Fødevareregler
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 16:04

Hej

Er der nogen der har erfaring med import af fødevarer?...-Hvad er "straffen"
for ikke at være registreret hos fødevaredirektoratet?

Vh Lotte

Fra : LarsJ

Dato : 07-09-06 18:49

Lotte skrev:
> Hej
>
> Er der nogen der har erfaring med import af fødevarer?...-Hvad er "straffen"
> for ikke at være registreret hos fødevaredirektoratet?

Hvis du bliver opdaget: Bøde, fængsel, mistet rettighed til at drive
erhverv - død ved selvhængning (som ham tyskeren den anden dag). Det
afhænger nok af omfang, type, risiko (for forbrugeren, som du vil prakke
dine ulovlige varer på) osv.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-09-06 19:27

LarsJ wrote:

> [...]
> erhverv - død ved selvhængning (som ham tyskeren den anden dag). Det
> afhænger nok af omfang, type, risiko (for forbrugeren, som du vil prakke

Og hvis du ikke selvhænger dig, så bliver du selvmordet.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-09-06 14:47

Som første udgangspunkt kan siges:

Beslaglæggelse af lageret
bøde fra kr. 12.500,- og opefter (jeg fik dette beløb for ikke at melde
flytning af lager korrekt)
Meget afhænger af behandleren.
Går det først galt og man bliver opdaget, så er det vist typisk en rigtig
dyr fornøjelse

Dennis