Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
50 årige realkreditlån
Fra : keldo

Dato : 20-07-06 12:46

hej med jer

....er der nogen der ved hvornår vi kan forvente at kreditforeningerne
udbyder 50 årige lån. Jeg har hørt at det er på trapperne, men medierne er
stille! Håber snart de kommer, så huset stiger endnu mere i pris og så jeg
kan forgælde mig yderligere og samtidig sidde billigere.

Fra : cj

Dato : 25-07-06 14:13

Ja, gad vide hvornår de kommer på markedet....undelrigt de holder dem
tilbage? Er det fordi de ikke må for regeringen? Ligesom de afdragsfrie lån
først blev frigivet da regeringen gav lov

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-07-06 19:14

In article <44c618c1$0$3468$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, cj wrote:
> Ja, gad vide hvornår de kommer på markedet....undelrigt de holder dem
> tilbage? Er det fordi de ikke må for regeringen? Ligesom de afdragsfrie lån
> først blev frigivet da regeringen gav lov

Ja, der er ikke lovgrundlag for det.
Det vil også have den effekt, at huspriserne straks farer op,
da man ikke køber et hus til 2 mio, men et hus til 7.000 kr/måned.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : cj

Dato : 25-07-06 22:02

er det ikke i sverige de har de 50 årige lån?

Fra : Keldo

Dato : 26-07-06 12:41

jo, og i andre lande har de ligende låne. Jeg mener Frankrig har 40 årige.
Det er et spørgsmål om tid inden det kommer her.

Fra : Britt Malka

Dato : 26-07-06 13:35

In article <44c754d1$0$60784$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Keldo" <keldo@hotmail.com> wrote:

> jo, og i andre lande har de ligende låne. Jeg mener Frankrig har 40 årige.
> Det er et spørgsmål om tid inden det kommer her.

Det har jeg godt nok ikke hørt om.

De fleste har 10- eller 15-årige lån, som optages i banken. Jeg har ikke
hørt om længere løbetider end det. Vi har ikke realkreditinstitutter her
i Frankrig.

Renten er forholdsvis lav. For tre år siden var den på 4,5 % for sådan
et lån, og renten er vist faldet siden. Vi "sælger" ikke obligationer
eller noget for at optage lånet, så det er kun det reelle lånebeløb, der
skal betales tilbage.

Derfor sidder de fleste franskmænd i betalte huse allerede efter ti år.

--
Britt Malka (franskkvinde)

Tjen penge på nettet
Gratis e-kursus med de bedste måder
http://www.netpenge.info

Fra : Keldo

Dato : 26-07-06 17:30

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal betales tilbage.
>
> Derfor sidder de fleste franskmænd i betalte huse allerede efter ti år.

Ok, jeg er åbenbart fejl informeret. Lyder godt nok utroligt at de franske
boligejere betaler deres huse ned på 10 år. Det kan ikke være
middelklassen der er tale om iforhold til løn og en eftersigende hastigt
stigende boligpris (hurtigere end DK). Hvordan forholder det sig?

Fra : Britt Malka

Dato : 26-07-06 18:02

In article <44c7989d$0$60784$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> [...]

> middelklassen der er tale om iforhold til løn og en eftersigende hastigt
> stigende boligpris (hurtigere end DK). Hvordan forholder det sig?

Jo, det er faktisk middelklassen. I hvert fald i vores område, som er
det, jeg kender til, men der sker meget i øjeblikket, så det bliver nok
ikke ved med at være sådan.

Vi har mødt bogholdere, skolelærere, togførere, håndværkere,
forsikringsagenter osv., der alle har haft betalt deres huse, og de har
været i 40'erne og 50'erne.

Dog bliver det sværere og sværere økonomisk i Frankrig. Det er helt
umuligt at have sit eget firma, medmindre man virkelig tjener supergodt
lige fra start af. Mange lukker eller flytter til udlandet.

Det er helt umuligt at have ansatte i Frankrig, fordi de stort set kan
opføre sig totalt som det passer dem, og man kan næsten ikke fyre dem.

Resultatet af de to forhold er, at arbejdsløsheden stiger.

Jeg synes, at forholdene i landet har ændret sig meget i de seks år, vi
har boet her. Større fattigdom generelt.

--
Britt Malka
http://www.frankrig.biz

Fra : Keldo

Dato : 26-07-06 21:38

....alt andet lige må priserne da være en del lavere i forhold til
reallønnen. Egentlig er det vel også snart et lævn fra fortiden, mht at
"skulle" betale huset færdig når man går på pension, men det handler
selvfølgelig om kr. og øre i sidste ende.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-06 23:03

Den 26-07-06 22.38 skrev Keldo følgende:
> Egentlig er det vel også snart et lævn fra fortiden, mht at
> "skulle" betale huset færdig når man går på pension

Det er nu meget rart at være gældfri, uanset om man er gået på pension
eller ej.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Keldo

Dato : 26-07-06 23:21

> Det er nu meget rart at være gældfri, uanset om man er gået på pension
> eller ej.der

Klart nok, det har vi jo lært af vores forældre, men er det realistisk? Hvem
gider i 2006, at fx. sparer 20000 sammen til en sofagruppe? Vi låner. Det
samme gælder men huset, hvilken glæde har du af at sidder i et hus der er
betalt færdigt når du er 70, hvis det har betydet at du aldrig har været ude
og rejse mm. Ikke sagt at man skal være ufornuftig, men forstå mig ret.

Fra : Britt Malka

Dato : 26-07-06 23:34

In article <44c7eade$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> [...]

> og rejse mm. Ikke sagt at man skal være ufornuftig, men forstå mig ret.

Jeg tror, at du her går ud fra, at forholdene altid vil være, som de er
nu i Danmark.

For ellers er det faktisk billigere at spare op til sofagruppen, og helt
ærligt ... medmindre du sidder på gulvet, kan du så ikke undvære
lædersofaen i et par år og spare op til den på den tid i stedet for at
betale den af i løbet af ti år?

Huse ... i Danmark er man nødt til at være forgældet i 30 år for at
betale sit hus -- TRE gange! For så meget koster det faktisk i renter
osv.

Hvis nu du bare kunne låne de 800.000 til huset i banken, uden at skulle
sælge for 1.6 mio. kroner i obligationer, og i stedet for at betale
renters renters renter, at du så blot betalte lånet af i løbet af ti år,
måske med ti kroner mere om måneden, i stedet for 40 eller 50, var det
så ikke det værd?

--
Britt Malka

Fra : Mette

Dato : 11-08-06 20:44

> [...]

> ærligt ... medmindre du sidder på gulvet, kan du så ikke undvære
> lædersofaen i et par år og spare op til den på den tid i stedet for at

Ja, men det er der mange der glemmer. De kigger udelukkende på ydelsen. Lån
25.000 betal 50.000 kr tilbage alt inklusive hvis du vælger en lang løbetid.
Så foretrækker jeg at have de 25.000 til en lækker rejse...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-07-06 23:55

Den 27-07-06 00.20 skrev Keldo følgende:

> hvilken glæde har du af at sidder i et hus der er
> betalt færdigt når du er 70, hvis det har betydet at du aldrig har været ude
> og rejse mm.

Man kan jo betale det ud, længe inden man bliver 70. Og så kan man jo
tage ud og rejse, hvis man har de lyster. Jeg er i hvert fald glad for
at sidde med en "husleje" på cirka 2.100 om måneden inklusiv lys, varme,
renovation mm.

Jeg er godt klar over, at ikke alle kan klare at betale boligen ud, men
rart, det er det nu.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.