Mit Orange-MARERIDT !
Fra : Dr. Ralph

Dato : 21-06-01 16:25

Jeg var ved at få kolde fødder dagen før torsdag i sidste uge - min
telefonlinie skulle overgå officielt til Orange.
Med de rædselshistorier jeg bla. hér i gruppen havde hørt om var jeg
mere end utryg ved skiftet fra den tidligere store monopolist TDC til
den nye lille mobilselskab, der vil lege med i det kolde nord.

Udover at være monolist havde jeg nemlig svært ved at finde noget
utilfredstillende ved TDC - undtagen prisen på ADSL.
Mobilix kom i marts måned med et bragende tilbud, der dengang ville
kunne have sparet mig for mere end 150 kr pr. måned på en 1MBIT adsl
linie - og så lovede de 30 dage til oprettelsen (hvor naiv kan man
være at tro på det)

Jeg overvejede og forhørte mig hos mobilix om produktet og bestilte
det omkring den 10 marts.
I mellemtiden lader TDC deres ADSL priser falde - og pludselig er der
kun 50 kr pr måned at spare for mig ved at overå fra TDC til
Oranbge/Mobilix- men jeg lader trofast min bestilling ligge hos
Orange/Mobilix - for så pludeslig efter 60 dage efter min oprindelige
bestilling at få kolde fødder over de mange problemer, jeg læser om
omkring Mobilix ADSL. Jeg ringer op til en kundeservice medarbejder
hos mobilix og spørger om situationen og beklager mig over, at jeg
ikke hører noget om min bestilling fra 10. marts - han virker sur og
ucharmerende over for mig - og kan ikke svare på om mobilix har fået
ordnet deres adsl-fastnets problemer.
Jeg dropper min bestilling hos mobilix - og så er den potte
ude....tror jeg - men 30 dage senere får jeg pludselig brev om, at
overførslen sker den 12. juni - jeg prøver at stoppe den - men får at
vide, at det vil medføre store problmer for mig.
En (til en afveksling) venlig og forholdsvid velinformeret
kundeservicemedarbejder tilbyder mig 2 måneders gratis abonnement som
kompensation over den lange ventetid - og fri opretttelse af 1 MBIT
linien - jeg spørger ham, om de værste problmer er overstået - og han
fortæller mig, at de har fået styr på det, og at alt er stabilt nu
(han er en god LØGNER)

Jeg falder for maddingen og lader det gå igennem - jeg er nu hos
Orange !

Modemmet har jeg stadig ikke modtaget - og det selv om 3 orange
medarbejdere har lovet mig det - men efter endnu en opringning, hvor
jeg taler med @@€€+##!!§§##@++ store gloser får jeg det sendt ud samme
aften.
Min telefon linie er herefter konstant ude af funktion i 8 dage i træk
- jeg ringer på mobil 4 gange om dagen til Orange, men medarbejderne
ved tilsyneladende lige så lidt om kundeservice, som stats ansatte i
DDR gjorde det for 30 år siden.

Ydermere så er der få venlig sjæle i kundeservice, der prøver at gøre
deres bedste, men som ikke KAN - fordi de ikke har beføjelser til at
hjælpe.
De kan kun se, at der bliver arbejdet på min sag - hvad skal det hjæle
mig, når jeg ikke ved, om jeg er nummer 1 eller 1000 på listen.
Jeg bliver SUR....SURERE.......SUREST.......... først efter at have
fået nummeret til kundechefen og indtalt en LANG besked bliver jeg
ENDELIG kontaktet af en tekniker, som kan fortælle mig, at jeg vil
blive hjulpet - dagen efter virker min telefon HURRA.

Lige indtil i dag, hvor jeg skal tilslutte modemmet - så er linien død
IGEN. Jeg ringer til kundeservice - IGEN - og får at vide, at der
arbejdes på linien - men det kunne ikke falde orange ind at informere
folk med abonnement om det først - selvfølgelig ikke.

Hvis det er deres politik, så kan man jo ALDRIG vide sig sikker på
noget - deres kundeservice er næsten ikke eksisterende, og når man
endelig taler med dygtig og venlig medarbejder, så viser det sig, at
de ikke kan gøre hverken fra eller til.
De lukker linien uden varsel og uden kompensation, når det passer dem
at reperare på den.

De kunne sgu lære noget af TDC, der i det mindste udviser respekt for
deres kunder ved at lade dem vide, hvornår der kan være problemer.

Så NEJ OG ATTER NEJ - den store monopolist er ikke ond og grusom, men
ganske overraskende meget velfungerende - man ved, hvad man har, man
ved sgu' ikke hvad man får.

Jeg har nu taget kontakt til et par af de store dagblade for at får
dem til at skrive om sagen - IGEN.
Orange har nogle udmærkede services på deres fastnet og nogle fine
priser på ADSL - men hvad fanden hjælper der, når de ikke engang kan
få deres linier til at virke ?

Slutteligt kan jeg kun råde folk, der overvejer Orange til AT HOLDE
JER LAAAAAAAAANGT VÆK.

Overvej dem igen om 1 år - så har de måske fået kureret de værste
børnesygdomme - hvis ikke de afgået ved vuggedøden.....?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Caspar Møller

Dato : 21-06-01 19:32

> [...]
> ENDELIG kontaktet af en tekniker, som kan fortælle mig, at jeg vil
> blive hjulpet - dagen efter virker min telefon HURRA.

Hmm... - sjovt nok kan jeg genkende forløbet foruroligende godt...! Man kan
ringe til deres kundeservice og få vidt forskellige ting at vide. Indenfor
det første døgn fejlretter de efter 24 timer. Andet døgn får man at vide, at
man er blevet fejlinformeret, og at det er 48 timer der gælder. Tredje døgn
får man at vide, at man de to første døgn er blevet totalt fejlinformeret,
og at det er 5 arbejdsdage de skal bruge!! Når endelig teknikeren ringer går
der max en halv time, så kører det igen, indtil næste gang... En anden ting
er, at de nu siden marts har sagt at en routerløsning var lige om hjørnet og
at man kunne bruge forvalgskoder fra 1. juni. Gæt selv engang om de har
leveret varen endnu...? En ting har jeg dog fået ud af mit bekendtskab med
Mobilix, og det er at det fremover hedder TDC!

Mvh,
Caspar Møller

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 21-06-01 20:35

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> wrote in message

> den nye lille mobilselskab, der vil lege med i det kolde
nord.

Som forresten er langt større end de øvrige selskaber på det
danske marked.

> (hvor naiv kan man
> være at tro på det)

Vi troede også selv på det.

> [...]
> linien - jeg spørger ham, om de værste problmer er
overstået - og han
> fortæller mig, at de har fået styr på det, og at alt er

Helt unødvendigt at kalde ham løgner.

> men det kunne ikke falde orange ind at informere
> folk med abonnement om det først - selvfølgelig ikke.

Joda...men det er svært at informere i forvejen, på ikke
forudsigelige nedbrud.

> Hvis det er deres politik,

Det er det ikke.

>deres kundeservice er næsten ikke eksisterende,

Der er ellers mange ansatte.

> De lukker linien uden varsel og uden kompensation, når det
passer dem
> at reperare på den.

Ikke forstået...hvorfor skulle de lukke en virkende
linie...for at reparere den ?

> De kunne sgu lære noget af TDC, der i det mindste udviser
respekt for
> deres kunder ved at lade dem vide, hvornår der kan være
problemer.

Ah...TDC informerer om kabelbrud i forvejen...sejt.

> [...]
nogle fine
> priser på ADSL - men hvad fanden hjælper der, når de ikke

Det kan de også.

> hvis ikke de afgået ved vuggedøden.....?

Ah mon...efter de tunge investeringer ?
Nu skal der jo kroner i kassen.

Mvh haa/orangedk.com/egen_mening.

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 21-06-01 22:54

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Ah mon...efter de tunge investeringer ?
> Nu skal der jo kroner i kassen.
>
> Mvh haa/orangedk.com/egen_mening.

rivmin, er det dét, man kalder selektiv besvarelse.

For en gangs skyld kunne det være sjovt hvis du ikke havde klippet i det
forige indlæg, så man bedre kunne hvad du svarede på, og ikke mindst hvad du
ikke svarerede på.

Hurtig, overfladisk, orange.

Det ville klæ' dig at tage mandens problem alvorligt.

mvh.
Svend

Fra : Christen Stephansen

Dato : 22-06-01 08:58

> [...]
det
> forige indlæg, så man bedre kunne hvad du svarede på, og ikke mindst

Der blev klippet helt vildt, hvilket faktisk gjorde det meget nemt at se
hvad der blev svaret på.

> Det ville klæ' dig at tage mandens problem alvorligt.

Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Hvordan kan så tungnemme folk finde
frem til Usenet? Der er en eneste indgang til Orange, som det er
tilfældet hos alle andre ISP i landet:

K U N D E S E R V I C E !

/Christen Stephansen

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 22-06-01 20:09

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> wrote in message
> Der blev klippet helt vildt, hvilket faktisk gjorde det meget nemt at se
> hvad der blev svaret på.

Ja selvfølgelig er det dét. Pointen var jo netop at Henrik A. ikke svarede
på de grelle ting, men kun dér, hvor han lige kunne fyre en overfladisk
kommentar af.

> Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Hvordan kan så tungnemme folk finde
> frem til Usenet? Der er en eneste indgang til Orange, som det er
> tilfældet hos alle andre ISP i landet:

Hvad mener du ?,

> K U N D E S E R V I C E !
>
> /Christen Stephansen

Svend.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-06-01 10:37

Svend Jørgensen <svend.e@image.dk> wrote in message

> rivmin, er det dét, man kalder selektiv besvarelse.

Øh...hvad har min private mailadresse med det at gøre ?

> [...]
> forige indlæg, så man bedre kunne hvad du svarede på, og ikke mindst hvad

Det jeg svarer på, det er det jeg ikke klipper ud.

Det jeg ikke svarer på, det er det jeg klipper ud.

> Hurtig, overfladisk, orange.

Ovenstående lader jeg være uklippet for din skyld, men jeg svarer ikke på
det....hvad du så end får ud af det...

> Det ville klæ' dig at tage mandens problem alvorligt.

Og hvad får dig til at tro, at jeg ikke gør det ?

Mvh haa/orangedk.com/egen_mening.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 22-06-01 00:04

>nord.
>
>Som forresten er langt større end de øvrige selskaber på det
>danske marked.

Hvilket jo blot på en underlig sarkastisk måde bekræfter, at TDC slet
ikke er den onde store monopolist, men at Mobilix/Orange meget snart
overtager dette prædikat OG MED MANÉR må man sige.

Man føler sig hensat til handlingen i Franz Kafkas "Processen", hvor
stats apparatet er en STOR TUNG DØD maskine, der kun er til for at
holde sig selv i live - men meget sjældent tjener et egenligt formål
udover blot at været til stede for at udøve selvjustits- samme følese
får man, når man har været sådan ca. 25 ineffektive og totalt
paralyserede og uinformerede Orange medarbejdere igennem.

>Vi troede også selv på det.

Selvfølgelig skal man TRO på det - og Orange har vel også gået til
opgaven med optimismen i behold - men når man så opdager, at man ikke
engang er i nærheden af at kunne nå det - så skal man for pokker da
bruge nogle af alle de passive medarbejdere til noget fornuftigt -
EGENTLIG KUNDESERVICE - og ikke bare til at paradere spørgsmål i en
telefon - uden sikker viden om noget som helst.

>abonnement som
>af 1 MBIT
>overstået - og han
>stabilt nu
>
>Helt unødvendigt at kalde ham løgner.

Hvorfor ikke kalde en spade for en spade og en løgner for en det han
er ?

Selvfølgelig ved manden udmærket godt, at der er flere problmer i
farvandet, men i hans iver efter at shang-haie en TDC kunde, så
L_Y_V_E_R han sig til en ekstra kunde.
Havde han sagt til mig, at der stadig kunne være visse opstarts
vanskeligheder, så havde jeg været lykkelig TDC fastnets- og ADSL
kunde i dag - nu er jeg ulykkelig og MEGET Usikker Orange kunde - er
der overhovedet noget i den virksomhed, der fungerer udover
mobilnettet ?

>Joda...men det er svært at informere i forvejen, på ikke
>forudsigelige nedbrud.

Der var ifølge Orange kundeservice (men hvad ved de - NADA, ZIP,
NIENTE, RIEN) tale om udskiftning af dele af et eksisterende central,
der blot skulle forbedres - dette kan man sagtens give GOD info om i
GOD tid til kunderne - så drop dine vattede dårlige undskyldninger.

>Der er ellers mange ansatte.

Håber selv du kan se den åbentlyse selv-ironi i dit svar - for ellers
har jeg sgu' da ondt af din intelligens.

>passer dem
>
>Ikke forstået...hvorfor skulle de lukke en virkende
>linie...for at reparere den ?

Hvis du ikke klippede som en uvidende ignorant i mit indlæg, så ville
du nok fatte en del mere end tilfældet er.
Linien blev lukket for at forbedre visse dele af centralen - det er da
fint nok, man prøver at forbedre - men så kan man altså sagtens nå at
underette kunder i god tid.
Hvis jeg oplever bare ét uanmeldt nedbrud på linien til - så bliver
mit Orange bræk grønne modem fyret ud fra 6. sal - sammen med de
klamme filtre - håber de rammer en Orange central i nedfalsøjeblikket.

>respekt for
>problemer.
>
>Ah...TDC informerer om kabelbrud i forvejen...sejt.

Du kan med dine meget lidt begavede bemærkninger og din meget ringe
citeringsteknik minde om en ansat ved Orangekundeservice - er du ikke
det, så skynd dig at indsende en ansøgning - de vil ELSKE dig for
åbentlyse ignorance.

>nogle fine
>engang kan
>
>Det kan de også.

Foreløbigt har Orange på 9 dage kun formået at holde min - ellers
velfungerende linie - oppe i samlet 1½ dag - FLOT narhoveder.

>Ah mon...efter de tunge investeringer ?
>Nu skal der jo kroner i kassen.

Hører jeg et svagt men MEGET stabilt rungende TeleDanmark EKKO i
baggrunden.................hvem sagde MONOPOLIST ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : JK

Dato : 22-06-01 11:49

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> Hvilket jo blot på en underlig sarkastisk måde bekræfter, at TDC slet
> ikke er den onde store monopolist, men at Mobilix/Orange meget snart
> overtager dette prædikat OG MED MANÉR må man sige.

-hm...jeg tror ikke du behøver se særlig langt (bl.a. i denne NG) for at
finde folk, som har oplevet nøjagtig det samme som du har' - fra eksempelvis
TDC.

- det du har oplevet, har jeg også prøvet fra TDC - jeg hoppede jo glad på
1-vejs kabelmodemerne dengang TDC tilbød den løsning - og magen til Shit
skal man lede længe efter -> specielt slemt blev det, da ADSL kom frem, så
var kabelmodemkunderne pludselig glemt af TDC - den hedengangne NG for TDC
kabelmodem blev pludselig en spøgelsesgruppe- bl.a. fordi de flinke
mennesker fra TDC pludselig stoppede totalt med at engagere sig i gruppen ->
nu f.eks. i denne gruppe har vi jo den iøvrigt udemærkede Jesper Skriver fra
TDC-> en person som har check på tingene, og som udtaler sig pænt om folks
problemer - sådan en person havde vi også i kabelmodemgruppen - han hed
Geert - flink fyr ! - men den flinke Geert forsvandt pludselig - sammen med
resten af TDC's interesse for kabelmodemkunderne.

- problemer var der NOK a' -ska' jeg iøvrigt hilse og sige - men TDC gad
bare ikke koncentrere sig om den sag længere - nu var ADSL interessant.... -
resultater er, at jeg idag har et usolgt TDC 1-vejs kabelmodem liggende
(nypris 1.999,-) som ingen pludselig gad overtage ! - så drop det der med at
hvis du havde valgt TDC, så var den gået bedre - ja, måske - og det ku' også
sagtens være gået den anden vej !

chill down - Orange ska' nok få det til at virke -> det er et 'nyt' firma
som lige er spunget ind på ADSL-markedet - der vil altid være nogle
begyndervanskeligheder.

.....bottom-line, Orange, TDC, CC, Wol - ja' de har alle prøvet at lave lort
i det - der er historier om succes og fejltagelser hos alle udbydere. I
sidste ende ka' det jo måske endda (på et tidspunkt) ende med, at du li'frem
kommer til at ku' li' Orange...- når de får fixet din sag.

/JK

Fra : Enok Hauge

Dato : 22-06-01 12:44

On Fri, 22 Jun 2001 01:03:45 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com>
wrote:

>Hvilket jo blot på en underlig sarkastisk måde bekræfter, at TDC slet
>ikke er den onde store monopolist, men at Mobilix/Orange meget snart
>overtager dette prædikat OG MED MANÉR må man sige.

Det tror jeg næppe, Orange har blot nogle opstarts problemer med deres
ADSL-løsninger. Det samme havde TDC, WOL/Tiscali og CC. Desuden bliver
det nok lidt svært for Orange at blive monopolist.

> [...]
>får man, når man har været sådan ca. 25 ineffektive og totalt
>paralyserede og uinformerede Orange medarbejdere igennem.

Når et firma er af en hvis størrelse er det meget normalt at alle
medarbejderne ikke ved alle detaljer omkring alle deres forskellige
produkter. Det samme "problem" har de andre teleselskaber også. Du
skal blot sørge for at blive stillet om til den rigtige afdeling.

>Selvfølgelig ved manden udmærket godt, at der er flere problmer i
>farvandet, men i hans iver efter at shang-haie en TDC kunde, så
>L_Y_V_E_R han sig til en ekstra kunde.

Lyver er jo et stærkt ord, så jeg går ud fra at sælgeren ikke har
været informeret om de problemer som du mener han helt sikkert har
kendt til. Du mener vel også at købmanden fraråder dig at købe hans
varer fordi det er noget lort og de fleste madvarer er gået ud af
dato.

> [...]
>kunde i dag - nu er jeg ulykkelig og MEGET Usikker Orange kunde - er
>der overhovedet noget i den virksomhed, der fungerer udover

Ja, mit ADSL kom for eksempel til at virke igår. Det kører glimrende.

> [...]
>mit Orange bræk grønne modem fyret ud fra 6. sal - sammen med de
>klamme filtre - håber de rammer en Orange central i nedfalsøjeblikket.

Du ser simpelthen spøgelser overalt. Når man køber teleydelser så må
,man forvente at der kan ske fejl, eller betale for 100% oppetid.

>Foreløbigt har Orange på 9 dage kun formået at holde min - ellers
>velfungerende linie - oppe i samlet 1½ dag - FLOT narhoveder.

Hvis du kalder folk for narhoveder når du har et problem så tror jeg
generelt du har meget svært ved at blive hjulpet. Opfører man sig
derimod som et voksent menneske så er kundeservice da meget flinke.
Det er ihvertfald min erfaring.

'
Orange afgår næppe ved vuggedøden. Svjh ejes 51% af deres aktier af
France Telekom.

>Hører jeg et svagt men MEGET stabilt rungende TeleDanmark EKKO i
>baggrunden.................hvem sagde MONOPOLIST ?

Mon ikke du har misforstået ordet monopol? Hverken Orange eller TDC
koncernen har monopol på noget som helst.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-06-01 16:26

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> wrote in message

*plonk*

Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-06-01 00:30

>*plonk*

Din kommentar lever til fulde op (LÆS: N_E_D) til niveauet af teknisk
viden og kunnen hos dine kære kollegaer hos Orange.

Langt de fleste møder sikkert med optimisme og smil på job om
morgenen, men efter at have været en dag igennem med panikslagne
kunder, der er ladt i stikken af manglende teknisk service, vender de
hjem med mundvigende NEDAD.

For sagen er jo, at Orange kundeservice for det meste består af
personale hentet ind fra gaden helt grønne og naive - og ihvert fald
uden meget teknisk viden om de ting, de prøver at sælge og rådgive om
i telefonen.

Kunne man blot få lovning på at blive kontaktet af en tekniker
indenfor et vist tidsrum, ville det hjælpe på meget - og både kunder
og kundeservice ville føle at der skete noget i den rigtige retning.

Men de fleste har ikke andet at sige en: *PLONK* - dette ord er sådan
nogenlunde Orange kundeservice i en nøddeskal.

Så tak for, at du bekræfter min praktiske viden om Orange kundeservice

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-06-01 01:03

On Tue, 26 Jun 2001 01:29:57 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@spam.mail.com>
wrote:

>Så tak for, at du bekræfter min praktiske viden om Orange kundeservice

Hint: Du er ikke i Oranges evt. interne nyhedsgrupper.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-06-01 03:17

On Tue, 26 Jun 2001 02:02:57 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Hint: Du er ikke i Oranges evt. interne nyhedsgrupper.

NEJ, men mig bekendt har Orange ikke en sådan - så de fortsætter i de
traditionelle spor, de allerede slæber efter sig - med NUL reel
kundeservice.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-06-01 03:24

>NEJ, men mig bekendt har Orange ikke en sådan - så de fortsætter i de
>traditionelle spor, de allerede slæber efter sig - med NUL reel
>kundeservice.

SORRY- har lige opdateret min news - og sørme om der ikke er kommet
et par fine nye Orange grupper - men der er sgu' ikke mange poster i
dem - og slet ikke noget info fra Orange kundeservice.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 27-06-01 19:19

> [...]
> et par fine nye Orange grupper - men der er sgu' ikke
mange poster i
> dem - og slet ikke noget info fra Orange kundeservice.

Men dem der er der...de bliver besvaret.....dog ikke af
KundeService, da det ikke er dedikerede support-grupper.

Mvh haa.

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-06-01 09:31

> Vi troede også selv på det.
^^

> Det kan de også.
^^

> Mvh haa/orangedk.com/egen_mening.

Kan du snart bestemme dig for, hvem du (ikke) repræsenterer?

mvh
Kim Jensen