Brother 1030 laserprinter
Fra : Peter Nørkjær

Dato : 21-06-01 15:54

Hej.
Jeg har to spørgsmål angående min brother 1030 laserprinter.
1) Jeg har efterhånden brugt den toner printeren blev leveret med, og har
fået en "toneradvarsel".
Selv om der er toner nok, til at give et tilfredsstillende print, så
strejker printeren.
Er der en metode til at benytte det sidste toner i kasetten, eller kan
printeren bare ikke finde ud af det.
2) Hvilken RAM sætter man i sådan en? Jeg hat enkelte gange været udefor,
ikke at have nok RAM, så jeg har overvejet at få fat på lidt ekstra. Jeg har
hørt rygter om at man rent faktisk kan sætte normal RAM i en
brother-printer! Passer dette? For i så fald er der jo en del sparet, og så
får den da en stang 128mb

Peter
______________
N 57 03 50
E 009 55 25

Fra : Psyman

Dato : 21-06-01 21:25

> 2) Hvilken RAM sætter man i sådan en?

72 pins.

> Jeg hat enkelte gange været udefor,
> ikke at have nok RAM

Er du sikker på at det var printeren der ikke havde ram nok? Som oftest er
det computeren der løber tør!

> Jeg har hørt rygter om at man rent faktisk kan sætte normal RAM i en
> brother-printer! Passer dette?

Jeps! Jeg har selv sat 8 MB ekstra i min HL-1050. Det er ganske let!

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 21-06-01 23:27

>72 pins.
Jeg kan næsten ikke vente....

>Er du sikker på at det var printeren der ikke havde ram nok? Som oftest er
>det computeren der løber tør!

Jeg får en ekstra side skrevet ud, hvor på der står at der ikke var
hukommelse nok til at skrive siden ud i den ønskede opløsning, hvorfor
opløsningen er sat ned. Men der står godt nok ikke noget om det er printeren
eller computeren der er problemer med. Men hvis man har en pæn portion ram i
computeren (192mb), burde det vel være nok?

Peter

Fra : CHRistian

Dato : 22-06-01 00:24

"Peter Nørkjær" <noerkjaer@mail.dk>'s posting:

>opløsningen er sat ned. Men der står godt nok ikke noget om det er printeren
>eller computeren der er problemer med. Men hvis man har en pæn portion ram i
>computeren (192mb), burde det vel være nok?

Så vidt jeg husker HL-1230 en windows printer, og den bruger vel det
meste af win's hardware.
Har selv en 1240 (ikke win-printer), og den kan, så vidt jeg husker,
ikke udvides med mere ram. 1250+ skulle dog kunne.

--
IE er sgu et sjovt legetøj, men til www <bræk-jeg-føler-mig-syg>....
IE giver dig en unik IDkode: http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8585