Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skattefradrag for kontorudgifter ?
Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 28-06-06 09:57

Hej NG

Kan man som folkeskolelærer trække udgifter til pc, telefon
,kontorartikler mv. fra i skat ?

Det er jo arbejdsrelaterede udgifter

vh Henrik

Fra : Tychsen

Dato : 28-06-06 13:29

henrik@bianca27.dk skrev:

> Hej NG
>
> Kan man som folkeskolelærer trække udgifter til pc, telefon
> ,kontorartikler mv. fra i skat ?
>
> Det er jo arbejdsrelaterede udgifter
>
> vh Henrik

Hvad består et folkeskolelærerjob af, som andre jobs ikke gør, for
at ovenstående bliver specielt arbejdsrelateret?

Jeg er ingeniør, og har vel lige så meg brug for en telefon, en
computer, et viskelæder og en blyant osv... det har min kæreste for
øvrigt også... og alle mine venner.

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 28-06-06 14:25

Hvis en pc eller viskelædder er nødvendigt for at udføre jobbet som
ingeniør - er det så fradragsberettiget ?

Det var blot et spøgsmål

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-06-06 06:07

In article <1151485017.996568.173110@m73g2000cwd.googlegroups.com>, henrik@bianca27.dk wrote:
> Hej NG
>
> Kan man som folkeskolelærer trække udgifter til pc, telefon
> ,kontorartikler mv. fra i skat ?
>
> Det er jo arbejdsrelaterede udgifter

udelukkende den del du kan dokumentere alene anvendes til undervisningen.
Du kan ikke trække noget fra du bruger privat. Det hjælper hvis du i
kontrakten har forpligtet dig til at anskaffe tingene. Ellers er den nok
svær.

Alternativt kan du skrive et par lærebøger, og modregne PC'en i indtægterne
herfra.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : Tychsen

Dato : 29-06-06 09:55

Med andre ord: Nej, naturligvis kan man ikke det.

Men kan du få di´n arbejdsgiver til at købe PC'en til dog, og bare
trække dig i løn for prisen, ja så sparer du jo også skatten.

Men du kan ikke selv gå ud og købe den i den tro, at det kan du
trække fra.

Viskelæder og andre småartikler ser vi bort fra, det er lommeuld vi
snakker om...

Fra : Hafnia

Dato : 05-07-06 22:02

<henrik@bianca27.dk> skrev i en meddelelse
Hej NG

Kan man som folkeskolelærer trække udgifter til pc, telefon
,kontorartikler mv. fra i skat ?

Det er jo arbejdsrelaterede udgifter

jeg vil mene det er ting som ens arbejdsgiver betaler....

Fra : Anita

Dato : 08-07-06 20:57

<henrik@bianca27.dk> skrev

> Kan man som folkeskolelærer trække udgifter til pc, telefon
> ,kontorartikler mv. fra i skat ?
>
> Det er jo arbejdsrelaterede udgifter

Stiller skolen ikke disse ting til rådighed for dig? Den eneste deciderede
udgift jeg har er printer-patroner - da jeg som regel er for doven til at
forberede i god nok tid til at få alting udskrevet på skolen og
efterfølgende kopieret. Så er det lidt nemmere at printe hjemme og kopiere
om morgenen.

Ellers har skolen papir, blyanter, bøger, computere og alt andet. At jeg
selv har en computer skyldes på ingen måde arbejdet - det gør bare mit liv
nemmere, at jeg kan tage arbejdet med hjem.

Venligst Anita