Farver og placering i stikdåse
Fra : KS

Dato : 05-09-06 12:35

Når man ser IND PÅ en tlf-stikdåse i væggen - sidder den BLÅ leder på det
højre "ben" og den røde på det venstre "ben" - er det et tilfælde ?

Hvis IKKE hvad er så reglerne for andre farvekombinationer når der skal være
flere lokalnumre:

Sort / Hvid - hvilken skal sidde på højre "ben" når man ser IND PÅ stikdåsen
?

Brun / Gul - hvilken skal sidde på højre "ben" når man ser IND PÅ stikdåsen
?

Finder andre farvecombinationer ?
Hvis JA - hvordan skal de så sidde ?

Det er sikkert ligemeget for funktionen, men bare for at overholde evt.
konventioner.

Mvh KS

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-06 20:09

> Når man ser IND PÅ en tlf-stikdåse i væggen - sidder den BLÅ leder på
> det højre "ben" og den røde på det venstre "ben" - er det et tilfælde
> ?

Det er ligegyldigt - hvis du kun har 2 ledere så kan det ikke gøres
forkert Sålænge du kun bruge de højre/venstre ben og ikke det
vandrette.

Fra : N

Dato : 05-09-06 23:37

> Det er ligegyldigt - hvis du kun har 2 ledere så kan det ikke gøres
> forkert Sålænge du kun bruge de højre/venstre ben og ikke det
> vandrette.

Som Anders skriver er det et fedt, men farvekoden er: Rød/Blå - Gul/Brun -
Hvid/Sort, monteret på samme måde som skrevet!

Fra : KS

Dato : 06-09-06 05:56

Tak - det var lige den konvention jeg manglede - det fungere alligevel,
meeen ....

Mvh KS