Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Firmabil - beskatning
Fra : Anders

Dato : 10-07-06 11:17

Hej gruppe,

Jeg skal flytte og kan derfor ikke længere tage toget som jeg gør idag
(medmindre jeg flytter togskinnerne med

Overvejelserne går på at gå til chefen og høre om muligheden for en
firmabil.

Hvis jeg nu højt og helligt lover, og self. holder det, at jeg kun kører til
og fra arbejde i firmabilen, kan jeg så blive beskattet mildere ??
Det skal siges at jeg er funktionær og i mit daglige arbejde har jeg ikke
brug for bil til andet end at transportere mig til/fra arbejde.

Mvh
Anders

Fra : Brian R.

Dato : 10-07-06 14:30

Hej Anders,
Der er desværre ingen smuthuller. Den daglige befordring ml. hjem og arbejde
er privat kørsel, og denne beskattes efter de almindelige regler for fri
bil.

Eneste undtagelse jeg lige kan komme på, er såfremt arbejdets karakter gør
at dit arbejdssted er hjemmeadressen. Så kan du skattefrit køre
lejlighedsvist til firmaet, dvs. maksimalt 1-2 gange i ugen.

Mvh,
Brian R.

Fra : Anders

Dato : 11-07-06 06:18

"Brian R." <no@e-mail.com> wrote in message
> [...]
> at dit arbejdssted er hjemmeadressen. Så kan du skattefrit køre
> lejlighedsvist til firmaet, dvs. maksimalt 1-2 gange i ugen.

Hej Brian,

Tak for svaret, så må jeg jo bare finde en bil der er så lille at skatten
minimeres.

Mvh
Anders

Fra : Kristoffer

Dato : 11-07-06 21:30

> så må jeg jo bare finde en bil der er så lille at skatten minimeres.

Tag et kig på http://www.tax.dk/pjecer/firmabil.htm hvor der er lidt
info om grænserne for beskatning af firmabil.