MS Windows
briani 27239
Ideer til hvordan vista inst. ?
Fra : rl

Dato : 05-09-06 16:59

Jeg har et mærkeligt problem med min nec 3540a dvd brænder. Den kan ikke
inst. Vista fordi Vista spørger efter en driver til drevet. Der er flere der
har haft samme problem, men f.eks. ham her kunne opdatere firmware og så
virkede det
http://66.249.93.104/search?q=cache:cgk-WrnvCzAJ:help.lockergnome.com/vista/Install-Vista-drivers-ftopict9640.html+nec+dvd+vista&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1

Men jeg har prøvet nyeste officielle firmware til min 3540. Den virker
heller ikke. Jeg har så fundet nogle uofficielle, men hvilke mon virker
http://liggydee.cdfreaks.com/page/3540/ Hvad betyder bitsetting firmware? og
hvad betyder fast og rpc1 versionerne ?

i øjeblikket kører jeg med firmware 1.WB i rpc1 version og det virker heller
ikke.

Nec skriver:
"Dear Customer,
Thank you for your request.
At this time the ND-Series were not fully certified for the Vista OS.
As soon as any changes / informations available, we will offer this on our
website, www.necd.de or www.de.nec.de under Support&Service."

Jeg har bare set andre. hvor det virker med nec 3540a, så jeg fatter det
ikke.

Nogen ideer?

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 17:07

"rl" <r-lauritsen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har et mærkeligt problem med min nec 3540a dvd brænder. Den kan ikke
> inst. Vista fordi Vista spørger efter en driver til drevet.

> Nogen ideer?

Ja, smid filerne ind på harddisken og installer derfra eller tilslut en
anden cd-rom under installationens

mvh
///M

Fra : rl

Dato : 05-09-06 17:32

> Ja, smid filerne ind på harddisken og installer derfra eller tilslut en
> anden cd-rom under installationens

Jeg inst. på en skuffe hd på 80 gb, så min primære hd er ude imens, men jeg
har da en intern disk. Kan jeg bare smide filerne derover på og så boote med
en boot cd og starte inst. derfra ?

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 18:00

> Jeg inst. på en skuffe hd på 80 gb, så min primære hd er ude imens, men
> jeg har da en intern disk. Kan jeg bare smide filerne derover på og så
> boote med en boot cd og starte inst. derfra ?

Teoretisk ja! Jeg har ikke prøvet, men sådan har man altid kunnet inst. en
Windows. Jeg ved dog også at de har lavet meget om i måden vista installerer
(image i stedet for filer), men prøv da - der kan ikke ske noget :)

mvh
///M

Fra : rl

Dato : 05-09-06 19:52

> [...]
> Windows. Jeg ved dog også at de har lavet meget om i måden vista
> installerer (image i stedet for filer), men prøv da - der kan ikke ske

Jeg mangler bare en ntfs boot cd. Den må kan findes på google.

Fra : rl

Dato : 06-09-06 11:22

> Jeg mangler bare en ntfs boot cd. Den må kan findes på google.

Jeg kunne selvfølgelig ikke inst. vista fra en dos med ntfs, så xp
røg ind på den disk, kun for at få mulighed for at inst. Vista. Men
nu kører den også.