Tips til optimering af speedsteam 2601 rou~
Fra : Gert

Dato : 21-06-01 18:13

Har lige fået lagt TDC 2mbit/512k ASDL ind idag med speedsteam 2601 router
og XpressLink modem.

MEN downloadhastighderne meget skuffende - fra tucows.dk kun 128k i snit og
på giganews.com kan jeg ikke engang gennemføre reverse traceroute testen.

Er der nogen som har tips til optimering af router + win98 osv.

Mvh Gert

Fra : Dxl

Dato : 22-06-01 00:12

prøv at sætte dit netkort til: 10Mbit half duplex... og se ellers hvad TDC
selv skrive:
http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpress/forlav_hastighed.shtml#20001

Fra : Thomas H.

Dato : 22-06-01 17:24

Hvor mange pc'er har du koblet på forbindelsen ??? for hvis du kun har
en, kan du med fordel fjerne routeren og sætte kablet fra modemmet
direkte ind i dit netkort og så installere et PPPoE klientprogram på din
pc, så skulle det køre derudaf. du kan kigge her www.turbine.dk/2601

en måde du kan test din forbildelse på er ved at gøre flg:

1: gå ind i dos, tryk start, kør, og skriv command
2: så skriver du: ftp ftptest1.tele.dk
3: nu beder den og adgangskode og der skriver du anonymous, derefter
beder den om e-mail adr. der trykker du bare på enter.
4: nu er du ude i roden og du skal ind i den mappe der hedder pub,
skriv: cd pub
5: nu skal du hente en fil så du kan se hvor hurtig din forbindelse er
skriv: get 1mtest.arj og den skulle nu begynde og hente en fil, bemærk
at du ikke kan have en firewall kørende imens.
6: når den er færtig med at downloade kan du se den hastighed den har
downloadet med, og ved en 2 Mbit/sek. skal du kunne download med omkring
190 - 200 Kb/sek
7: nu har du set hvad du kan downloade med, så skal du se hvad du kan
uploade med, der skal du ind i upload biblioteket skriv: cd upload
8: for at uploade skal du skrive: send 1mtest.arj, nu sender den filen
og du vil så igen kunne se hvilken hastighed du har sendt med.
når du er færtig skal du skrive: bye, for at forlade ftpserveren.

Du skal være opmærksom på at timeout tiden er meget lav da den ftp
server du logger ind på kun tillader en bruger, så man er sikker på den
hastighed man får oplyst, derfor kan du også godt komme ud for, at du
ikke kan logge på med det samme, prøv da bare igen.

Jeg vil utroligt gerne have lidt feedback på hvad du fandt ud af.

Håber jeg har hjulpet med med dit problem.

Med Venlig Hilsen

Thomas