Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Spørgsmål ang. PBS
Fra : Dopedog

Dato : 09-08-06 17:21

Hejsa.

Jeg har et mystisk "problem". Min husleje blev trukket fra min konto den 4.
august. Igår, den 8. august, er den så røget retur. Hvordan kan det være ?
Jeg regner med at ringe og spørge min udlejer hvad der er sket her senere,
men ville bare høre om der var nogle kloge hoveder som måske vidste noget om
hvad der er sket der ? Skal så lige siges at det er et almindeligt
hævekort jeg har, hvor jeg kan hæve op til 2000,- ekstra på kontoen, og den
var så gået lidt over de 2000,-, men det har den gjort før, og der har ikke
været problemer.

-Ronnie

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-08-06 17:52

Den 09-08-06 18.21 skrev Dopedog følgende:

> var så gået lidt over de 2000,-, men det har den gjort før, og der har ikke
> været problemer.

Men det var der så denne gang. Det er sandsynligvis banken, der har
annulleret betalingen, fordi der ikke var penge nok på kontoen. Der er
ingen grund til at kontakte udlejer (medmindre det er for at undskylde
den manglende betaling), kontakt i stedet straks banken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Dopedog

Dato : 09-08-06 18:10

> [...]
> ingen grund til at kontakte udlejer (medmindre det er for at undskylde den
> manglende betaling), kontakt i stedet straks banken.

Okay, altså for at give dem penge så der kommer dækning på kontoen til at
betale huslejen eller ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-08-06 18:54

Den 09-08-06 19.10 skrev Dopedog følgende:

> Okay, altså for at give dem penge så der kommer dækning på kontoen til at
> betale huslejen eller ?

Ja, du skal enten have dem til at betale huslejen, eller du skal selv
indbetale den til udlejer. Det vil nok være en god ide at få det gjort i
en fart, hvis du skal undgå ekstra gebyrer og trusler om udsmidning (alt
efter hvor striks din udlejer er). Du slipper dog nok ikke for et gebyr
til banken for overtrækket.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Dopedog

Dato : 09-08-06 19:06

> [...]
> en fart, hvis du skal undgå ekstra gebyrer og trusler om udsmidning (alt
> efter hvor striks din udlejer er). Du slipper dog nok ikke for et gebyr

Det vil jeg gøre imorgen så. Tak for svaret

Fra : alexbo

Dato : 09-08-06 17:47

"Dopedog" skrev

> Jeg har et mystisk "problem". Skal så lige siges at det er et almindeligt
> hævekort jeg har, hvor jeg kan hæve op til 2000,- ekstra på kontoen, og
> den var så gået lidt over de 2000,-,

Der er ikke noget mystisk i det, beløbet er trukket tilbage p.g.a.
manglende dækning på kontoen.
De skulle slet ikke være sendt, men der har måske været en anden hævning
samtidig.

mvh
Alex Christensen