Bogføre betaling fra allerede indbetalt
Fra : Anders Christensen

Dato : 08-09-06 10:43

Hejsa Gruppe
Det plejer jo at være være at få sig et fint og forståeligt svar her i
gruppen når det handler om bogføringsproblemer.

Jeg har indbetalt et beløb som sikkerhed hos en leverandør, og og skal
nu betale for en ydelse hos denne, ved at de blot trækker det fra mit
depositum.

Jeg har så blot fået en faktura på beløbet, som jo allerede er betalt,
men hvordan bogfører jeg den i summa?
Jeg har beløbet stående på konto 56300 i summa, og det er jo her
fakturabeløbet skal fratrækkes, jeg kan bare ikke lige helt hitte ud af
hvordan.

En af jer der har en "sådan gør du det" vejledning?

På forhånd tak.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Nico de Jong

Dato : 08-09-06 11:39

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har beløbet stående på konto 56300 i summa, og det er jo her
> fakturabeløbet skal fratrækkes, jeg kan bare ikke lige helt hitte ud af

Jeg kender ikke SummaSummarum, men jeg ville bogføre det med momskode og
Debet på varekøb, og kredit på Depositum.
I denne forbindelse er depositum jo ikke andet end en cigarkasse med penge
i. At pengene så ligger hos en anden rent fysisk, er jo ligemeget.
Leverandøren har jo hevet pengene ud af cigarkassen, incl. moms.

Nico

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-09-06 11:58

Nico de Jong skrev:
> [...]
> i. At pengene så ligger hos en anden rent fysisk, er jo ligemeget.
> Leverandøren har jo hevet pengene ud af cigarkassen, incl. moms.

Tak for det, jeg fandt vist ud af hvordan jeg gør det manuelt i
kassekladen.

--
Mvh Anders Christensen