Hvordan kan jeg styre mine "Fælles kanter"
Fra : Frederiksen

Dato : 11-09-06 08:09

Hej.

Jeg SKAL bruge FrontPage på mit arbejde til at lave en hjemmeside, så
andre også kan redigere idem uden at være eksperter i html osv. Jeg
selv plejer at kode i notepad og bruge CSS osv.

Mit spørgsmål går på, hvordan jeg kan styre og style mine fælles
kanter ala <div> bokse (normalt har jeg lavet en <div> til banner og
menu, hvori jeg har inkluderet en side, som er fælles på alle andre.

jeg mangler mulighed for at kunne styre højde/bredde, skrifttype,
farve, margin osv. i mine fælles kanter.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 11-09-06 09:55

Brug almindelige include pages i stedet.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 16:55

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> Brug almindelige include pages i stedet.

Problemet er, at mine sider ser helt tossede ud, når jeg bruger inkluderede
sider. Som om indholdet ikke er der.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 12-09-06 09:43

Bruger du SSI i stedet for Frontpages egen include funktion.
I først nævnte tilfælde vil det se ud som du beskriver mens FP
includes vises i design view.

Fra : Frederiksen

Dato : 12-09-06 10:21

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Bruger du SSI i stedet for Frontpages egen include funktion.
> I først nævnte tilfælde vil det se ud som du beskriver mens FP
> includes vises i design view.

Ja, det er det, der nok er problemet, for jeg er vant til at lave
hjemmesider i netpad med ren HTML og CSS samt SSI.

Fra : Frederiksen

Dato : 13-09-06 10:38

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Bruger du SSI i stedet for Frontpages egen include funktion.
> I først nævnte tilfælde vil det se ud som du beskriver mens FP
> includes vises i design view.

Jeg har problemer med at finde Frontpages egen include funktion.

Jeg kan kun finde "Fælles kanter" men hvis jeg bruger det og åbner
disse selvstændige filer, så træder ændringerne ikke igennem på
siderne, der inkluderer de fælles kanter.

Men selve include funktionen i Frontpage kan jeg som sagt ikke finde

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 18-09-06 13:23

Husker det ikke på dansk men Insert | Webbot | Include

Fra : Frederiksen

Dato : 18-09-06 11:11

Frederiksen skrev:

> [...]
> siderne, der inkluderer de fælles kanter.
>
> Men selve include funktionen i Frontpage kan jeg som sagt ikke finde

Ovenstående har jeg stadig ikke fundet ud af.

Du nævner, at jeg skal bruge Frontpages egen include funktion. Jeg har
søgt under hjælpen i programmet, men jeg har ikke fundet den.

Kan du guide mig hen til den?

Jeg bruger Frontpage 2003 DK

Fra : Frederiksen

Dato : 19-09-06 07:04

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Husker det ikke på dansk men Insert | Webbot | Include

Tak for det, nu har jeg fundet det.

Men måske er det alligevel en af Frontpages store mangler, for jeg har
gjort den inkluderede sides baggrund blå (i selve den inkluderede fils

Men når den inkluderede side kommer på en anden side, så bliver
farven og margin helt ubrugelig

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 19-09-06 14:18

Ja naturligvis.
Hvis du vil bevare baggrundsfarve skal du indsætte includen i en tabel
og sætte baggrundsfarven der.

Fra : Frederiksen

Dato : 20-09-06 08:52

Ja, det er ham den besværlige igen...

Når jeg bruger Indsæt - Webkomponenter - indsæt side

så vises den indkluderede side godtnok i frontpage, men når den vises
i en browser, så vises der intet. INTET:

Nogle forslag?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 20-09-06 13:13

Opdater siden i browseren. Sæt den eventuelt til at checke for
opdateringer hver gang den henter en side.

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 15:20

> Opdater siden i browseren. Sæt den eventuelt til at checke for
> opdateringer hver gang den henter en side.

Hej Peter.

Nej det er desværre ikke det.

Jeg har i stedet for valgt BÅDE at lave SSI og Frontpages egen include
funktion.

Så bliver det vist korrekt i browseren (SSI) og det bliver vist korrekt i
Frontpage (Frontpages egen løsning).

Ikke optimalt, men det fungerer da.

Måske har det noget at sige, at siderne vises på en UNIX server, der kan
køre php

Min filer ender med shtml (filen der inkluderes på) og htm samt txt (den
inkluderede fil)

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 15:26

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre php
>
> Min filer ender med shtml (filen der inkluderes på) og htm samt txt (den

Vi er nu 2, der har været ved at hjælpe med at ændre en hjemmeside på en
skole og ingen af os, der har arbejdet med det har fået det til at fungere.
Det er meget mystisk, men formentligt er det vores evner, der ikke rækker