Indsætte .csv fil i mySql ??
Fra : Jakob Munck

Dato : 05-09-06 13:06

Jeg har en medlemsliste, som ligger i en tekstfil (.csv-format), som er
eksporteret fra en Access-database. Databasen har jeg ikke mere og nu skal
jeg så importerer denne .csv-fil i mySql og det kan jeg ikke finde ud af.

- Kan det overhovedet lade sig gøre?

- Hvad er metoden?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jakob Munck

Dato : 05-09-06 14:06

"Jakob Munck" <jm2@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg så importerer denne .csv-fil i mySql og det kan jeg ikke finde ud af.

jeg tror jeg har fundet løsningen. Omdan csv-filen til en txt-fil i Excell
og importer den derfra til mySql med denne sætning:

LOAD DATA LOCAL INFILE

'C:/Programmer/xampp/htdocs/fo2.txt'
INTO TABLE fomedlemmer
FIELDS TERMINATED BY ','
LINES TERMINATED BY ';'
(fornavn, efternavn, vej, nummer, email)

Det virker.

v.h.
Jakob