Guds egen politistat
Fra : Zeki

Dato : 07-09-06 00:09

Er der nogle herinde der kan være venlig - med nedenstående in mente - at
forklare mig hvad der foregår i 'Guds eget land' pt?

Siden Bush er kommet til er der bl.a sket følgende:

- executive order #11921: Han kan alene erklære undtagelsestilstand i landet
uden kongressens indblanden.
- habeus corpus suspenderes
- regeringen kan indespærre enhver borger for livsstid uden sigtelser, uden
at blive sat for en dommer og uden ret til et forsvar
- executive order #10999 tillader regeringen fuld kontrol over alle
transportmidler i landet
- executive order #11000 giver regeringen ret til at mobilisere borgere i
arbejdsbrigader under regeringskontrol
- Senatsvedtægt 1873 tillader regeringen at vaccinere borgere med utestede
vacciner mod borgernes vilje
- Det amerikanske sundhedsministerie udtaler at borgerne ikke har krav på at
få at vide hvilke fødevarer der er genmodificerede
- Lov HR1528 siger at borgere er forpligtede til at spionere mod deres
naboer på forlangende, heriblandt ved brug af obligatorisk
aflytningsudstyr.
- Der må foretages hemmelige ransagninger af borgernes hjem uden en
dommerkendelse
- Der må foretages (hemmelige) aflytninger af telefoner og overvågning af
Internetaktivitet uden en dommerkendelse
- Bogudlån fra biblioteker, lægejournaler, rejseaktiviteter, bankkonti og
andre financielle opgørelser overvåges

2004: Det meget kritiserede Diebold computersystem bliver indført som
tællemaskine ved præsidentvalget. Clinton Curtis, programmør på systemet,
udtaler i en høring efterfølgende, at systemet kan manipuleres til at afgøre
valget til den ene eller anden kandidats fordel i favøret 51-49.
2006: Der findes 190 lande i verden. USA har pt baser i 130 af dem. De
nyeste - fire permanente - er netop færdigbygget i Irak.
2007: Det amerikanske underskud forventes at stige fra 4 til ca 500
milliarder dollars. Til sammenligning var der overskud året før Bush kom
til, på ca 300 milliarder dollars.
2008: "The Real ID Act" træder i kraft. Alle borgere får udstedt et
nationalt ID kort som skal bæres konstant. Dette kort vil indeholde en RFID
chip så borgernes placering til hver en tid vil kunne lokaliseres.

"This would be a heck of a lot easier if this were a dictatorship just so
long I'm the dictator" George Bush, dec 2000
"They are there because the don't share our values" - Bush om fangerne på
Guantanamo, 2004
"The constitution is just a good damn piece of paper." George Bush, nov 2005

Mvh
Zeki

Fra : Michael Weber

Dato : 07-09-06 00:44

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Guantanamo, 2004
> "The constitution is just a good damn piece of paper." George Bush, nov

Gud har vendt sit eget land ryggen ?

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Bo Warming

Dato : 07-09-06 00:44

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
>
> Siden Bush er kommet til er der bl.a sket følgende:
>
> - executive order #11921: Han kan alene erklære undtagelsestilstand

Bibelbæltepuritanernerne er skyld i megen krig&ulykke, men har intet
overlap med DF-Tidehverv og suppleres af friske NUDISTER

http://politiken.dk/udland/article168906.ece

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-09-06 03:47

Zeki skrev:

> "The constitution is just a good damn piece of paper." George Bush, nov 2005

Så længe han virkelig har sagt dèt - med småt "g" og dobbelt-"o" - synes
jeg faktisk at han virker ganske tilforladelig, også set i relation til
de andre citater, som du tilsyneladende ikke fatter hans ret åbenlyse
selvironi i?

Eller du fejlciterer måske?

Anders Peter Johnsen

Fra : T.Liljeberg

Dato : 07-09-06 05:08

On Thu, 07 Sep 2006 04:46:47 +0200, in dk.politik Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Så længe han virkelig...

Du forventer vel ikke noget svar, når du kommenterer Zekis hit-and-run
indlæg?

Fra : Zeki

Dato : 07-09-06 06:19

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
> Du forventer vel ikke noget svar, når du kommenterer Zekis hit-and-run
> indlæg?

Vi får at se hvem der stikker af.

Dit bidrag til emnet er i øvrigt?

Mvh
Zeki

Fra : T.Liljeberg

Dato : 07-09-06 08:39

On Thu, 7 Sep 2006 07:18:51 +0200, in dk.politik "Zeki" <Zeki@nope.dk>
wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
>
>Vi får at se hvem der stikker af.
>
>Dit bidrag til emnet er i øvrigt?

Jeg gider ikke. Af to grunde.
1. Dit debatmønster er gentaget for mange gange: Du skriver et mere
eller mindre sagligt indlæg, som et antal debattører svarer på. Du
tager "debatten" op med de nemme, dem der med fråde om munden
beskylder dig og muhamedanere og socialdemokrater for alskens ulykker
og elendigheder. De mere saglige indlæg bliver ignoreret, hvorefter du
forsvinder et stykke tid. Ikke besværet værd.
2. I dette tilfælde deler jeg din forargelse over de tiltag du
opremser i første halvdel af din trådstart. Anden halvdel svinger
mellem usaglig og oversimplificeret. Igen, ikke besværet værd -enten
er vi helt enige, eller også er det for useriøst.

Fra : Zeki

Dato : 07-09-06 15:58

> [...]
> og elendigheder. De mere saglige indlæg bliver ignoreret, hvorefter du
> forsvinder et stykke tid. Ikke besværet værd.

Takker for din "analyse" af mit såkaldte "debatmønster"

Det er så din mening.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 08-09-06 08:41

On Thu, 7 Sep 2006 16:58:13 +0200, in dk.politik "Zeki" <Zeki@nope.dk>
wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Takker for din "analyse" af mit såkaldte "debatmønster"

Det var så lidt.

>Det er så din mening.

Ja, du har ret.

Fra : Zeki

Dato : 07-09-06 06:10

meddelelse news:44ff87b3$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> jeg faktisk at han virker ganske tilforladelig, også set i relation til de
> andre citater, som du tilsyneladende ikke fatter hans ret åbenlyse

http://answers.yahoo.com/question/?qid=20060709174241AAXB5Ly

mvh
Zeki

Fra : T.Liljeberg

Dato : 07-09-06 08:34

On Thu, 7 Sep 2006 07:09:41 +0200, in dk.politik "Zeki" <Zeki@nope.dk>
wrote:

>"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
>meddelelse news:44ff87b3$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>http://answers.yahoo.com/question/?qid=20060709174241AAXB5Ly

Er det "dokumentation"?
Ikke at jeg finder det usandsynligt at fjolset skulle have sagt noget
i den retning, jeg synes bare, at det ikke er særlig velunderbygget.

Fra : Zeki

Dato : 07-09-06 16:02

> Er det "dokumentation"?
> Ikke at jeg finder det usandsynligt at fjolset skulle have sagt noget
> i den retning, jeg synes bare, at det ikke er særlig velunderbygget.

Der findes i hvert fald et utal af kilder som finder det særdeles
troværdigt:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GBSA,GBSA:2006-18,GBSA:en&q=The+constitution+is+just+a+good+damn+piece+of+paper

Mvh
Zeki

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-09-06 17:13

Zeki skrev:
> "T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
>
> Der findes i hvert fald et utal af kilder som finder det særdeles
> [...]

Umiddelbart lyder det nu langt snarere som noget, nogen med det såkaldte
"Bush Derangement Syndrome" skulle have fundet på: Gad vide om manden
overhovedet nogensinde har sagt dette, for det lyder ikke særligt
plausibelt at han skulle have så lidt respekt for dèn Konstitution, han
jo netop har aflagt sin præsidented på at forsvare.

Anders Peter Johnsen

Fra : Zeki

Dato : 07-09-06 21:50

meddelelse news:4500449d$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> plausibelt at han skulle have så lidt respekt for dèn Konstitution, han jo
> netop har aflagt sin præsidented på at forsvare.

Så lidt respekt for Forfatningen?

Kan du huske dengang Bush var guvernør og gjorde grin med en dødsdømt kvinde
på Death Row som tryglede for sit liv? Det skræmte selv flere af hans
allierede. Bush har hverken respekt for medmennesker eller de love han har
svoret at opretholde. Hans Patriot Act er jo en direkte overtrædelse af både
første, fjerde og sjette "ammendement" i forfatningen.

Manden er en komplet idiot. Bare se på alle de hjemmesider der ikke laver
andet end at opremse Bush citater som udstiller hans arrogance, uvidenhed og
stupiditet. Ja, gu skal hans citater tages med et gran salt, for ofte aner
manden jo ikke selv hvad han fabler om. Når han f.eks siger "Our enemies are
innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about
new ways to harm our country and our people, and neither do we", mener han
så det han siger? Næhh...

Mvh
Zeki

Fra : Croc®

Dato : 07-09-06 17:45

On Thu, 7 Sep 2006 01:09:08 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"The constitution is just a good damn piece of paper." George Bush, nov 2005

Der står altså goddamned i de fleste af de 713.000 hits en søgning på
Google giver.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : JensenDenmark

Dato : 07-09-06 21:28

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

USA er ikke guds eget land, hvis du er barn. Forfatningen beskytter ikke et
barn fra at blive beordret bortbørt fra egen seng til en institution i
udlandet. En tråd om emnet kan læses her:
http://wwf.fornits.com/viewtopic.php?t=17429.

Vi har i Danmark taget initiativer til at forhindre genopdragelses rejser.
Derovre er det nærmest tilrådet, hvis barnet ikke er 100 % autoritetstro.

Uanset hvad Bush finder på, så er skaden sket.

Mvh
JensenDenmark