QoS på Linksys WRT54 ?
Fra : TGJ

Dato : 05-09-06 17:45

Hej,

Jeg vil gerne have QoS slået til

Jeg har flg:
Upstream Bandwidth: Enable
Device priority: navn på comp samt highest priority og MAC adr på comp

Portvalg er sat til high for den Ethernetport (port4) som comp er tilsluttet
på routeren

Application priority
Er sat hak ved optimize gaming applications

Application name er sat til bf2.exe og highest samt portnr 16567

Er der mere jeg kan gøre og er ovenstående korrekt?

Synes jeg får lange ping tider hyppigt (over 300 ms) når jeg spiller
Battlefield 2

Synes det er kommet efter TDC er skiftet til DHCP fra PPPoE

Thomas

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-09-06 17:33

TGJ wrote:
> Er der mere jeg kan gøre og er ovenstående korrekt?
>
> Synes jeg får lange ping tider hyppigt (over 300 ms) når jeg spiller
> Battlefield 2

QoS gør intet i dit tilfælde udover at prioritere trafik fra dit LAN til
TDC's net - du vil sikkert få bedre svartider hvis du slår det fra så
routeren ikke spilder clock cycles på det :)

.....medmindre du belaster din forbindelse samtidigt med anden trafik..
--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : TGJ

Dato : 07-09-06 19:08

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
> QoS gør intet i dit tilfælde udover at prioritere trafik fra dit LAN til
> TDC's net - du vil sikkert få bedre svartider hvis du slår det fra så
> routeren ikke spilder clock cycles på det :)

Ok, det ser ud som om det virker bedre

Takker