TDC's pengemaskine, nu hvor de presses på ~
Fra : Allan J

Dato : 09-09-06 16:41

Midt i August, sendte TDC en nyheds mail rundt til alle med ADSL, også
MBB - med besked om at de satte priserne ned på Bredbånd, med start den
28 August. :D
Det lød jo godt, og man begyndte at glæde sig.
Men knapt 1 mdr. senere.... ØV - ja mange gange ØV. :-@
For desværre - det viser sig at det ikke gælder alle med
Medarbejderbredbånd (MBB), og andetsteds læste jeg at Webspeed også var
holdt uden for prisnedsættelserne.
På MBB opretholdes de oprindelige priser, og ingen ved hvornår de evt.
oplever prisnedsættelserne.
Hvor må det være dejligt, at den del af kunderne, som betaler via deres
arbejdsplads, kan financere prisnedsættelserne for alle de andre, for
denne gruppe forsvinder jo ikke fra dag til dag.
Det ville være rart om der var en som var inde i reglerne for sådanne
Medarbejderbredbånd, som kunne fortælle om det TDC gør - er lovligt.

Fra : RenÈ

Dato : 09-09-06 17:01

"Allan J" <nospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Det ville være rart om der var en som var inde i reglerne for sådanne
> Medarbejderbredbånd, som kunne fortælle om det TDC gør - er lovligt.

HUH

Fra : BJørn Jørgensen

Dato : 09-09-06 17:05

Allan J wrote:

<klip>

> Det ville være rart om der var en som var inde i reglerne for sådanne
> Medarbejderbredbånd, som kunne fortælle om det TDC gør - er lovligt.

MBB fungerer på en lidt anden måde end alm. ADSL. Når firmaet vælget at
tilbyde MBB til deres medarbejdere, tegner firmaet en kontrakt med TDC,
'antal brugere, beløb, mm' for den periode kontrakten gælder. Dette er
vigtig så firaet kan opgive de rigtige beløb til skattevæsnet. For at man
ikke skal ændre kontrakten hele tiden, har TDC så valgt at der ikke kan ske
ændringer, så som i pris og antal brugere, i perioder af minst 6 måneder.
Sådan var produktet da TDC startede op med MBB, jeg ved ikke om det stadig
gælder.

/bjørn

Fra : Allan J

Dato : 09-09-06 17:18

BJørn Jørgensen:
> [...]
> Sådan var produktet da TDC startede op med MBB, jeg ved ikke om det stadig

Reglerne for MBB er de samme stadigvæk, men i grundtanken for MBB, var
det at priserne skulle holdes på samme nivue som for andre
bredbåndskunder, hvilket også har været praksis ved tidligere
hastigheds/prisreguleringer som har været generelle.
Desværre, så selv fra interne forlydender og rygter, så er der ikke
noget på vej for denne kundegruppe, hvilket er noget svineri, netop
fordi denne kundegruppe er så konstant i sin masse/betaling.
Allan J

Fra : LarsJ

Dato : 09-09-06 17:52

Allan J skrev:

> Desværre, så selv fra interne forlydender og rygter, så er der ikke
> noget på vej for denne kundegruppe, hvilket er noget svineri, netop
> fordi denne kundegruppe er så konstant i sin masse/betaling.

Du må have misforstået hvordan erhvervslivet fungerer. Det er jo netop
fordi denne kundegruppe og dens betaling er konstant, at prisen ikke
sættes ned. Det vil jo være totalt tåbelig købmandskab at forære en
sikker indtægt væk før det er absolut nødvendigt - og det bliver det
først, når kontrakten skal genforhandles.

Fra : TheDane

Dato : 10-09-06 10:24

On Sat, 09 Sep 2006 17:41:14 +0200, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>Det ville være rart om der var en som var inde i reglerne for sådanne
>Medarbejderbredbånd, som kunne fortælle om det TDC gør - er lovligt.

Det er jo billigt i forvejen, dem med MBB slipper jo for skatten, det
gør andre uden MBB jo ikke, så reelt betaler vi andre skatteyder jo
for dem med MBB, nej de skal lukke helt ned for det MBB, det er ikke
andet end skattetænkning.

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 10-09-06 17:54

"Allan J" <nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Midt i August, sendte TDC en nyheds mail rundt til alle med ADSL, også
> MBB - med besked om at de satte priserne ned på Bredbånd, med start den
> 28 August. :D

Det er så ikke lige det der sker, TDC er af den opfattelse at hvis de
forøger hastigheden, så er den hjemme, jeg måtte ringe til TDC for at få
prisen sat ned.
Så jeg nu igen har den forbindelse jeg har bestilt, og betaler for den.

Jeg har ikke noget at bruger højere download hastighed til, end de 1024 jeg
har bestilt, havde de derimod også øget upload havde min holdning nok været
en anden.
Så jeg håber kunderne vil kontakt TDC, og for at klage over de gør noget
andet end det de skriver..

Hygsom
Leo

Fra : PerX ...

Dato : 14-09-06 14:45

In article <mn.4c257d69e27d3778.58358@mail.dk>, nospam@mail.dk says...
> [...]
> Det ville være rart om der var en som var inde i reglerne for sådanne
> Medarbejderbredbånd, som kunne fortælle om det TDC gør - er lovligt.

Du mener nu efter alle vi andre har betalt for MBB ?