MS Windows
briani 27239
Dynamiske HD med pagefile?
Fra : Sven

Dato : 05-09-06 21:58

Hej.
Efter jeg har lavet 2 HD'ere om til dynamiske diske, mener WinXP hele tiden,
at mine samlede pagefile er for lille (2 x 512MB), selvom jeg ikke laver
andet end at spille Ut2004. Den ene af de 2 512MB pagefiles er placeret på
det dynamiske drev. Kan WindowsXP ikke finde ud af det? Eller er det bare en
dårlig ide at have pagefile på et dynamisk drev?

Sven

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 07:03

Sven wrote:
> Hej.
> Efter jeg har lavet 2 HD'ere om til dynamiske diske, mener WinXP hele
> tiden, at mine samlede pagefile er for lille (2 x 512MB), selvom jeg
> ikke laver andet end at spille Ut2004.

Respekt!

> Den ene af de 2 512MB
> pagefiles er placeret på det dynamiske drev. Kan WindowsXP ikke finde
> ud af det? Eller er det bare en dårlig ide at have pagefile på et
> dynamisk drev?

Aner det ikke, men har du prøvet at sætte pagefile til
"Systemadministreret størrelse" for at se om det ændrer noget?

-E.G.

Fra : Sven

Dato : 06-09-06 20:54

> Aner det ikke, men har du prøvet at sætte pagefile til
> "Systemadministreret størrelse" for at se om det ændrer noget?

Det har jeg ikke, da jeg ikke ønsker at fragmentere det dynamiske drev mere
end allerhøjest nødvendigt, da det ikke kan "boot-defragmenteres", men kun
fragmenteres på filniveau. Men måske det var en metode til at se, om
pagefilen så vil vokse?

Sven

Fra : jda

Dato : 06-09-06 22:45

Tue, 5 Sep 2006 22:57:54 +0200 hamrede Sven i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> det dynamiske drev. Kan WindowsXP ikke finde ud af det? Eller er det bare en
> dårlig ide at have pagefile på et dynamisk drev?

Win XP kan ikke lide at være på et dynamisk drev, og det kan heller ikke
lide at have sine komponenter, en pagefil, der. Der er en ret udførlig
forklaring her: http://aumha.org/win5/a/xpvm.htm
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst