MS Windows
briani 27239
hjælp søges!!
Fra : Carsten Gall

Dato : 07-09-06 14:36

Jeg har installeret Norton Internet Security, og lige sien har jeg haft
problemmer.
Problemmet giver sig ud slag i at jeg hele tiden får en meddelse om at
computeren er blevet portscannet.
Herefter blokerer norton for al internet trafik, i ca 30 minutter, ofte
kommer meddelsen igen ca 10 minutter senere.
Jeg har en mistanke om at det er en konflikt mellem Windows firewall og så
Norton. Når jeg går ind i kontrolpanel, kan jeg ikke få nogen oplysninger om
windows firewall "windows kan ikke vises instillingerne for windows firewall
af en ukendt årsag"
Kan problemmet løses ved at afinstallere Norton?? Og så forsøge at reperare
windows firewall. for derefter at lukke den ned og geninstallere Norton.
Har lidt problem med at få fat i det værktøj til at fjerne det med fra
Synamentic,
Nogen der kan smide det i DK. binaer??

Jeg har IP adressen på den der scanner computeren, kan jeg nogen steder
finde ud af hvem det er??

På forhånd Tak

Carsten

Fra : John

Dato : 07-09-06 14:53

http://majorgeeks.com/Norton_Removal_Tool_SymNRT_d4749.html

> Jeg har IP adressen på den der scanner computeren, kan jeg
> nogen steder finde ud af hvem det er??

http://www.domaintools.com/

Mvh John

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-09-06 15:05

> http://majorgeeks.com/Norton_Removal_Tool_SymNRT_d4749.html

> http://www.domaintools.com/
>
> Mvh John

Takker!

Carsten

Fra : John

Dato : 07-09-06 15:34

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Takker!

Velbekomme! Mvh John

Fra : Jama

Dato : 07-09-06 14:59

> [...]
> Nogen der kan smide det i DK. binaer??
>
> Jeg har IP adressen på den der scanner computeren, kan jeg nogen steder

------------------------------
Lad mig gi dig et eneste råd, VÆK med det, Norton har det med, at lave
ravage i Windows.Jeg kunne ikke drømme om at intall. Norton.
Mvh.Jama

Fra : Holst

Dato : 07-09-06 15:05

Jama wrote:

> Lad mig gi dig et eneste råd, VÆK med det, Norton har det med, at lave
> ravage i Windows.Jeg kunne ikke drømme om at intall. Norton.

Smag og behag. NIS kører perfekt her.

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-09-06 15:06

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lad mig gi dig et eneste råd, VÆK med det, Norton har det med, at lave
> ravage i Windows.Jeg kunne ikke drømme om at intall. Norton.

På konens computer fungerer det helt fint. Det er tilsyneladende kun min
som har fået den galt i halsen.

Carsten

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-09-06 18:17

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Vil lige runde af her!

Efter at have slået adressen op, viste det sig at være en CC adresse.
Jeg henvente mig til CC og hørte hvad det var for noget.
Det er deres DNS server som sender et "ping" ud for at se om min computer
stadig er der
(ved ikke rigtigt hvad det hedder) Men efter at have tilladt de 2 IP
adresser, ser det ud til at problemet
har løst sig selv.

Takker for løsnings modellerne!

Carsten

Fra : John

Dato : 07-09-06 19:01

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Takker for løsnings modellerne!

Velbekomme, og tak for tilbagemelding!

Mvh John

Fra : Holst

Dato : 07-09-06 15:04

Carsten Gall wrote:

> Jeg har en mistanke om at det er en konflikt mellem Windows firewall og så
> Norton.

Ja, det lyder da ikke umuligt. Men det er da vel også at bede om
problemer, når man kører "samme" slags program to gange. Slå Windows
Firewall fra, hvis du vil køre NIS.

> Når jeg går ind i kontrolpanel, kan jeg ikke få nogen oplysninger om
> windows firewall "windows kan ikke vises instillingerne for windows firewall
> af en ukendt årsag"

Se, det lyder underligt.

> Kan problemmet løses ved at afinstallere Norton??

Det tror jeg egentlig ikke. Nærmere en geninstallering af Windows.

> Har lidt problem med at få fat i det værktøj til at fjerne det med fra
> Synamentic,
> Nogen der kan smide det i DK. binaer??

Af Symantec fik jeg på et tidspunkt at vide, at programmet msicuu2.exe
(du kan finde det hos Microsoft.com) kan bruges til at fjerne resterne
af en gammel Symantec-installation, som ikke er blevet fjernet, når du
afinstallerede progrogrammerne på sædvanlig måde.