Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor stort et beløb må man udføre i kontan~
Fra : Henrik Jensen

Dato : 30-08-06 16:57

Hej!

Jeg går med tanker om at købe båd i England og vil helst enten tage
DKK med i kontanter derover, eller veksle til PUND inden.

Jeg har et max. der siger DKK 300.000,-

Må man det og hvad siger reglerne?

Mvh.
Henrik

Fra : mfn

Dato : 17-11-06 20:32

Jeg har et max. der siger DKK 300.000,-

Må man det og hvad siger reglerne?

Udover at det er ret dumt at rende med så mange penge så skulle der vil ikke
være noget til hinder for det. Men det kan godt være du skal bede banken
bestille pengene hjem nogle dage i forvejen da de næppe ligger inden med
sådanne beløb i cool cash...

Fra : nvm

Dato : 19-11-06 08:12

mfn skrev:
> [...]
> være noget til hinder for det. Men det kan godt være du skal bede banken
> bestille pengene hjem nogle dage i forvejen da de næppe ligger inden med

Ifølge skattevæsenets vejledning skal du angive beløb over hvad der
svarer til 15.000 Euro.

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=159503&vID=201228&i=0#i159503