Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bruge Visa kort til at sætte pen
Fra : darkh

Dato : 30-06-06 09:42

Hej

Jeg arbejder pt. i udlandet, og får min løn ind på noget de kalder en cash
konto med tilhørende Visa Electron kort. Den type konte kan jeg kun trække
penge ud fra ved at bruge kortet, enten ved at betale det jeg køber direkte
med kortet, eller ved at hæve penge i en automat.

Jeg er nød til at sende nogle penge hjem til min danske bankkonto, og den
eneste måde jeg kan hæve pengene her er ved at bruge kortnummeret. Problemet
er nu at min bank i Danmark ikke kan bruge kortnummeret til at hæve penge og
sætte ind, men kræver at jeg bruger overfører fra en bankkonto til min konto
i DK.

Hvis jeg var i Danmark nu kunne jeg jo trække pengene ud af bankens
kontantautomat fra mit Visa Electron og herefter sætte dem ind på min konto
i banken.

Er det bare alle banker som ikke kan det, eller kender i en bank i DK hvor
jeg kan sætte penge ind ved at bruge mit kort?

pft.
Jesper

Fra : Anders Majland

Dato : 30-06-06 17:47

> [...]
> penge ud fra ved at bruge kortet, enten ved at betale det jeg køber
> direkte med kortet, eller ved at hæve penge i en automat.

Kan der ikke fåes noget netbank til den konto ?
(hvor du kan lave en eu-overførsel)

Alternativt må du bede din udenlandske bank til at overføre pengene.

Du vil ikke kunne hæve på visa electron kortet uden gebyrer ...

Men en omvej kunne være at sætte pengene ind på en paypal konto og dernæst
overføre dem til en dansk bank.

Fra : darkh

Dato : 01-07-06 16:17

> [...]
>
> Du vil ikke kunne hæve på visa electron kortet uden gebyrer ...
>
> Men en omvej kunne være at sætte pengene ind på en paypal konto og dernæst

Der findes ikke netbank til den, man kan ikke overføre penge til andre
konti, og hvis man går i banken kan de ikke engang give mig en udskrift af
saldo eller de transaktioner jeg har foretaget. Dette skal gøres i en
kontant automat.

Jeg var ikke klar over at man kunne overføre penge fra en paypal konto til
en bankkonto, jeg troede kun at man kunne overføre til andre paypal
brugere... men hvis det er muligt kan det måske være løsningen, samtidig med
at man kan spare lidt på de udgifter der ellers er ved at oveføre penge.

mvh
Jesper

Fra : darkh

Dato : 01-07-06 16:42

> Men en omvej kunne være at sætte pengene ind på en paypal konto og dernæst
> overføre dem til en dansk bank.

Jeg prøvede lige at oprette en Paypal konto. Det kan heller ikke bruges, min
visa kommer fra et ikke verificeret land, så de vil ikke godkende den.

mvh
Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-07-06 16:58

Den 01-07-06 17.41 skrev darkh følgende:

> Jeg prøvede lige at oprette en Paypal konto. Det kan heller ikke bruges,
> min visa kommer fra et ikke verificeret land, så de vil ikke godkende den.

Hvad med at hæve pengene der, hvor du er. Åbn en bankkonto i en
almindelig bank og overfør dem derfra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : darkh

Dato : 03-07-06 07:39

> Hvad med at hæve pengene der, hvor du er. Åbn en bankkonto i en almindelig
> bank og overfør dem derfra.

Ja, det er nok løsningen, selvom gebyrsystemet her få en til at ønske at der
var danske tilstande.

mvh
Jesper

Fra : Anders Majland

Dato : 03-07-06 17:53

> Ja, det er nok løsningen, selvom gebyrsystemet her få en til at ønske at
> der var danske tilstande.

Hvor er du ?

Fra : darkh

Dato : 04-07-06 12:56

> Hvor er du ?

Ukraine... de har en frygtelig masse restriktioner for at forhindre "sorte"
penge føres ud af landet, så selvom min løn kan dokumenteres og der betales
skat af det, er det et problem. Visa kortet kan bruges overalt i verden uden
problemer, hvilket ville være det letteste hvis jeg bare kunne bruge det til
at overføre penge til min danske konto.

Bankerne diskriminere ofte også udlændinge, ex. er standard omkostningerne
for at gå i min nuværende bank for at hæve penge på min konto 2,5% af
beløbet, hvor det for lokale "kun" er 1%... Det har nu fået forhandlet ned
på 0,5%. Hæver jeg penge i en kontant automat som ikke tilhører banken
koster det yderligere ca. 60 danske kr. i gebyr. Hvis jeg opretter en privat
konto til at overføre penge til Danmark i min eksisterende bank vil de
stadig kræve de 0,5% for at trække penge ud, samt et yderligere beløb for at
jeg kan tage pengene fra den anden konto og overføre til DK. Derudover ryger
der også en vis procentdel i deres vekselkurs i forhold til hvad jeg kan
veksle til hos de små "gade vekslere" som er overalt i byen. Så det kan godt
løbe op i 8-10% i omkostninger at flytte pengene.... hvilket er grunden til
at jeg ønsker en alternativ løsning. Har faktisk overvejet at oprette en
online forretning men online betaling som indsættes på min danske konto, og
med mig selv som eneste kunde.

mvh

Jesper

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 10-07-06 21:32

Har faktisk overvejet at oprette en
> online forretning men online betaling som indsættes på min danske konto, og
> med mig selv som eneste kunde.

Prøv at se på det danske: Ewire.dk

ellers

Udenlandsk indløsningssystem: