Børnestørrelser ?
Fra : Kim

Dato : 07-09-06 22:39

Fandt lige på nettet at

110 = 5 år
122 = 7 år
128 = 8 år
134 = 9 år
140 = 10 år

Er størrelse 160 så 12 år ?

Vi skal bestille et par korte idrætsshorts i vores svømmeklub og det
eneste der står om størrelse er:

IT Italienske(Essenuoto) 30
GB Engelske(Speedo) 28
D Tyske (Arena) 32
EUR Europæiske 140

men under idrætsshorts står der:

Shorts, Puma, blå, L
Shorts, Puma, blå, M
Shorts, Puma, blå, S
Shorts, Puma, blå, XL
Shorts, Puma, blå, XS
Shorts, Puma, blå, XXL

Så er det jeg tænker om hvilken størrelse jeg skal bestille når min
datter skal have en størrelse 160 ( 12 år ) så hun kan vokse lidt i den,
de koster trods alt næsten 200,- kr.

Kan nogen her venligst hjælpe ?

Mvh Kim

Fra : CDJ

Dato : 07-09-06 23:49

On 07/09/06 23:38, in article 45009155$0$75028$14726298@news.sunsite.dk,
"Kim" <no@way.dk> wrote:

> Fandt lige på nettet at
>
> 110 = 5 år
> 122 = 7 år
> 128 = 8 år
> 134 = 9 år
> 140 = 10 år
>
> Er størrelse 160 så 12 år ?

Nej. 160 er 14 år. 150 er 12 år.

> [...]
>
> Så er det jeg tænker om hvilken størrelse jeg skal bestille når min
> datter skal have en størrelse 160 ( 12 år ) så hun kan vokse lidt i den,

Det er jo umuligt at svare på, når man ikke ved hvad størrelserne står for.
Spørg i svømmeklubben - de må kunne svare på hvad størrelsesbetegnelserne
dækker over, eller i det mindste kunne undersøge sagen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-06 06:13

"CDJ" <cdjjuraDELETE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej. 160 er 14 år. 150 er 12 år.

Det er ikke helt korrekt:
164 er 14 år. 158 er 12 år.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : CDJ

Dato : 08-09-06 08:27

On 08/09/06 7:12, in article 4500fbc9$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Buffy" <Buffy snabel a tjekmig.dk> wrote:

> Det er ikke helt korrekt:
> 164 er 14 år. 158 er 12 år.

Nå. Da jeg arbejdede i børnetøjsbutik lærte jeg, at 150/152 var 12 år og
160/164 var 14 år.
Jeg har aldrig hørt om størrelsen 158.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-06 09:34

"CDJ" <cdjjuraDELETE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig hørt om størrelsen 158.

Der står 12 år / 158 i meget af min søns tøj. Han fylder 12 år til januar.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : CDJ

Dato : 09-09-06 13:33

On 08/09/06 10:33, in article 45012afb$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,

> Der står 12 år / 158 i meget af min søns tøj. Han fylder 12 år til januar.

Der er tøjfirmaer der bruger andre størrelsesbetegnelser end de gængse. Det
er nok tilfældet her.

Fra : Heidi B. Petersen

Dato : 08-09-06 17:30

> Nå. Da jeg arbejdede i børnetøjsbutik lærte jeg, at 150/152 var 12 år og
> 160/164 var 14 år.
> Jeg har aldrig hørt om størrelsen 158.

158 findes i H&M min datter bruger også 158 som svarer til en 12 år...

Mvh Heidi

Fra : Milea

Dato : 08-09-06 18:43

"Heidi B. Petersen" <~hb@petersen.tdcadsl.dk~> wrote in news:45019a96$0
$14022$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> "CDJ" <cdjjuraDELETE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 158 findes i H&M min datter bruger også 158 som svarer til en 12 år...
>
> Mvh Heidi

Man skal også lige tænke på, at de str. der her nævnes, er hvis barnet
følger den gængse kurve.

Min datter på 12 år kan ikke bruge str. 12 år, hun bruger en str. 16 år som
vist også er en 170, fordi hun er meget høj af sin alder (168 cm)

Derimod har min melleste datter på 10 år de mere gængse mål, dvs. alt efter
hvilket tøjmærke der er tale om, så svinger str. ml. 10 og 12 år.

Min yngste på 6 år har lange ben, hvor hun tilsvarer en str.122, men i
livet tilsvarer hun en str. 116.

Jeg køber aldrig bukser til mine, uden at de er med, og kan prøve

/Milea

Fra : Saxtorph

Dato : 09-09-06 21:30

> [...]
> hvilket tøjmærke der er tale om, så svinger str. ml. 10 og 12 år.
>
> Min yngste på 6 år har lange ben, hvor hun tilsvarer en str.122, men i

Hej, jeg har samme problem med buksekøb til min datter... har du fundet et
mærke, der tager hensyn til lange ben?
i øjeblikket er jeg heldig hun går kun med nederdel, men når hun bliver
lidt ældre kan jeg forestille mig hun vil gå mere med bukser og så har jeg
problemet med at hvis længden skal passe, så er de for store i livet..

mvh carina

Fra : Milea

Dato : 10-09-06 18:44

"Saxtorph" <saxtorph@lite.dk> wrote in

> [...]
> bliver lidt ældre kan jeg forestille mig hun vil gå mere med bukser og
> så har jeg problemet med at hvis længden skal passe, så er de for

Hej Carina

Som oftest køber vi bukser i H&M. Jeg går også efter bukser hvor de kan
"lægges" ind i livet. Dvs. at der indenvendigt i linningen, sidder en knap
i hver side, som kan "spædes" ind med det stykke elatik som er gemt i selve
"bælte-området".

Måske du kan bruge den type bukser til din datter
- Ellers kan "army-bælter" uden huller være godt at have i stedet. De fåes
i utallige farver, og til billige penge.

/Milea

Fra : Saxtorph

Dato : 10-09-06 21:20

"Milea @hotmail.com>" <mileamillz<REMOVE> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Ellers kan "army-bælter" uden huller være godt at have i stedet. De fåes
> i utallige farver, og til billige penge.

Hej milea,
desværre er elastik-type-bukserne á la dem gravide bruger ganske uklædelige
( de poser for meget om rumpen .
jeg har selv overvejet at forlænge et par hun kan passe med noget andet stof
evt. med nogle smarte bånd for at skjule overgangen, men tiden er ikke lige
for den slags sysler.. det ville være perfekt hvis nogle mærker allerede
havde taget højde for langbenede børn lige som nogle mærker nu allerede
tager højde for ekstra bredde i livet..
og ja vi bruger allerede bælter til at holde de lidt for store bukser oppe.
nå jeg må vist bare lede videre eller sy dem selv hihi
ellers tak for rådet.

mvh Carina

Fra : CDJ

Dato : 09-09-06 13:35

On 08/09/06 18:30, in article
45019a96$0$14022$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Heidi B. Petersen"
<~hb@petersen.tdcadsl.dk~> wrote:

> "CDJ" <cdjjuraDELETE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 158 findes i H&M min datter bruger også 158 som svarer til en 12 år...
>
> Mvh Heidi

Ok, tak.
Måske er det H&M der bruger en anden str. betegnelse end andre firmaer -
eller også er det bare blevet ændret fra 150/152 til 158 uden at jeg har
bemærket det :)