 11 Sep 2006 14:32:52 +0200, "Flemming M. Hansen"
<boole@sol.dk> wrote:

>Tak for dit svar John, men jeg vil gerne holde mig til min tekst, da jeg
>ellers skal have hænderne dybere i foret.

Så har du vist ikke læst mit svar. Min løsning 2) passer jo perfekt
med din hardware, og du KAN sætte en 3800+ på.

Jeg forstår blot ikke, at du kan kalde det en PERFORMANCE gevinst at
gå fra en XP 2400 til en 3800.

For 3800 er 64 bits, men det mærker du ikke med windows XP. Derfor
foreslog jeg en dual-core.

Som Svend skriver kan du sætte DDR og AGP sammen med en Intel Core2.
Det vil bruge mindre strøm end en dual core AMD til socket 939 med DDR
og AGP.

mvh

John

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 12-09-06 11:27

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Som Svend skriver kan du sætte DDR og AGP sammen med en Intel Core2.
> Det vil bruge mindre strøm end en dual core AMD til socket 939 med DDR

Ja nu kan jeg godt se ideen med duo, skulle bare lige have det på plads.
Har bestilt bundkort samt intel duo 2.

Med salg af det gamle hardware, bliver opgraderingen rimelig billig.

Tak for hjælpen.

Mvh. Flemming Hansen