D-link DSL-G324Trouter og fullrate ZyXEL P~
Fra : runwest@post6.tele.d~

Dato : 06-09-06 15:29

Hej

JEg har fullrate internet og brugr den medfølgende ZyXEL Prestige
2602R.

Jeg kunne godt tænke mig at sætte en router imellem og købte derfor
en D-link DSL-G324T wireless router.

Da jeg ville slutte den til opdagede jeg at indgang og udgang ikke på
nogen måde kan komme til at passe sammen på de 2 apparater.

Hvordan vil man på nogen måde kunne få flere computere på nettet
når man ikke kan tilslutte en router imellem Zyxel apparatet og
computerne?

Der er jo ens ADSL indgange på begge apparater. (hvor kun telefon
ledning passer)

Jeg har forsøgt at pille Zyxel helt fra og sætte internettet direkte
ind i routeren, men så skabes der slet ikke forbindelse.

Er der noget jeg ikke fatter eller har jeg gjort et dumt køb?

Please hjælp.

mvh
Rune

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-09-06 15:49

runwest@post6.tele.dk wrote:

>JEg har fullrate internet og brugr den medfølgende ZyXEL Prestige
>2602R.
>
>Jeg kunne godt tænke mig at sætte en router imellem og købte derfor
>en D-link DSL-G324T wireless router.

Kan ikke finde den model på DLinks's program - Men det lyder umiddelbart
som om det er et ADSL-modem + trådløs router....

Hvis ikke den kan erstatte di nuværende Zyxel boks, må du nok prøve at
bytte den til en 'almindelig' trådløs router...

<mlr>

Fra : runwest@post6.tele.d~

Dato : 06-09-06 16:56

Hej

Det er denne jeg har købt:
http://www.amazon.co.uk/D-Link-DSL-924-Wireless-Router-Adapter/dp/B000H5YNCE

Der er én adsl indgang (telefon kabel), og 4 ethernet ports! intet
andet! på den måde kan jeg jo ikke tilslutte noget til den andet end
telefon kablet fra telefonstikket

Har jeg ret?

mvh
Rune

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-09-06 18:57

runwest@post6.tele.dk wrote:

> [...]
>
>Der er én adsl indgang (telefon kabel), og 4 ethernet ports! intet
>andet! på den måde kan jeg jo ikke tilslutte noget til den andet end

Jep, det er jo en alt-i-en boks du har købt. Jeg kan formentlig bruge
den på min TDC ADSL forbindelse hvor den vil erstatte 3 kasser:
ADSL-modem, bredbåndsrouter og trådløst AP.

Men jeg kan ikke lige gennemskue hvilken internetudbyder du anvender. Er
det f.eks Cybercity skal du nok ikke forvente at kunne anvende DLinks
ADSL-modem.

Har du købt kassen i udlandet ??

<mlr>

Fra : runwest@post6.tele.d~

Dato : 06-09-06 21:17

Gennemskue?
Det er jo bare fullrate der er min udbyder! www.fullrate.dk

D-link er købt i en ganske almindelig dansk it
forretning.www.itonline.dk

Hvad skal jeg købe istedet, for at jeg kan sætte 2 computere til min
internet forbindelse?

mvh
Rune

Fra : Hans

Dato : 06-09-06 21:34

runwest@post6.tele.dk wrote:
> [...]
> forretning.www.itonline.dk
>
> Hvad skal jeg købe istedet, for at jeg kan sætte 2 computere til min

En switch og et accesspoint hvis det skal være kablet og trådløst, og så
bruger du bare standardrouteren.

Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-09-06 21:41

runwest@post6.tele.dk wrote:

>Gennemskue?
>Det er jo bare fullrate der er min udbyder! www.fullrate.dk

Ok, dem kendte jeg bare ikke..

>D-link er købt i en ganske almindelig dansk it
>forretning.www.itonline.dk

Så kan den i hvert fald byttes

>Hvad skal jeg købe istedet, for at jeg kan sætte 2 computere til min
>internet forbindelse?

Tja, det mest fornuftige er nok at bytte DLink'en til et simpelt
trådløst access point.

Den ZyXEL Prestige 2602R du har fra FulRate er ganske avanceret, har
bl.a. porte til ip-telefoni, så det er tåbeligt at erstatte den med det
indkøbte DLink-udstyr...

<mlr>

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-09-06 07:14

Michael Rasmussen wrote:

> Ok, dem kendte jeg bare ikke..

Det gør du så nu (har det selv).

> [...]
>
> Den ZyXEL Prestige 2602R du har fra FulRate er ganske avanceret, har
> bl.a. porte til ip-telefoni, så det er tåbeligt at erstatte den med det

Og fullrate kører ADSL2+.
Nu har jeg selv den trådløse router, men der er da en indbygget 4 ports
switch.

Stig Johansen