Dual GLAN?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-09-06 19:38

Hvad er fordelen ved dual GLAN? Kan man forbedre hastigheden med dual GLAN
eller hvad får man ud af det?

Jeg tænker på dette bundkort:
http://www2.abit.com.tw/page/uk/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=AW9D-MAX&fMTYPE=LGA775

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk

Fra : Sven

Dato : 05-09-06 19:53

> Hvad er fordelen ved dual GLAN? Kan man forbedre hastigheden med dual GLAN
> eller hvad får man ud af det?

Dual Glan betyder bare, at der er 2 Onboard GLAN (gigabit lan) indbygget på
bundkortet, så du kan f.eks have et til Internettet med meget sikkerhed, og
et til LAN party, hvor sikkerheden er skruet ned, så man har lov til lidt
mere. Det er ikke som med Dual RAM o.lign. hvor det har noget med hastighed
at gøre. Der er jo ingen af os, der (endnu) har en 1 Gb internetforbindelse.

Sven

Fra : N_B_DK

Dato : 05-09-06 22:29

Sven wrote:
> [...]
> hvor det har noget med hastighed at gøre. Der er jo ingen af os, der
> (endnu) har en 1 Gb internetforbindelse.

Passer ikke, jeg har da 1GB lan, og der kan det nemt mærkes om det er 100Mb
eller 1GB, og man kan sagtens køre 2 forbindelser som en og opnå den
dobbelte hastighed (teoretisk)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-09-06 08:06

N_B_DK skrev:

> Passer ikke, jeg har da 1GB lan, og der kan det nemt mærkes om det er
> 100Mb eller 1GB,

Bemærk forskellen mellem at have et 1GBit interface, og en tilsvarende
internetforbindelse som det blev snakket om :)

>og man kan sagtens køre 2 forbindelser som en og
> opnå den dobbelte hastighed (teoretisk)

Ja hvis man har 2*1GBit forbindelser..den slags er vist også mest egnet
inden for husets 4 vægge..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : N_B_DK

Dato : 06-09-06 13:22

Sune Storgaard wrote:

> Bemærk forskellen mellem at have et 1GBit interface, og en tilsvarende
> internetforbindelse som det blev snakket om :)

Hvor skrev spørger noget om internet forbindelse ?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-09-06 13:30

N_B_DK skrev:

> Hvor skrev spørger noget om internet forbindelse ?

I det indlæg du svarede/citerede på:

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-09-06 22:51

N_B_DK skrev:

> Passer ikke, jeg har da 1GB lan, og der kan det nemt mærkes om det er
> 100Mb eller 1GB, og man kan sagtens køre 2 forbindelser som en og
> opnå den dobbelte hastighed (teoretisk)

har du også 1gb "internetforbindelse" ??

Claus

Fra : Svend

Dato : 08-09-06 06:21

Claus Tersgov wrote:

> har du også 1gb "internetforbindelse" ??
>
> Claus

Det behøves da ikke, min synology er da markant bedre hvis jeg køre 1gb
med jumbo frames. Alting handler vel ikke om ens internet forbindelse.

--
Svend

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-09-06 08:37

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> Det behøves da ikke, min synology er da markant bedre hvis jeg køre 1gb
> med jumbo frames. Alting handler vel ikke om ens internet forbindelse.

I dette tilfælde er jeg ligeglad med internetforbindelsen - det er mere om
der er noget hastighed at hente på internt netværk.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-09-06 13:44

Claus Tersgov wrote:

> har du også 1gb "internetforbindelse" ??

Læs hvad jeg skrev før det, så har du svaret...

Fra : Sven

Dato : 22-09-06 05:33

> Passer ikke, jeg har da 1GB lan, og der kan det nemt mærkes om det er
> 100Mb eller 1GB, og man kan sagtens køre 2 forbindelser som en og opnå den
> dobbelte hastighed (teoretisk)

Jeg snakker ikke noget som helst om 100Mbit forbindelser. Svar nu på det du
citerer mand!
Og ja, hvis modparten også har dual gigabit LAN kan man TEORETISK opnå
dobbelt båndbredde, men den går bare ikke i virkeligheden, da de deler samme
bus på moboet, og den har en max-grænse på ca 1,2 Gb + overlag, så din
teoretiske grænse er vist noget udvandet.

Sven

Fra : N_B_DK

Dato : 22-09-06 15:04

Sven wrote:

> [...]
> deler samme bus på moboet, og den har en max-grænse på ca 1,2 Gb +
> overlag, så din teoretiske grænse er vist noget udvandet.

Det kommer helt an på maskinen om de sidder på samme eller 2 forskellige
bus, hvor kommer den grænse på ca 1.2Gb+ fra ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-09-06 18:32

N_B_DK wrote:

> Det kommer helt an på maskinen om de sidder på samme eller 2
> forskellige bus, hvor kommer den grænse på ca 1.2Gb+ fra ?

Det nævnte board er med Intel® 975X / Intel® ICH7R Express Chipset
Dual LAN bruges typisk i forbindelse med løsninger hvor man vælger at køre
med forsk netværk

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!