Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
andelsboliglån / rentefradrag ?
Fra : Peter Heide

Dato : 09-09-06 19:29

Læste i JP i dag : "Ejere af andelsboliger under pres" omkring rentestigning

Længere ned i artiklen : "Samtidig får andelshavere ikke fradrag for
renteudgifter, hvorfor denne omkostning ved rentestigning slår igennem
med fuld styrke i den månedlige ydelse"

Det fatter jeg ikke ; får man ikke et fradrag ved renteudgifter når man
har taget et andelsboliglån igennem en bank ?

Jeg tog et sidste år et lån på ca. 400.000 kr. hvor jeg betaler 1300-1400
kr
i renter alene pr. mdr på et 30 årigt lån

Fra : alexbo

Dato : 09-09-06 21:09

"Peter Heide" skrev

> Længere ned i artiklen : "Samtidig får andelshavere ikke fradrag for
> renteudgifter, hvorfor denne omkostning ved rentestigning slår igennem
> med fuld styrke i den månedlige ydelse"

Jeg vil tro at man her mener at lån optaget af andelsforeningen ikke giver
rentefradrag.
Hvis f.eks. din andelsforening har optaget et lån til forbedring af
ejendommen.
Hvis renten stiger på dette lån skal andelshaverne betale mere i mdl.
ydelse.

> Jeg tog et sidste år et lån på ca. 400.000 kr. hvor jeg betaler 1300-1400
> kr
> i renter alene pr. mdr på et 30 årigt lån

Det er dit eget lån og dit fradrag.
om du har købt bolig eller bil for pengene er sådan set ligemeget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Heide

Dato : 10-09-06 16:02

> Det er dit eget lån og dit fradrag.
> om du har købt bolig eller bil for pengene er sådan set ligemeget.
>
> mvh
> Alex Christensen

Tak for svar.