Bil til den store familie
Fra : Familien Juul

Dato : 11-09-06 07:59

Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
børn?

Fra : Holst

Dato : 11-09-06 08:19

Familien Juul wrote:

> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Du skulle nok nærmere have spurgt, i hvilken gruppe du skulle stille et
sådant spørgsmål. Svaret herpå vil nemlig være news:dk.fritid.bil, idet
spørgsmålet slet ikke falder inden for denne gruppes fundats. Den kan du
læse på http://www.usenet.dk, som i almindelighed også kan være til
hjælp, hvis du ikke kan finde den rette gruppe til dine spørgsmål.

Fra : marlene

Dato : 11-09-06 16:23

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle nok nærmere have spurgt, i hvilken gruppe du skulle stille et
> sådant spørgsmål. Svaret herpå vil nemlig være news:dk.fritid.bil, .

rigtigt eller ej,
så havde jeg også spurgt her!
fordi man gerne vil vide hvad andre gør mht. børn/børnefamilie, det må siges
at være her,
så er det ikke ensbestydende med at man gider læse om andres interesse for
biler.

så mit svar er i bedste fald, køb en brugt zafira, den er ikke voldsom i
pris og kan rumme 5,6 el. 7 pers.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-09-06 19:23

"marlene" <rin@nyk.dk> wrote in

> så er det ikke ensbestydende med at man gider læse om andres interesse
> for biler.

Sjovt nok var det præcis hvad indlægget betød at du blev nødt til. Endda
helt uden at følge med i dk.fritid.bil.

Det ville jeg tænke lidt over...

Fra : marlene

Dato : 12-09-06 10:35

det giver jeg dig ikke ret i,
der er kun et sted at få et fornuftigt svar,
det er hos dem der har erfaring med den størrelse bil, og det har
børnefamilien.

hvad så når spørgsmålet næste gang lyder på f.eks. hvilken type klapvogn
foretrækker I?

får spørgeren så også et hurtigt svar om at hun/ han kan lede i Klapvogn.dk
eller hvad.

undskyld ...

Fra : Holst

Dato : 12-09-06 10:55

marlene wrote:

> det giver jeg dig ikke ret i,
> der er kun et sted at få et fornuftigt svar,
> det er hos dem der har erfaring med den størrelse bil, og det har
> børnefamilien.

Hvis folk ikke holder en nogenlunde selvjustits og/eller lytter til råd
om rette gruppe, så ender det med, at grupperne oversvømmes med indlæg,
som er helt uden for emnet, og så mister grupperne sin relevans for mange.

> hvad så når spørgsmålet næste gang lyder på f.eks. hvilken type klapvogn
> foretrækker I?

Her vil en passende gruppe sikkert være news:dk.forbruger

> Den har indtil videre sparet mig for at få 2910 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Gider du holde op med at spamme nyhedsgruppen. Tak.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-09-06 11:43

"marlene" <rin@nyk.dk> wrote in

> det giver jeg dig ikke ret i,

Du blev ikke nødt til at læse et indlæg om biler i dk.familie.barn?

> der er kun et sted at få et fornuftigt svar,
> det er hos dem der har erfaring med den størrelse bil, og det har
> børnefamilien.

Nu har du jo ikke fulgt den samme tråd ovre i dk.fritid.bil. Betydeligt
mere kvalificerede svar og uddybende spørgsmål.

> hvad så når spørgsmålet næste gang lyder på f.eks. hvilken type
> klapvogn foretrækker I?

Så laver man en x-post med en fut til den relevante gruppe.

> får spørgeren så også et hurtigt svar om at hun/ han kan lede i
> Klapvogn.dk eller hvad.

Nu gør du dig selv dummere end du er. Hvis du ikke ved hvordan usenet
fungerer, så vil jeg da anbefale dig at tjekke usenet.dk.

> --------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.

Måske du kunne overtales til at smide den der rekvalme ned i en signatur,
så de af os der ikke gider se på den, kan sortere den fra?

Fra : marlene

Dato : 12-09-06 20:38

> Nu gør du dig selv dummere end du er. Hvis du ikke ved hvordan usenet
> fungerer, så vil jeg da anbefale dig at tjekke usenet.dk.

jeg synes faktisk her på siden findes perfektionister, som ikke tåler andre
træder ved siden af.
...........sjovt nok altid de samme navne, der svarer med at fortælle andre,
hvor dumme de er, fordi de er i tvivl
eller at de i bedste mening poster, et i jeres øjne, spørgsmål som ikke skal
kunne findes her.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lars Raaby

Dato : 12-09-06 20:45

marlene skrev:

> [...]
> kunne findes her.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 2923 spam-mails

Vil du ikke nok fjerne den signatur du har i bunden af dine indlæg.
Hvis du forsætter på den måde kommer du snart i selskab med
landsbytossen i mit kilfilter.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Holst

Dato : 12-09-06 21:27

marlene wrote:

> Den har indtil videre sparet mig for at få 2923 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Jeg har nævnt det tidligere. Gider du ikke holde op med at udsende dit spam.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 14-09-06 19:38

On Tue, 12 Sep 2006 22:27:11 +0200, Holst <newsjul06@shelter.dk>
wrote:

>Jeg har nævnt det tidligere. Gider du ikke holde op med at udsende dit spam.

På hvilken måde er det spam?
/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : marlene

Dato : 14-09-06 21:28

tak lars, det har jeg selv tænkt, men eftersom jeg ikke har forstand på at
slå det fra - eller til,
så tænkte jeg, jeg heller ikke kunne skelne spam.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-09-06 23:48

"marlene" <rin@nyk.dk> wrote in

> tak lars, det har jeg selv tænkt, men eftersom jeg ikke har forstand
> på at
> slå det fra - eller til,
> så tænkte jeg, jeg heller ikke kunne skelne spam.

Bare fordi du ikke ved hvordan man slår det fra, betyder det ikke at du
bare frit kan blive ved med at udsende lortet.

Som jeg ser det har du 2 muligheder: Få det afinstalleret/beskeden lagt ned
i din signatur, eller betale de 200,- kr SPAMfighter vil have for at de
slår det fra for dig(opgradering til Pro).

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-09-06 23:36

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> wrote in

> På hvilken måde er det spam?

Jvf. fundatsen for denne gruppe, er enhver form for annoncering eller
reklame for produkter uønsket, medmindre det er påkrævet for at besvare et
konkret spørgsmål.

Denne form for uønsket reklame betegnes af mange som spam. Hvis en bruger
trods gentagne henstillinger ikke følger usenets vedtagne regelsæt, kan der
klages til brugerens internet udbyder og denne kan i sin yderste konsekvens
lukke for brugerens adgang til usenet eller internet.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 15-09-06 13:50

On 14 Sep 2006 22:36:20 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jvf. fundatsen for denne gruppe, er enhver form for annoncering eller
>reklame for produkter uønsket, medmindre det er påkrævet for at besvare et

Signaturen er et fristed man kan skrive hvad man vil i, læs fx. her:
http://usenet.dk/netikette/signatur.html

Selv om det er irriterende at Malene ikke bruger korrekt
signaturadskiller, så er det altså ikke et krav at man gør det, men en
anbefaling.

Og hvis du fortsat vil lege betjent, så søg ind på politiskolen i
stedet for at øge støjniveauet her i gruppen. Alternativt så klag dog
til hendes udbyder som du truer med, jeg vil glæde mig til at læse
deres svar.

Det er dig der er off topic i forhold til fundatsen.

/Lars

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-09-06 23:49

"marlene" <rin@nyk.dk> wrote in

> jeg synes faktisk her på siden findes perfektionister, som ikke tåler
> andre træder ved siden af.

Jeg er som oftest ligeglad med fejlpostings. Folk må blot acceptere at
jeg enten ikke svarer på dem eller tolker spørgsmålene som værende
ontopic. Så når man spørger om maling her i gruppen, så må det
nødvendigvis være noget maling til børn, bare for at nævne det seneste
eksempel.

> ..........sjovt nok altid de samme navne, der svarer med at fortælle
> andre, hvor dumme de er, fordi de er i tvivl

Sjovt nok er der også en lille fast enklave af brugere der bare ikke VIL
indrette sig på de præmisser der gælder for alle andre. Som f.eks. dig og
dit evindelig SPAMfighter lort. Få det nu puttet ned i en korrekt
signatur. En korrekt signatur starter med "-- " (uden "") altså streg,
streg, mellemrum.

Alt hvad du skriver herefter opfattes af usenet programmer som en
signatur, som f.eks mit program kan sortere fra (jeg finder signaturer
overflødige). Er det for meget at bede dig om at indføje 3 små tegn i din
signatur, så den bliver korrekt og resten af verdenen kan behandle den
korrekt og efter eget forgodtbefindende?

> eller at de i bedste mening poster, et i jeres øjne, spørgsmål som
> ikke skal kunne findes her.

Ikke "i jeres øjne". Oftest er der belæg i gruppens fundats, som er det
fælles grundlag vi alle bør tilstræbe at overholde. For gruppens bedste.

Så du f.eks. fortsat kan blive fri for at læse om andres bil interesse.

Fra : marlene

Dato : 13-09-06 21:33

> Jeg er som oftest ligeglad med fejlpostings. Folk må blot acceptere at
> jeg enten ikke svarer på dem

man har vel heller ikke lige pligt til at svare selvom der er indlæg, der
kunne besvares.

eller tolker spørgsmålene som værende
> ontopic. Så når man spørger om maling her i gruppen, så må det
> nødvendigvis være noget maling til børn, bare for at nævne det seneste
> eksempel.

det kan da godt være at jeg er dummere end gennemsnittet.
men hvor er forskellen på maling til børn - forestiller mig det kunne være
vægmaling. har ikke læst indlægget.
og en brugbar bil til familien med børn.

jeg synes ikke det er let at opdele og derfor synes jeg stadig, at kan man
give et fornuftigt svar på spørgsmålet, gør man det,eller
man let blander sig udenom.

ang. spam.
så er det altså ikke lige noget jeg selv sidder og skriver, det synes jeg
ville være fælt spildtid.
min computer sætter selv det afsnit på ved afsendelse, det beklager jeg.

venligst malermesteren med mange børn, og ejer af en 7 pers. personbil.
fortsat god aften

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Holst

Dato : 13-09-06 21:45

marlene wrote:

> [...]
> ville være fælt spildtid.
> min computer sætter selv det afsnit på ved afsendelse, det beklager jeg.

Så få den dog til at holde op med det. Det er vel dig, der har sat den
til at spamme!

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 12-09-06 19:40

On Mon, 11 Sep 2006 09:19:10 +0200, Holst <newsjul06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>læse på http://www.usenet.dk, som i almindelighed også kan være til
>hjælp, hvis du ikke kan finde den rette gruppe til dine spørgsmål.

Citat fra fundatsen:

3. Fundats:
Formålet med gruppen er diskussion af børnerelaterede emner,
så som:

* Graviditet og fødsel
* Ernæring / kostvaner
* Sovevaner
* Opdragelse
* Pasning (dagpleje/vuggestue/børnehave/SFO......)
* Børn og medier - underholdning/kvaliteten?
* Børnesygdomme
* Legetøj

Samt anden erfaringsudveksling generelt.

Den væsentlige sætning er nok "samt anden erfaringsudveksling
generelt".

Jeg mener spørgsmålet falder indenfor fundatsen, men jeg tolker den
nok også mindre strikst end du gør.

/Lars

Fra : CDJ

Dato : 11-09-06 09:15

On 11/09/06 8:58, in article 45050925$1$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> wrote:

> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Skal den være ny eller brugt, og hvilken prisklasse taler vi om ?

Fra : Familien Juul

Dato : 11-09-06 09:42

har opretttet i fritid.bil

Fra : Anja

Dato : 11-09-06 11:59

Safira...

Anja

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-09-06 12:22

Familien Juul wrote:
> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Hvis I begge to er indstillet på at tage buskørekort er det jo meget
billigt i vægtafgift, ca. 900 kr / år.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 11-09-06 13:40

"Familien Juul" skrev i en meddelelse
> Hvilken bil vil i råde til at købe til en familie som os, der snart har 4
> børn?

Vi har købt os en Mitsubishi Space Wagon, der er go plads.
En emmaljunga tvillingeklapvogn på skrå bagi, så går det fint

hamselv herfra