Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Samtidig køb/salg af bolig - Hvordan
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-07-06 21:25

Vi er i gang med seriøse overvejelser om at sælge min ejerlejlighed,
og i stedet købe et hus.

Hvordan gør man, og får det timet rigtigt ?

Hvis man sælger, og der ikke er et hus man kunne ønske sig til salg,
så står man uden noget, og skal eventuelt en tur forbi noget udlejning
(dette kan tage tid).

Hvis man til gengæld finder et hus man kan lide, og køber det, så
risikerer man, at man ikke kan komme af med lejligheden til den
forventede pris så hurtigt som man ønsker.

Gode råd og tips velkommen.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : Svenne Krap

Dato : 30-07-06 22:08

Povl H. Pedersen wrote:

> Hvis man sælger, og der ikke er et hus man kunne ønske sig til salg,
> så står man uden noget, og skal eventuelt en tur forbi noget udlejning
> (dette kan tage tid).

Jeps det er skidt.

> Hvis man til gengæld finder et hus man kan lide, og køber det, så
> risikerer man, at man ikke kan komme af med lejligheden til den
> forventede pris så hurtigt som man ønsker.

Men det her er nok endnu værre.

> Gode råd og tips velkommen.

Det kommer meget an på din situation (som alt andet rådgivning).

Hvis du finder DRØMMEHUSET (som du mener aldrig vil komme til salg igen,
eller noget tilsvarende) og du har råd til at have to ejendomme en
overgang - så er det måske en ide at købe det på stedet.

Hvis du ikke har uanede mængder penge kan det være en fordel at sælge
lejligheden først så købe huset. Jeg kender folk, som af nødvendighed
har ejet to ejendomme (hvoraf det ene stod tomt) i bogstavligtalt årevis.

Jeres (potentielle) friværdi kan evt. hjælpe med at fylde hullet hvis I
har to ejendomme en kort overgang.

Så alt kommer vel an på om det er værst at stå uden hus eller med to huse.

Hvis I vælger at sælge jeres hus først, kan I jo også prøve at få en
lang overdragelsesperiode (det giver jer længere tid at søge i).

Svenne