Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Vedr. bankkonto og anonymitet
Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 03:11

Kan man få en bankkonto somewhere hvor indestående ikke bliver videregivet
til myndigheder og hvor ens identitet overfor banken ikke er så striks som i
DK?

/Peter

Fra : K_T

Dato : 03-09-06 07:06

Grav dine mange 'sorte penge' ned i baghaven - det er vist din bedste
mulighed.
Alternativet er naturligvis at placere kronerne i en eller anden
bananrepublik, hvor kontrol og sikkerhed er noget lavere end her.

Knud

Fra : Poul Nielsen

Dato : 03-09-06 11:28

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> til myndigheder og hvor ens identitet overfor banken ikke er så striks som

Hvorfor ikke lade mig holde dem for dig imens, de er sikre hos mig, jeg
lader ingen få fat i dem.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-09-06 13:35

In article <44fa399e$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Peter wrote:
> Kan man få en bankkonto somewhere hvor indestående ikke bliver videregivet
> til myndigheder og hvor ens identitet overfor banken ikke er så striks som i
> DK?

Ja, de fleste bookmakere på nettet tillader dig at have ret store
indeståender.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : Britt Malka

Dato : 05-09-06 00:15

wrote:

> Kan man få en bankkonto somewhere hvor indestående ikke bliver videregivet
> til myndigheder og hvor ens identitet overfor banken ikke er så striks som i
> DK?

Ja, det klassiske sted bl.a. -- Schweiz.

--
Britt Malka

Tjen penge på nettet
Gratis e-kursus med de bedste måder
http://www.netpenge.info

Fra : Andy

Dato : 05-09-06 19:29

> Ja, det klassiske sted bl.a. -- Schweiz.

Tjah, iflg. aftalen imellem Schweiz og EU skal information om EU
virksomheders og borgeres indeståender i Schweiz videregives til det
relavante EU lands myndigheder fra 2007, så det kan vist ikke betale sig.

Andy

Fra : Britt Malka

Dato : 06-09-06 14:37

In article <44fdc0c0$0$12703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote:

> Tjah, iflg. aftalen imellem Schweiz og EU skal information om EU
> virksomheders og borgeres indeståender i Schweiz videregives til det
> relavante EU lands myndigheder fra 2007, så det kan vist ikke betale sig.

Som det fremgår af hjemmesiden for det firma, som jeg kender, der kan
oprette bankkonti i Schweiz for folk, gælder det kun, hvis myndighederne
har mistanke om hvidvaskning af penge. Ellers er der bankhemmelighed,
dvs. nul oplysninger videregives.

Fra : Andy

Dato : 06-09-06 16:37

> Som det fremgår af hjemmesiden for det firma, som jeg kender, der kan
> oprette bankkonti i Schweiz for folk,

Du behøver ikke at gå igennem 'et firma' for at oprette en bankkonto i
Schweiz. Det kan man hurtigt og nemt gøre selv.

> gælder det kun, hvis myndighederne
> har mistanke om hvidvaskning af penge. Ellers er der bankhemmelighed,
> dvs. nul oplysninger videregives.

Korrekt, men der behøver ikke at være en dom for at dele oplysninger.
Schweiz har bundet sig til at oplyse ved anmodning. Samtidig indfører
Schweiz kildeskat og provenudeling overfor EU borgere, så uanset hvordan man
prøver at undgå det danske skattevæsen, så er Schweiz et dyrt bekendskab.

Andy

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 02:39

Britt Malka wrote:
> Ja, det klassiske sted bl.a. -- Schweiz.

Bl.a.?
Hvis Schweiz er udelukket fra 2007, så er der måske andre bud?
Jeg er ikke interesseret i at skulle have en formue stående der, blot for at
kunne åbne en konto i pågældende land. Ej heller betale store summer i
adm.gebyr for kontoen.

Fra : Andy

Dato : 06-09-06 12:34

> [...]
at
> kunne åbne en konto i pågældende land. Ej heller betale store summer i

Problemet er at du er sådan circa 10 år for sent ude. De fleste lande som
tidligere ikke havde begrænsninger(Asien, sydamerika,europa osv) har i de
seneste 10 år indført begrænsninger som ulovliggør hemmelige konti og gør
udlevering af oplysninger nemmere.

Du kan forsøge at købe en nummerkonto i schweiz privat(dyrt, for de kan ikke
længere oprettes), men det kræver at du rent faktisk rejser til schweiz for
at indsætte eller hæve. Du kan også oprette konti i forskellige lande hvor
informationer ikke udveksles med andre lande(belize f.eks.) med de problemer
som hører til(Begrænsninger i valutaveksling og høje omkostninger) eller
konti i sydamerika(kræver referencer fra danske banker samt fra personer som
du kender), men prisen er høj, og besværet er stort, hvis det ikke drejer
sig om større midler eller reel virksomhed.

Andy

Fra : Britt Malka

Dato : 06-09-06 14:36

In article <44feb131$0$12626$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> [...]

> længere oprettes), men det kræver at du rent faktisk rejser til schweiz for

Der er firmaer, der tager sig af den slags, så man ikke selv behøver at
tage til Schweiz for at oprette kontoen. Det er i øvrigt ikke ret dyrt.
Man kan indsætte penge bl.a. ved at sende checks.

Kontoen er i øvrigt også anonym, undtagen hvis man bruger den til
hvidvaskning af sorte penge, hvor en dommer i så fald vil kunne dømme
banken til at udlevere oplysning til skattemyndighedern. Fair nok.

--
Britt Malka

Flere oplysninger om konto i Schweiz
http://www.netpenge.info/swissbank.html

Fra : Andy

Dato : 06-09-06 16:54

> Der er firmaer, der tager sig af den slags, så man ikke selv behøver at
> tage til Schweiz for at oprette kontoen. Det er i øvrigt ikke ret dyrt.
> Man kan indsætte penge bl.a. ved at sende checks.

Det er ikke nødvendigt at bruge 'et firma' til det. Enhver kan åbne en
schweizisk bankkonto over internettet.

> Kontoen er i øvrigt også anonym, undtagen hvis man bruger den til
> hvidvaskning af sorte penge, hvor en dommer i så fald vil kunne dømme
> banken til at udlevere oplysning til skattemyndighedern. Fair nok.

Schweiz har i aftalen med EU bundet sig til at udveksle oplysninger ved
anmodning, hvilket vil sige uden dom.

Andy

Fra : Britt Malka

Dato : 06-09-06 21:43

In article <44feee0a$0$12671$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote:

> Det er ikke nødvendigt at bruge 'et firma' til det. Enhver kan åbne en
> schweizisk bankkonto over internettet.

Orv, hvor smart, kan du ikke være sød at sende mig linket?

O.k.

Fra : Britt Malka

Dato : 06-09-06 14:07

In article <44fe26c6$0$4170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "Peter" <->
wrote:

> Bl.a.?

Ja, det er fordi jeg har hørt om sådan nogle nærmest onlinebanker.

> Hvis Schweiz er udelukket fra 2007, så er der måske andre bud?

Er Schweiz da det?

Hvad går det ud på? En dansk lov eller EU eller hvad?

> Jeg er ikke interesseret i at skulle have en formue stående der, blot for at
> kunne åbne en konto i pågældende land. Ej heller betale store summer i
> adm.gebyr for kontoen.

Den jeg kender til, er ikke dyr at oprette, og der var vist ikke
administrationsgebyr for kontoen, så vid jeg husker, men de tog et gebyr
for at modtage checks, som dog kunne være i både eur, dollars og
schweizer-frank.

Fra : Andy

Dato : 06-09-06 16:43

> Er Schweiz da det?

Når Schweiz indfører kildeskat samt provenudeling overfor EU borgere,
hvorfor skulle man så benytte Schweiz?

> Hvad går det ud på? En dansk lov eller EU eller hvad?

EU's rentebeskatningsdirektiv samt EU's aftale med Schweiz om
rentebeskatning.

> [...]
> administrationsgebyr for kontoen, så vid jeg husker, men de tog et gebyr
> for at modtage checks, som dog kunne være i både eur, dollars og

Det koster ikke penge at oprette konto i Schweiz, og det gøres nemt og
hurtigt.

Andy

Fra : Britt Malka

Dato : 06-09-06 21:45

In article <44feeb63$0$12599$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,

> Når Schweiz indfører kildeskat samt provenudeling overfor EU borgere,
> hvorfor skulle man så benytte Schweiz?

Fordi bankerne der er så fleksible, at de tager både checks i euro og
dollars uden de vilde gebyrer, banker ellers tager.

> EU's rentebeskatningsdirektiv samt EU's aftale med Schweiz om
> rentebeskatning.

Har du et link? Det er i modstrid med, hvad jeg har fået oplyst nemlig,
og jeg vil meget gerne vide, hvad jeg kan holde mig til.

> Det koster ikke penge at oprette konto i Schweiz, og det gøres nemt og
> hurtigt.

Okay, i en anden mail har jeg bedt om et link, fordi det er jeg da meget
interesseret i. Penge sparet er næsten penge tjent.