Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Billigere boliglån
Fra : Claus Skaarup (Arbej~

Dato : 31-07-06 12:49

Jeg købte hus for godt 3 år siden og sidder rimeligt i det rent
økonomisk. Jeg har et realkreditlån på 444.000 kr. hos Totalkredit
(den er afdragsfri i øjeblikket, for at høvle af på et dyrere lån)
og et boliglån på 140.000 i min lokale sparekasse. Restløbetid 12
år.
Renten på boliglånet er pt. på 8.25% og det må da kunne gøres
billigere. Hvad er der af alternativer?
Jeg har ingen formue og derfor ikke rigtig noget at "handle med", så
det ville være bedst, hvis jeg kunne få nogle konkrete tal fra andre
banker til at "slå min nuværende sparekasse i hovedet med".
Jeg har selvf. fast arbejde og betaler mine afdrag uden problemer.

Forslag?

Mvh. Claus

Fra : Anita

Dato : 31-07-06 13:55

"Claus Skaarup (Arbejde)" <skaarup75@yahoo.dk>

> Renten på boliglånet er pt. på 8.25%

Det burde kunne komme et par % ned.

Men prøv selv at spørge i et par andre banker, så får du noget reelt at gå
efter. Og hvem ved? Måske det ligefrem kan betale sig for dig at skifte til
en anden bank.

Venligst Anita

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-07-06 19:07

In article <1154346558.511155.130620@i42g2000cwa.googlegroups.com>, Claus Skaarup (Arbejde) wrote:
> [...]
> år.
> Renten på boliglånet er pt. på 8.25% og det må da kunne gøres

Jeg betaler 6.50% i Danske Bank for en kassekredit.
Men jeg har stor friværdi.

> [...]
> banker til at "slå min nuværende sparekasse i hovedet med".
> Jeg har selvf. fast arbejde og betaler mine afdrag uden problemer.

Boliglån/boligkredit ville jeg nok kunne få længere ned.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)