Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvad koster det at opsige/udbetale et lån?
Fra : Tychsen

Dato : 01-07-06 09:19

Hej NG!

Hvis man forestiller sig, at man tager et 30-årigt annuitetslån
(andelsprioritet) på 300.000 d.kr, så er der nogle renter i
løbeperioden. Afskrivningstabel og del hele har jeg styr på...

Men hvis vi nu planlægger at flytte efter 3 år, så står vi
pludselig og kan betale lånet ud - men det må da koste noget? For
banken har jo kun fået renter for 3 år, og har dermed ikke tjent så
meget på os, som de forventede..

Fra : KT

Dato : 01-07-06 09:30

Det er den risiko banken løber - de har jo tjent det de skulle i den
forgangne periode.
Du betaler et værste fald et mindre indfrielsesgebyr, men i de fleste
tilfælde kan ethvert lån indfries, når debitor har lyst.

Knud