Tryk af FIK (?) indbetalingskort + PBS
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 07-09-06 19:28

Hej alle

Jeg sidder med medlemskartoteket i en nyligt omstruktureret sportsklub
og i den forbindelse har jeg behov for nogle indbetalingskort, så vores
medlemmer kan indbetale deres kontingent. Vi havde nogle gamle liggende
som er blevet brugt til nu, men skal have trykt nogle nye! Ingen kan
huske hvor de gamle kommer fra og derfor vil jeg gerne vide, hvor man
får lavet sådan noget - det er i sagens natur ikke mange der skal bruges
og prisen spiller en væsentlig rolle. Der står blandt andet KA73 og +73
på kortene - det burde være nok til at identificere typen vil jeg tro!

Derudover vil jeg også gerne vide, hvordan det fungerer, hvis klubben
skal tilbyde PBS-betaling til vores medlemmer - aner intet om det eller
hvordan det virker og hvor meget det koster - nogen der kan oplyse mig?

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Henning Wangerin

Dato : 07-09-06 22:04

On Thu, 07 Sep 2006 20:28:29 +0200, Tommy Ipsen wrote:

> [...]
> spiller en væsentlig rolle. Der står blandt andet KA73 og +73 på kortene -
> det burde være nok til at identificere typen vil jeg tro!

Jeg mener jeg har en stak blanke A4 blanketter med FI-kort liggende et
sted hvis det har interesse. Du udskriver så selv hele ocr-linien incl
+73<.......

Hvor mange skal du bruge?

> Derudover vil jeg også gerne vide, hvordan det fungerer, hvis klubben
> skal tilbyde PBS-betaling til vores medlemmer - aner intet om det eller
> hvordan det virker og hvor meget det koster - nogen der kan oplyse mig?

Kontakt foreningens bank. Det er dem der formidler den slags.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-09-06 17:45

Hej Henning

Henning Wangerin wrote:
> Jeg mener jeg har en stak blanke A4 blanketter med FI-kort liggende et
> sted hvis det har interesse. Du udskriver så selv hele ocr-linien incl
> +73<.......
>
> Hvor mange skal du bruge?

Det lyder måske ikke så tosset endda - så har vi mulighed for at skrive
noget information til medlemmerne ved samme lejlighed - er der nogle
krav mht. skrifttyper eller noget i den retning, når man selv printer på
kortene?

Jeg kunne forestille mig, at vi skal bruge i omegnen af 500 stk - så er
vi dækket ind for de næste par år og skal ikke tænke på problemet igen
lige foreløbig!

Hvor mange har du liggende og hvad skal du evt. have for dem -
sekundært; kender du en nem mulighed for at få dem til Odense eller
bliver det postDK?

> Kontakt foreningens bank. Det er dem der formidler den slags.

Vil høre dem, hvordan det virker og derudover har jeg brugt linket til
PBS, som en anden i tråden foreslog!

Mvh Tommy

Fra : Henning Wangerin

Dato : 13-09-06 06:02

On Tue, 12 Sep 2006 18:45:19 +0200, Tommy Ipsen wrote:

> Det lyder måske ikke så tosset endda - så har vi mulighed for at skrive
> noget information til medlemmerne ved samme lejlighed - er der nogle krav

Det er den type jeg har liggende:
http://www.dgprintservice.dk/SEEEMS/2225.asp

> mht. skrifttyper eller noget i den retning, når man selv printer på
> kortene?

I princippet skal du godkendes af pbs, for at du selv må skrive kode
linien, men det kræver nu ikke det store at blive det. Fonten der skal
bruges hedder OCR-B

> Jeg kunne forestille mig, at vi skal bruge i omegnen af 500 stk - så er
> vi dækket ind for de næste par år og skal ikke tænke på problemet igen
> lige foreløbig!

Det er jo til at forstå

> Hvor mange har du liggende og hvad skal du evt. have for dem -

Jeg har måske 300 liggende - bunken er 3-4 cm høj

> sekundært; kender du en nem mulighed for at få dem til Odense eller
> bliver det postDK?

Ikke umiddelbart.

De ligger vest for Sønderborg. Jeg kan måske få dem
transporteret til Trekansområdet, men har ikke overblik over hvornår.

Så mon ikke det er posten der skal i sving?

> Vil høre dem, hvordan det virker og derudover har jeg brugt linket til
> PBS, som en anden i tråden foreslog!

DU skal under alle omstændigheder oprettes som kreditor ved pbs, så du får
et kreditor-nummer. Eller kan du ikke bruge dem alligevel.

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 01-11-06 13:27

Hej Henning

Henning Wangerin wrote:

> [...]
>
> DU skal under alle omstændigheder oprettes som kreditor ved pbs, så du får
> et kreditor-nummer. Eller kan du ikke bruge dem alligevel.

Nu har jeg fået kontakt til PBS og fundet ud af hvilke krav der gælder
og det lyder ikke helt håbløst! Har du stadig FI-kortene liggende og vil
du stadig gerne af med dem - hvor meget skulle du have for dem og havde
du mulighed for at sende dem?

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 01-11-06 13:29

Hej Henning

Fra : Per Bau

Dato : 08-09-06 07:43

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> wrote in message
> Derudover vil jeg også gerne vide, hvordan det fungerer, hvis klubben skal
> tilbyde PBS-betaling til vores medlemmer - aner intet om det eller hvordan
> det virker og hvor meget det koster - nogen der kan oplyse mig?

Tag et kig på denne side. http://www.betalingsservice.dk/dk/forening/ Den må
være oplagt! Der er priser mm. på siden.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-09-06 17:47

Hej Per

Per Bau wrote:
> Tag et kig på denne side. http://www.betalingsservice.dk/dk/forening/ Den må
> være oplagt! Der er priser mm. på siden.

Tak for svaret - det var lækkert og vist lige i øjet - nu skal jeg lige
gennemskue alle mulighederne og kigge lidt nærmere på vores behov!

Mvh Tommy

Fra : Morten Trab

Dato : 08-09-06 09:43

On Thu, 07 Sep 2006 20:28:29 +0200, Tommy Ipsen <tipsen@imada.sdu.dk>
wrote:

> [...]
>og prisen spiller en væsentlig rolle. Der står blandt andet KA73 og +73
>på kortene - det burde være nok til at identificere typen vil jeg tro!

Da jeg fik trykt mine var det igennem http://www.dgprintservice.dk/
Synes ikke de virker dyre, men kender så heller ikke lige andre
steder, endnu, hvor man kan få dem lavet :)

Mvh. Morten

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 12-09-06 17:48

Hej Morten

Morten Trab wrote:
> Da jeg fik trykt mine var det igennem http://www.dgprintservice.dk/
> Synes ikke de virker dyre, men kender så heller ikke lige andre
> steder, endnu, hvor man kan få dem lavet :)

De virker meget rimelige - nu skal jeg lige finde ud af om Henning måske
havde nogle liggende og ellers bliver det vist nok DG PrintService, der
bliver løsningen.

Mvh Tommy

Fra : Stefan Andersen

Dato : 10-09-06 22:19

Morten Trab wrote:

> Da jeg fik trykt mine var det igennem http://www.dgprintservice.dk/
> Synes ikke de virker dyre, men kender så heller ikke lige andre
> steder, endnu, hvor man kan få dem lavet :)

Jeg er enig. Jeg undersøgte markedet sidste gang jeg manglede FI71
kort og mener at huske at dgprintservice leverede varen som nogle af de
billigste.

Husker ordre gennemførelsen som ret problemfri - bestilte, det
bestilte kom, betalte også var den ude af verdenen (tænk hvis alle
var så nemme at handle med ;)

Stefan