Minuet 206
Fra : KS

Dato : 07-09-06 16:01

Ved nogen af jer, HVOR kablet til styring fra PC skal tilsluttes
OG hvilke ledere i kablet, der skal bruges hvor ?

Mvh KS

Fra : KS

Dato : 07-09-06 16:20

Ups - jeg glemte lige ....

I manualen står blot:

"Transmission mellem PC og Menuet sker serielt via et adapterkabel ind på en
seriel port, eller som fjernservice over de eksisterende telefonlinier med
et specielt DTMF-modem, TeleModem, mellem telefonlinie og PC."

og jeg er mest interesseret i den første mulighed:

"Transmission mellem PC og Menuet sker serielt via et adapterkabel ind på en
seriel port, ....."

men HVOR er tilslutningen på selve 206'eren - der er et tlf-agtigt
hun-stikdåse på printet med betegnelsen "Til Port" - hvis det er DEN, hvilke
"ben" i den skal så tilsluttes hvilke ben i PC'en ?
(Det siger manualen IKKE noget om !)

Der er også 4 "loddeøer" med betegnelsen "DISP" ved siden af omtalte
hun-stikdåse - det er næppe disse, der skal anvendes.

Mvh KS

Fra : N

Dato : 08-09-06 00:07

> [...]
>
> Der er også 4 "loddeøer" med betegnelsen "DISP" ved siden af omtalte
> hun-stikdåse - det er næppe disse, der skal anvendes.

Husk bare lige på at både menuet 206, 308 og mezzo 824 alle benytter et
serielt stik med noget hardware i enden.
Altså du kan ikke bare lige tilslutte til pc ved at flække et kabel sammen
selv.

Ellers kan du på partner-electrics, nu http://www.voxtream.com/ hjemmeside
hente pdf-filer der tydeligt viser hvor tilslutning er.
(se filen http://www.voxtream.com/documents/43-10008-iv950929.pdf )
Det er det lille RJ-11 stik.

Fra : KS

Dato : 08-09-06 07:00

Ja, det er NETOP disse filer jeg har hentet og refererer til.

Jeg kan også godt se, at der skrives på web-siten, at der er "elektronik" i
det ene
stik - men hvad består denne elektronik af og hvilke ben i RJ-11 stikket
anvendes
til hvad - det fortælles der ikke noget om !

Er der nogen, der ved, hvordan et sådant kabel er bygget ?

Mvh KS

Fra : N

Dato : 08-09-06 20:09

> [...]
> anvendes
> til hvad - det fortælles der ikke noget om !
>
> Er der nogen, der ved, hvordan et sådant kabel er bygget ?

Der må jeg melde pas, selvom jeg ellers har sådan et kabel.
Sikkert også derfor jeg ikke ved det. Hvorfor sætte sig ind i det når man
har noget der virker.

Fra : KS

Dato : 09-09-06 06:48

Ærgerligt - der er ikke nogen hjælp at hente fra web-siten - de supporterer
IKKE kommunikation med pc'er !

Har nogle andre nogle gode ideer ?