Bedste lydkort
Fra : [Ex] Pita

Dato : 21-06-01 15:19

Terratec vs. soundblaster 1024

evt links.

--
[Ex] Pita
ICQ: 54398011

Fra : DaWizeGuy

Dato : 22-06-01 01:19

"[Ex] Pita" <nyhed@hjardemaal.net> wrote in message
news:9gt3hk$gcc$1@news.cybercity.dk...
> Terratec vs. soundblaster 1024

Det kommer an på, hvad du skal bruge det til! Til spil der understøtter EAX
er Soundblaster Live! det bedste kort på markedet, idet man har mulighed for
at indstille reverb (rumklang), hvilket ikke er muligt med Terratec. Desuden
har Creative Labs jo selv udviklet EAX, hvorfor kompatabliteten med
eksisterende EAX titler er bedre end for konkurrerende lydkort. Med få
undtagelser er de to kort dog meget ens mht. EAX, bl.a. i populære spil som
Counterstrike. De nye SB Live! 5.1 kort giver mulighed for at udnytte et 5.1
højtalersæt (analogt så vel som digitalt) fuldt ud i mange spil. Det skal
dog siges at Terratec har en anelse bedre 3D positionering af lyd i en
firkanals-højtaleropsætning, og specielt er transitionen mellem for- og
baghøjtalere særdeles god. Til musik og DVD afspilning er der ikke den store
forskel på de to kort. Mht. stabilitet er Terratec nok lidt bedre, specielt
med VIA chipset bundkort. Det bør dog for god ordens skyld Jeg har dog kørt
begge kort (dog SB Live! 5.1 ikke 1024!) uden problemer på mit Asus A7V133
bundkort med VIA KT133a chipset.

---
Mvh. Anders