RS til Array
Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 19:20

Hej

Jeg tænker på om der er en eller anden smart/nem måde at putte værdier fra
et databasetræk ind i et Array.

Altså f.eks. (Uden fejlhåndtering...)

strsql = "SELECT row1, row2, row3 FROM table"
set RS = conn.execute(strsql)
dataset = RS("row1") & "," & RS("row2") & "," & RS("row3")
Array = split(dataset,",")

Dette gi'r mig det Array jeg efterlyser, hvis altså dataene IKKE indeholder
kommaer
Men kan det ikke gøres lidt mere elegant?

Venlig hilsen
Erling Sørensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-09-06 01:31

On Wed, 6 Sep 2006 20:20:11 +0200, "Erling" <erling> wrote:

> [...]
>et databasetræk ind i et Array.
>
>Altså f.eks. (Uden fejlhåndtering...)
>
>strsql = "SELECT row1, row2, row3 FROM table"

Den smarte måde hedder .GetRows:
arrRecordSet = RS.GetRows

Den giver et to-dimensionelt array.
Metoden kan give nogle performance-fordele, hvis du skal manipulere
meget med dine data, idet du bare henter alle dine data ud i et array
og så lukker ned for recordset/database-connection, hvorefter du kan
lege med arrayet.

Se fx:
<url: http://www.w3schools.com/ado/met_rs_getrows.asp>
<url: http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=161>
<url: http://www.learnasp.com/freebook/asp/dbtablegetrows.aspx>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 02:57

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Se fx:
> [...]

Tak for links
Ser ud til at være præcis hvad jeg søgte.

Erling Sørensen