Asus A7V133 med win98se kan ikke lide 512M~
Fra : Anders Riis

Dato : 21-06-01 16:43

Hej.
Er det kun mig eller kender andre til dette problem også?

Jeg har en ny pc med a7v133 bundkort og win98se der har jeg en 512 MB PQI
ramblok i, den går ned i 1. test i 3Dmark2000, hvis jeg sætter en 256MB blok
i får jeg 7890 i score.

Jeg har prøvet med 2 forskellige bundkort (begge Asus A7V133) og jeg har
også prøvet med 2 forskellige 512MB kingston ram-blokke.

den går ned hver gang,, men med 256 MB, er den pisse hurtig.
Har andre kendskab til dette problem, og kan win2k afhjælpe det?
Jeg har alle de nyeste drivere installeret.

Fra : Anders Goltermann

Dato : 21-06-01 16:33

Hej

Er du sikker på at dit bundkort har fuld support af så stor en ramblok.
eller at bios er sat rigtigt op??

Fra : Anders Riis

Dato : 21-06-01 17:11

Ja den kan tage alle 3 på engang, hvis jeg vil, og BIOS er sat til "select
by ram" så det er rammen selv der bestemmer deres hastighed.

det er ikke det der er galt.

Fra : Michael Jul

Dato : 21-06-01 21:33

Det kunne ikke have noget at gøre med at Win98se ikke kan finde ud af
udnytte så meget ram ?...

Fra : Uni Bull

Dato : 21-06-01 22:17

Win9x har det ganske rigtigt ikke særligt godt med 512MB og derover!
Der står lidt om problemet på www.wintip.dk

--
Uni bull
København K

Fra : Anders Riis

Dato : 21-06-01 21:42

Jeg har nu lavet en ny win2k installation, og gæt hvad....Det virker.
Jeg kan køre div. benchmarks uden at den går ned.
Men, jeg lånte en "Corsair" 256MB PC150 cas.2 ram-blok af en ven, det gav
ca. 1300 mere i 3Dmark2000, så nu har jeg en 512MB ram-blok fra PQI tilsalg,
kun brugt en lille måned.

Hilsen Anders.

Fra : Ryne

Dato : 22-06-01 13:28

Jeg har selv et a7v133 med ´win98SE og det spiller et hundrede....så det er
ikke det!!

Fra : Ryne

Dato : 22-06-01 13:30

med 512mb PQI ram

*glemte lige at få det med*

Fra : Anders Riis

Dato : 22-06-01 14:58

Hvad får du så i 3Dmark2000 ?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 25-06-01 05:25

Hej

Hvis du skal køre med 512MB PQI ram på dit ASUS A7V-133, så skal bundkortet
helst
være "rev. 1.05" og ikke 1.04'ern

Mvh.
Brian S Jensen