Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Boligudgifter
Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 18:57

Kan man finde oplysninger hvad folk egentligt bruger af penge på
boligudgifter nogen steder ?
Jeg synes det er meget når man skal bruge tæt på det halve af
hustandsindkomsten til boligudgifter.
Hvor meget bruger i på boligudgifter i % ?

I det her tilfælde går vi og kigger på hus og med de priser der er nu skal
vi op
omkring 50 % for at finde noget fornuftigt at bo i uden for Storkøbenhavn.

Mvh. Allan

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 28-06-06 20:27

Hejsa

I det mørke vestjylland burger vi i Holstebro omkring 20-33%
afhængigt om vi regner med eller uden afdragsfrihed. (realkredit +
pantebrev + boliglån)

Men det er jo nok ikke realistisk i storkbh. Har selv boet i et
rottehul i Herlev til en formue. Men man finder jo ikke meget hus for 1
mio øst for valby bakke

vh Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 20:33

Men det er jo nok ikke realistisk i storkbh. Har selv boet i et
rottehul i Herlev til en formue. Men man finder jo ikke meget hus for 1
mio øst for valby bakke

2,5 til 3 er mere realistisk. Men nu bor jeg lidt uden for Malmø
og købte mens priserne endnu var til at have med at gøre.
De er så kommet godt med herover og det er i den forbindelse
jeg synes det er meget at smide 50% på boligudgifter nu vi overvejer
at flytter lidt længere ud for Malmø.

Mvh. Allan

Fra : Anders Majland

Dato : 29-06-06 12:30

> De er så kommet godt med herover og det er i den forbindelse
> jeg synes det er meget at smide 50% på boligudgifter nu vi overvejer
> at flytter lidt længere ud for Malmø.

En lille del af det er vel også opsparing.... Men i sidste ende er det vel
et spørgsmål om prioritering af hvad man bruge sine penge på. Nogle
prioriterer en bil højt, andre boligen eller ferie/rejser. Flytter du
længere ud falder dine boligudgifter nok men hvad så med dine
transportúdgifter ? Det er ikke sikkert det giver mere overskud til andet ..

/AM

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-06-06 06:04

In article <44a2c2cb$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>, Allan Møller wrote:
> [...]
> vi op
> omkring 50 % for at finde noget fornuftigt at bo i uden for Storkøbenhavn.

Det kommer an på din løn og boligprisen. Jeg er i et 4% lån, 30 års rest
og har haft lejligheden i 12 år. Bor i 8000 Århus C. 3-vær.

Jeg bruger ihvertfald ikke det halve af lønnen, men nu er lejligheden
jo også købt for mange år siden da jeg havde et job med en lavere løn.
Men 50% har jeg aldrig brugt. Tror det var omkring 40% da det var mest.

Jeg tror mange førstegangskøbere bruger mere af lønnen på bolig end os
der købte for 10-12 år siden da priserne havde toppet (det fik vi ihvertfald
at vide).

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 29-06-06 12:59

"Allan Møller" <allan*at*allanm*dot*dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi op
> omkring 50 % for at finde noget fornuftigt at bo i uden for Storkøbenhavn.

Jeg er lavtlønnet og bruger da også ca. 50% af min nettoløn på boligen. Det
er så inkl. forbrug, så det er måske ikke så galt. Snakker vi ren afdrag, så
er det p.t. ca. 30% Jeg bruger så op til de 50% på at afdrage et andet lån i
en fart. Det bliver skønt, når den er væk om godt 3 år
--
Mvh Claus
www.vocalart.dk, www.limfjordsteatret.dk

Fra : MVN

Dato : 03-07-06 16:42

>Jeg tror mange førstegangskøbere bruger mere af lønnen på bolig end os
>der købte for 10-12 år siden da priserne havde toppet (det fik vi
>ihvertfald
>at vide).

det passer også for vores tilfælde.... vi bruger dog ca. 65 %... vi får
19.000 udbetalt og de 14.000 går til huset(og den nye bil)

Martin

Fra : Anita

Dato : 08-07-06 02:49

"Allan Møller" skrev

> Hvor meget bruger i på boligudgifter i % ?

Lån alene: 30% af nettolønnen.
Inkl. alt vedr. hus: 41% af nettolønnen.
Placering: Aalborg

Jeg føler med jer i københavnsområdet. Har lige været derovre på besøg og
kunne se at vores hus i den ende af landet ville koste over det dobbelte af
hvad vi gav for 1½ år siden. Det er svært at forstå at der er købere til så
mange vanvittigt dyre huse.

Venligst Anita