NESA fibernet
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-09-06 14:50

er der nogen steder på Sjælland hvor NESA's har påbegyndt at udbyde
deres fibertjenester? Nogen her i gruppen der bruger dem?

--
"Mystical references to "society" and its programs to "help" may warm
the hearts of the gullible but what it really means is putting more

Fra : Svend

Dato : 07-09-06 15:18

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> er der nogen steder på Sjælland hvor NESA's har påbegyndt at udbyde
> deres fibertjenester? Nogen her i gruppen der bruger dem?

Ja, birkerød og blovstrød bl.a.

Min kollega har lige fået det i birkerød.

--
Svend

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-09-06 07:35

Svend wrote:
> Min kollega har lige fået det i birkerød.

Hvilken ISP har han/hun valgt - og hvorfor?

Mogens
--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Svend

Dato : 08-09-06 11:37

Mogens Kjaer wrote:

> Hvilken ISP har han/hun valgt - og hvorfor?
>
> Mogens

Cybercity, fordi de kommunikere godt med alle de store udbydere i dk.
dvs. lav latency. han har dog hele 7 ms. på vpnforbindelsen til hans
arbejds pc, hvor jeg kun har 4ms.

--
Svend

Fra : Svend

Dato : 07-09-06 18:23

<http://www1.nesa.dk/kabellaegning/gis/viewer.jsp>

--
Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-09-06 22:11

On 2006-09-07 19:22:57 +0200, Svend <2@lazy.dk> said:

> <http://www1.nesa.dk/kabellaegning/gis/viewer.jsp>

Wow, tak skal du have. Det kort har jeg ikke selv kunnet finde på NESA's sider.

Wheee..... de planlægger at lægge fiber ned i mit lokalområde før årets udgang!

Whee... WHEE! :D

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-06 01:10

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> <http://www1.nesa.dk/kabellaegning/gis/viewer.jsp>

Jeg har også fulgt lidt med på den... og har stadigt ikke fået snakket med
fiberteamet hos NESA i dagtimerne endnu.. Men det kort omhandler vist mere
hvornår luftledningerne lægges i jorden, og så står der at der forberedes
for fiber.. Altså at fiberrørene lægges i jorden. Men som jeg har forstået
det, at der skal være en vis interesse for det i området, før nesa bygger en
central i byen med det aktive udstyr og begynder at skyde fiberen IND til
beboernen. I en by jeg følger med på, står der også at de er færdige inden
årets udgang... Men de har da kun nået en brøkdel af det, de er slet ikke
startet på villakvaterene i byen.. faktisk sikkert kun den vel som backbones
skal gå videre til andre steder. Alle vil jo have gravet, de har nok svært
ved at få skaffet nok personale er mit gæt. og nu kommer efteråret og
vinteren jo, og det gør gravearbejdet kun langsommere.

Fra : Svend

Dato : 08-09-06 06:25

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> ved at få skaffet nok personale er mit gæt. og nu kommer efteråret og
> vinteren jo, og det gør gravearbejdet kun langsommere.

Ja det er rigtigt, men de har brugt kortet i markedsføring af deres
fiber projekt. Jeg håber da personligt at det holder stik

--
Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-09-06 14:59

On 2006-09-08 02:09:33 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> said:

> [...]
> skaffet nok personale er mit gæt. og nu kommer efteråret og vinteren
> jo, og det gør gravearbejdet kun langsommere.

Jeg har prøvet at skrive til NESA for at forhøre mig om hvor hurtige
deres backbones er. De har ikke svaret - endnu?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-06 16:04

"Peter Bjørn Perlsø" <spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> wrote in message

> Jeg har prøvet at skrive til NESA for at forhøre mig om hvor hurtige deres
> backbones er. De har ikke svaret - endnu?

Det er vel underordnet, det er jo serviceudbyderne du køber access af, og de
må jo have en garanti fra nesa om at deres backbone er hurtig nok...
Sansynligtvis er 1Gbit vel rigeligt, kan jo opgraderes når der bliver
behov...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-09-06 22:24

On Fri, 8 Sep 2006 15:58:50 +0200, Peter Bjørn Perlsø
<spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> wrote:

> Jeg har prøvet at skrive til NESA for at forhøre mig om hvor hurtige
> deres backbones er. De har ikke svaret - endnu?

Det gør de sikkert heller ikke, men ud fra den smule jeg ved om det,
kan du også være ligeglad. Det er Hurtigt Nok(TM).

Hvad der er mere interessant er, hvilke hastigheder og eksterne
forbindelser Internet-udbyderne har, men der kan man jo selv vælge den
udbyder, man har mest tiltro til.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Nicolai Lang

Dato : 07-09-06 19:45

On Thu, 7 Sep 2006 15:49:30 +0200, Peter Bjørn Perlsø
<spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> wrote:

>er der nogen steder på Sjælland hvor NESA's har påbegyndt at udbyde
>deres fibertjenester? Nogen her i gruppen der bruger dem?

Vi får installeret inden december, i følge ordrebekræftelsen. Græsted.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-09-06 14:09

On Thu, 7 Sep 2006 15:49:30 +0200, Peter Bjørn Perlsø
<spamtrap@REMOVEmacplanet.dk> wrote:

> er der nogen steder på Sjælland hvor NESA's har påbegyndt at udbyde
> deres fibertjenester? Nogen her i gruppen der bruger dem?

Det sælger det hos os i Lyngby, og jeg har da tilmeldt mig. Det ser
dog desværre ud til, at de først kan være klar engang i det nye år.

-A

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 08-09-06 14:49

Asbjorn Hojmark wrote:
> Det sælger det hos os i Lyngby, og jeg har da tilmeldt mig. Det ser
> dog desværre ud til, at de først kan være klar engang i det nye år.

Var du også til infomødet i går?

Jeg syntes det var svært at gennemskue ISP'ernes
salgsgas...

Mogens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-09-06 22:30

On Fri, 08 Sep 2006 15:49:29 +0200, Mogens Kjaer <mk@datamuseum.dk>
wrote:

> Var du også til infomødet i går?

Nope.

> Jeg syntes det var svært at gennemskue ISP'ernes salgsgas...

Mja, men det er jo ikke meget anderledes en på andre forbindelser.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 09-09-06 09:14

Asbjorn Hojmark wrote:
> Mja, men det er jo ikke meget anderledes en på andre forbindelser.

Lidt; nu skal man også tage hensyn til hvad der
tilbydes af telefoni og TV.

Det er ikke helt i internettets ånd at udbud af telefoni
og TV afhænger af ens ISP.

Mogens