Søger hankat
Fra : Tina Andersen

Dato : 04-09-06 17:21

Hej
vi søger en hankat til Mille. Han skal være Norsk skovkat eller Main
coon. meget gerne i nærheden af Grindsted da vi ingen bil har.

Med venlig hilsen
Tina Andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar
E-Mail: TinaTit@jubii.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-09-06 18:31

Tina Andersen skrev:
> Hej
> vi søger en hankat til Mille. Han skal være Norsk skovkat eller Main
> coon. meget gerne i nærheden af Grindsted da vi ingen bil har.

Det skrev du også i formiddags kl 9.35. Hvorfor er det så vigtigt for
dig at producere killinger uden stamtavle?
Når killingen ikke har stamtavle (og det får den jo ikke, hvis den er en
blanding eller falder efter forældre uden stamtavle) er den ikke noget
særligt. Verden er fuld af den slags killinger - de fleste mangler hjem.

Venlig hilsen Dikte

Fra : charlotte kofoed

Dato : 04-09-06 19:28

> [...]
> blanding eller falder efter forældre uden stamtavle) er den ikke noget
> særligt. Verden er fuld af den slags killinger - de fleste mangler hjem.

Hej Tina..til dig vil jeg sige:Lav alle de killinger du vil, det skal da
ingen andre bestemme, overhovedet! Går ud fra du er voksen og kan tage
en beslutning selv :)

Og til dig Dikte: Uanset hvor mange killinger og voksne katte der er
"hjemløse" så syns jeg det er en fræk måde at fortælle det til folk på!
Og hvis du mener at kun katte med stamtavle er noget *særligt* tja....så
er der måske flere som dig (desværre) og så er det måske derfor der er
så mange *hjemløse* katte??Fordi de ikke er noget særligt?? :(
Jeg laver selv killinger uden PAP og jeg har dælme ikke haft svært ved
at afsætte dem endnu, så spar dit ævl fremover, vi der vil avle uden PAP
avler jo selv om du mener det er nok så forkert..

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi

Dato : 04-09-06 19:43

"charlotte kofoed" <jrfKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
<klip> en masse crap </klip>

Så længe der eksisterer mennesker med din holdingg, Charlotte, vil der altid
være problemer med overproduktion af katte - desværre, så derfor....

*plonk*

--
Heidi

Fra : charlotte kofoed

Dato : 04-09-06 21:44

> [...]
altid
> være problemer med overproduktion af katte - desværre, så derfor....

Ja så siger vi det!
Men mærkeligt nok så har jeg da endnu ikke afleveret så meget som en
loppe på et internat, så kom igen når du ved hvad du taler om????

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Winther

Dato : 04-09-06 22:00

> Ja så siger vi det!
> Men mærkeligt nok så har jeg da endnu ikke afleveret så meget som en
> loppe på et internat, så kom igen når du ved hvad du taler om????

De er vel døde inden.....

Fra : Niels Pein

Dato : 04-09-06 22:13

"Benedikte Brisson" skrev ...

> Når killingen ikke har stamtavle (og det får den jo ikke, hvis den er en
> blanding eller falder efter forældre uden stamtavle) er den ikke noget
> særligt.

snip

Vores Mis Sofie er skam noget ganske særligt, og vi er meget glade for
hende. Hentet på internatet i Tingskoven ved Århus.
Det samme med Gamle Mivs før hende. Også helt speciel og meget anderledes
end Miss Sophie. Hentet på en gård hvor de havde for mange katte.

Jeg synes alle katte er smukke dyr, og hver for sig noget særligt.
Men man kan vel blive "overeksponeret". Det er jeg heldigvis ikke blevet
endnu.
--
Mvh. Niels

(og et lille snooork fra stuens bedste stol, som er besat af en lille grå
fnullergøj, der muligvis drejer et øre og tager imod besked, hvis man siger
"Sofie" og "mad" i samme sætning.)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-09-06 22:32

Niels Pein skrev:
> "Benedikte Brisson" skrev ...
>
> snip
>
> Vores Mis Sofie er skam noget ganske særligt

Jamen det er alle katte da. Min yderst særlige Svedske er da også en
såkaldt affaldskat. Jeg mener bare, at der ikke er nogen grund til
ligefrem med vilje at producere blandingskillinger/uden stamtavle.

Men vi lever da i et frit land, så både Tina og Charlotte kan producere,
hvad de vil. Til gengæld må jeg så også have lov til at mene, at det
grænser til det uforsvarlige pludselig at ville have sin hunkat parret
med hvadsomhelst, der ligner en norsk skovkat eller MCO.

Venlig hilsen Dikte

Fra : gitte

Dato : 05-09-06 07:13

Benedikte Brisson skrev:

> Jamen det er alle katte da. Min yderst særlige Svedske er da også en
> såkaldt affaldskat. Jeg mener bare, at der ikke er nogen grund til
> ligefrem med vilje at producere blandingskillinger/uden stamtavle.

Jeg har lidt svært ved at følge dig her, hvad er det der gør racekatte
så specielle, andet end prisen. Jeg tror nu mere det gælder om at
opdrage aftagerne af ganske almindelig killinger,bl.a. ved at gøre dem
opmærksom på at det ikke er en køb-og-smid-væk-ting, samt at sørge for
vaccination, ormekur, sundhedstjek er i orden inden killingen forlader
dit hjem.

Med hensyn til overproduktion af killinger, så ja, det er et af naturens
måder at sørge for at der altid er en bestand af netop denne type dyr.
Med hensyn til kummerligheden nogle af disse oplever, tja sådan er
livet, der er også gevaldigt mange mennesker der lever under ganske
frygtelig kår. Personligt ville jeg til hver en tid hellere give en
blandingskilling, frem for en racekat, et hjem, og give resten af
pengene til nødlidende børn.

gitte
der selv har 3 ganske almindelige langhårede hvide blandingskatte og 1
korthåret hvid kat, hvoraf nogle af dem også producerer killinger, og
som er i kontakt med killingekøberne i op til 3 år efter de har
overtaget den/dem.

Fra : goofy

Dato : 05-09-06 08:18

Hej Gitte

> Jeg har lidt svært ved at følge dig her, hvad er det der
> gør racekatte så specielle, andet end prisen.

Det har INTET med prisen at gøre

> [...]
> opmærksom på at det ikke er en køb-og-smid-væk-ting, samt
> at sørge for vaccination, ormekur, sundhedstjek er i orden

Det kan jeg kun give dig ret i, samt at skal de være
fritløbende bør de være steriliseret

> [...]
> dem også producerer killinger, og som er i kontakt med
> killingekøberne i op til 3 år efter de har overtaget

Steen, der selv har 5 Ocicatte og stadig i kontakt med
killingekører de sidste 5 år

Med venlig hislen
Steen Vinbæk
www.ocicats.dk

Fra : "

Dato : 05-09-06 10:50

gitte wrote:
> Jeg har lidt svært ved at følge dig her, hvad er det der gør racekatte
> så specielle, andet end prisen. Jeg tror nu mere det gælder om at

Så bør du sætte dig lidt mere ind i tingene. Det er ikke racekatte eller
stamtavlen eller prisen, der gør racekatte mere "specielle" eller noget som
helst andet, der har med selve katten at gøre.

Dét, der er det afgørende er, at mere end 90 % af racekatte-opdrætterne er
organiseret i klubber og forbund, hvor opdrætterne er underlagt regler, der
sætter grænser for kattenes reproduktion, fysiske forhold, fysiologiske
forhold osv. At være medlem af en klub/forbund sikrer *kattene* bedre vilkår
idet der bla. er krav om dyrlægekontrol, kontrol med antal kuld og
killingernes herkomst og afsætning mm. Det sikrer kattens tarv langt bedre
end opdrættere/folk, der "bare" avler (løs) på huskatte eller
racekatte/blandingskatte udenfor klubberne. For udenfor klubberne er der
ingen kontrol og langt de fleste huskatte anses desværre for at være intet
værd.
De fleste klubber giver også adgang til huskatte.

Det er ud fra dén vinkel, du skal anskue tingene.
/M

Fra : gitte

Dato : 05-09-06 12:20

<M> skrev:

> [...]
> værd.
> De fleste klubber giver også adgang til huskatte.

Jeg synes man skal passe på med disse racerene dyr, jeg er sikker på at
nogle avlere meget nemt "kommer" til at indavle, så der kommer megen
sygdom osv ind. Jeg er ikke sikker på, at bare fordi man er medlem af en
klub, så er kattene bare supersunde, trivelige dyr, og det må jo være
det, der er hovedsagen. (jeg synes i alt fald jeg har læst en del om
sygdom, dårlige maver og hvad ved jeg i denne gruppe). Og iøvrigt så kan
vi andre med "almindelige, særlige dejlige katte" jo bare oprette en
klub med regler af samme slags, og så skulle alt være i orden ik´. Næ,
næ en klub er ikke det, der gør det.

Nu skal du ikke tro jeg har noget imod racekatte, overhovedet ikke, der
er rigtig mange skønne, skønne missere derimellem. Men på mig kan Jeres
holdninger godt virke lidt ligesom Hitlers ariske raceprogram. (ingen
andre må være der, de skal i alt fald ikke have børn).

Jeg kan gå med til at huskatte ofte ikke anses for at være noget værd,
men på det punkt er I racekatteejere jo sådan set selv med til at puste
til ilden, kan jeg høre. Jeg mener stadig at det er holdningen hos folk,
man skal forsøge at ændre og ikke forbyde folk hverken at have eller
avle ganske almindelige katte, der er da intet så vidunderligt som at se
en missemor tage vare på sine små, det kan jeg godt unde enhver
hunkattejer. Og ja det er indimellem sikkert vanskeligt at komme af med
disse katte igen, men som før nævnt er det holdningen hos folk man skal
ændre, hvorfor skal en "ualmindelig, almindelig" kat være næsten gratis?
Den har selvfølgelig en værdi og skal derfor have en ordentlig pris sat
på sig. Og så vil folk også passe bedre på den.

gitte
som fodre med Olivers foder, som passer dyrlægebesøg, vaccinationer,
ormekure, loppekure og som desuden lader katte være katte, dvs. de har
adgang til at komme ud/ind alt efter, hvad de har lyst til,(men de bor
også på landet langt fra alfavej), og hvis hunkatte får 1 kuld unger om
året a 3 stk.(ja, resten bliver aflivet), og aldrig har haft problemer
med at få killingerne solgt, også selvom de bestemt ikke er billige.
Puh jeg skulle skamme mig, skulle jeg.

... og dette bliver det sidste jeg siger i denne sag.

Kan I have en superdejlig dag ... min er en bryllupsdag, som manden
endda huskede

Fra : goofy

Dato : 05-09-06 13:20

Hej Gitte

> Jeg synes man skal passe på med disse racerene dyr, jeg er
> sikker på at nogle avlere meget nemt "kommer" til at
> indavle,

Hvad tror du der sker ude i naturen?
Tror du hunkatte holder et skilt op der siger nejtak, du er
min far eller bror, bullshit

>så der kommer megen sygdom osv ind.

Mange ejere af såkaldte" huskatte" går ikke til dyrlæge når
de er syge, læs blot diverse indlæg i denne gruppe
hvor ansvarlige kattejere tit opfordre til at gå til
dyrlæge, og hvor mange gange får du ikke svaret det er dyrt.
Hvor mange gange bliver der ikke spurgt om priser, det er jo
bl. an derfor at dr. dyredød kan overleve.

> [...]
> klub med regler af samme slags, og så skulle alt være i
> orden ik´. Næ, næ en klub er ikke det, der gør det.

Det er da rigtigt at en klub blot er en klub, men den
fungerer kun når ansvarlige medlemmer følger de regler der
nu engang er opstillet.
Jeg skal lige tilføge, at der er ingen af de store klubber
der tjecker om du har dine dyr vaccineret. medmindre du er
på udstilling. Det gælder også huskatte. En en enkelt klub
kommer ud og kikker om du har den plads til katte som
reglerne nu engang forerskriver

> Nu skal du ikke tro jeg har noget imod racekatte,
> overhovedet ikke, der er rigtig mange skønne, skønne
> missere derimellem.

Det ser da eller sådan ud.

>Men på mig kan Jeres holdninger godt virke lidt ligesom
>Hitlers ariske raceprogram. (ingen andre må være der, de
>skal i alt fald ikke have børn).

Hvad fanden bilder du dig ind at sammenlige os med Hitler

Jeg tror ikke jeg kan finde en oprdætter der er imod
huskatte. Det vi ( jeg )er imod, er at huskatte ofte ikke
det årlige check af en dyrlæge.
Der er da heldigvis mange huskatte ejere der passer godt på
deres katte, i denne gruppe er der jo en der blevet dømt for
misrygt, det har jeg da ikke oplevet ver en opdrætte,
endnu - jeg har ihvertfald ikke læst om det

> Jeg kan gå med til at huskatte ofte ikke anses for at være
> noget værd,

Bullshit, huskatte er lige så meget værd som racekatte, du
har stadig ikke fattet hvorfor at nogle foretrækker
racekatte frem for huskatte,

> men på det punkt er I racekatteejere jo sådan set selv med
> til at puste til ilden, kan jeg høre. Jeg mener stadig at
> det er holdningen hos folk,

Her er vi enige, det drejer sig om holdninger

> man skal forsøge at ændre og ikke forbyde folk hverken at
> have eller avle ganske almindelige katte, der er da intet
> så vidunderligt som at se en missemor tage vare på sine
> små, det kan jeg godt unde enhver hunkattejer.

Her er vi da delvis enige. Ingen ( jeg har ihvertfald ikke
opfattet sådan) vil forbye nogle at avle på huskatte.
Men holdningen er jo desværre ofte, at kan vi ikke komme af
med killingerne smider vi dem i rendestenen.
Læs bare i div. blade hvordan folk efterlader deres katte i
sommerhusområdet

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-09-06 14:21

goofy wrote:

> [...]
> med killingerne smider vi dem i rendestenen.
> Læs bare i div. blade hvordan folk efterlader deres katte i

Hej Steen.

Har været inde på din hjemmeside og beundret dine smukke katte. Har
aldrig hørt om Ocikatte før, men jeg må indrømme at det er en
usædvanlig smuk race. Jeg har 2 alm. huskatte som er neutraliserede,
og jeg kan også græde når jeg hver uge i vor lokalavis ser alle de små
killinger, der bare skal foræres væk, uden at der i det mindste bliver
taget en symbolsk betaling for dem.

Mine bliver passet i alle ender og kanter, og det burde også være en
selvfølge, at hvis man ikke er klar over de udgifter ,der er forbundet
med det at have kæledyr, så skal man nok afholde sig fra at anskaffe
sig dem.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : goofy

Dato : 05-09-06 15:01

Hejsa

> [...]
> der bare skal foræres væk, uden at der i det mindste
> bliver taget en symbolsk betaling for dem.

Tusind tak for de smukke ord

> Mine bliver passet i alle ender og kanter, og det burde
> også være en selvfølge, at hvis man ikke er klar over de
> udgifter ,der er forbundet med det at have kæledyr, så
> skal man nok afholde sig fra at anskaffe sig dem.

Hvor er vi dog enige

Hilsen
Steen

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 05-09-06 07:17

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse

[snip]

> Når killingen ikke har stamtavle [snip] er den ikke noget særligt.

[snip]

WOW! Ofte kan det være meget forfriskende, når folk har deres meningers mod,
og så er der de gange, hvor folk bare afslører, at de har luft i hjernen.

Nej tak til katteracisme!

Mvh. Camilla Hæstrup, der har fire meget særlige katte aldeles uden
stamtavle.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-09-06 07:26

Camilla Hæstrup skrev:
> [...]
> og så er der de gange, hvor folk bare afslører, at de har luft i hjernen.

Jeg dyrker ikke katteracisme, må jeg lige være fri!!!!!
Jeg kan bare ikke se meningen med at fremavle endnu flere
blandingskillinger, når internaterne er så fulde af dem, at en del af
dem må aflives.
Derfor har jeg da også taget den konsekvens af min holdning, at min
hunkat (ligesom de forrige) er neutraliseret. Det er ikke 'synd' for
katten, at den ikke får killinger.

Og til forskel fra dig går jeg altså efter bolden og ikke manden.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Leyna

Dato : 05-09-06 12:58

On Tue, 05 Sep 2006 08:25:54 +0200, Benedikte Brisson
<kuduli@vide.invalid> wrote:

>Jeg dyrker ikke katteracisme, må jeg lige være fri!!!!!

Jeg forstår godt hvad du mener, men din formulering var altså noget
uheldig.

Jeg ejer selv 3 helt usædvanlige katte, som helt klart er noget
særligt, men de er altså ikke med papirer!

Men du har så evig ret i at der er masser af uønskede katte, og flest
er blandingskattene/huskattene i denne kategori, og der er jeg enig
med dig. Hvor ofte ser man lige små forhutlede perser katte
(eksempelvis) rende rundt i kældre eller stalde - udsultede og
skabede?

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-09-06 14:25

> [...]

> med dig. Hvor ofte ser man lige små forhutlede perser katte
> (eksempelvis) rende rundt i kældre eller stalde - udsultede og

Hej
Der er en ting jeg ikke kan forstå, hvorfor skal man absolut blande de
allerede eksisterende racer med hinanden? Det er som om det er særlig ønsket
at blande f.eks. Norsk Skovkat med Maine Coon. Tænk på at opdrættere igennem
mange mange år har fremavlet netop de specielle kendetegn og temperament,
der skaber en race. Hvorfor er det så at man fuldstændig uden hensyntagen
til racernes særlige kendetegn vil blande dem sammen i en gang miskmask?
Indenfor hunderacerne har man opdaget, at nogle racer egner sig meget
dårligt til at blive blandet med hinanden, da deres forskellige
temperamenter ikke harmonerer særlig godt sammen. Er man sikker på at det
forholder sig ret meget anderledes med katteracerne?
I mine øjne er en huskat i øvrigt en race som alle andre, men ikke hvis man
blander alt muligt ind i den.
> --
Vibeke, opdrætter af siamesere gennem 17 år.
www.battlefields.dk

Fra : Leyna

Dato : 05-09-06 16:59

On Tue, 5 Sep 2006 15:24:47 +0200, "Battlefield´s"
<battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

>Der er en ting jeg ikke kan forstå, hvorfor skal man absolut blande de
>allerede eksisterende racer med hinanden?

Svjv er det den måde man rent faktisk skaber en ny race på...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-09-06 18:11

> Svjv er det den måde man rent faktisk skaber en ny race på...
> --
> Leyna

Hej !
Og det mener du så at alle bare skal gå igang med?
Det at skabe en race er noget, der tager rigtig mange år og kun er noget jeg
vil regne med at seriøse opdrættere med godt kendskab til genetik og opdræt,
kan kaste sig ud i. Det er vist ikke helt det, der er tale om, når man ser
på alle de Skovkat/Maine Coon- blandinger i f.eks. DBA.
Racer (hunde eller katte og sikkert mange andre dyr) bliver skam heller ikke
bare godkendt fordi de ser søde ud, der er utrolig mange punkter, der skal
opfyldes før man kan kalde det en race.
Med venlig hilsen
Vibeke

Fra : Sanni

Dato : 05-09-06 18:16

Altså racen Burmilla kom til ved en tilfældighed, da en seriøs opdrætter
havde en hunkat som løb ud og parrede sig med en tilfældig han. Sidenhen
er
der arbejdet mere målrettet med racen.
Blot et lille pip om at ikke alt raceudvikling er kontrolleret eller
forebeholdt "seriøse" avlere.

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-09-06 18:59

"Sanni" <pythagoras@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> der arbejdet mere målrettet med racen.
> Blot et lille pip om at ikke alt raceudvikling er kontrolleret eller

Nej, men racen opstår jo først når man målrettet har avlet flere
generationer af ensartede dyr. Det bliver ikke en race bare fordi to katte
får et kuld killinger. Men ideen til racen er da nok opstået på det
tidspunkt, det kunne dog ligeså godt være dødt ud, hvis ikke lige der var
seriøse opdrættere, der havde arbejdet videre med opdrættet.
I øvrigt er der også racer som ikke er opstået ved menneskers indblanding,
nogle findes skam i "fri natur".
Hilsen Vibeke

Fra : Hanne Engermann

Dato : 05-09-06 19:40

> Battlefield´s skrev:
>
> I øvrigt er der også racer som ikke er opstået ved menneskers indblanding,
> nogle findes skam i
> Hilsen Vibeke

Ja, blandt andet Norsk Skovkat og Maine Coon, og for disse racers
vedkommende gælder det først og fremmest om at BEVARE, ikke at udvikle
og blande med andre racer/ikke racer. Den dag skulle nødigt komme, hvor
man f.eks. siger "Hvordan VAR den oprindelige Maine Coon?"

Og i mine øjne gælder dette også for den gode, gamle "Danske Landkat"
Hvor er den efterhånden?

PS: Der er rigtig mange opdrættere, der også har en eller flere højt
elskede "huskatte", jeg selv incl. Så glem alt om racisme. Det var et
malplaceret udtryk.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : goofy

Dato : 05-09-06 19:13

Hej Sanni

> [...]
> er
> der arbejdet mere målrettet med racen.
> Blot et lille pip om at ikke alt raceudvikling er

Det er rigtigt, vores Ocicat er også en blandingskat (
tilfældigheder), men derefter blev der opdrettet/avlet
seriøst på at få disse pletter/temperement frem som nu vores
race er kendt for. En af USA førende genetikekspert ledte
arbejdet der startede i 1964 og racen blev godkendt i 1992
og i 1996 kom de første Ocicatte til Danmark, så man parrer
ikke blot 2 forskellige racer og vupti har man en ny race.

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Leyna

Dato : 05-09-06 20:04

On Tue, 5 Sep 2006 19:10:30 +0200, "Battlefield´s"

Det nævnte jeg faktisk ingenting om.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 05-09-06 17:48

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse

[snip]

> Jeg dyrker ikke katteracisme, må jeg lige være fri!!!!!

I din oprindelige respons til Tina skærer du alle katte uden stamtavle over
én kam og udnævner dem til at være "ikke noget særligt". Det er rascisme. At
jeg så efterfølgende kan forstå, at du mener noget andet, end det, du skrev,
er kun glædeligt, men jeg kan altså kun forholde mig til det, du faktisk
skriver.

Jeg kan godt forstå, at man kan være hooked på én eller flere racer, og det
"bekvemme" ved stambogsførte racer er, at man kan være nogenlunde sikker på,
hvilke egenskaber (både fysisk & psykisk) katten har. Et andet plus ved
stambogsføring er, at man næsten helt kan undgå katte- og hundefabrikker,
hvor profitten er den væsentligst faktor. Det ændrer dog ikke ved, at der
findes en masse katte (og hunde) uden stambøger, der er blevet passet &
plejet til UG fra første færd, og at mange mennesker foretrækker en kat uden
stamtavle (årsagerne kan være mange).

> Jeg kan bare ikke se meningen med at fremavle endnu flere
> blandingskillinger, når internaterne er så fulde af dem, at en del af dem
> må aflives.

Jeg har engang sammen med fire andre lokket en bekendt til at lade sin
hunkat få killinger, fordi hunkatten er utrolig smuk (tortie) med et dejligt
gemyt, og vi ville alle meget gerne aftage en killing. Desværre var kuldet
kun på tre killinger, så to af de andre fik ikke noget ud af det. Det er vel
ikke kun forundt ejere af racerene katte at avle videre på gode gener.

> Derfor har jeg da også taget den konsekvens af min holdning, at min hunkat
> (ligesom de forrige) er neutraliseret. Det er ikke 'synd' for katten, at
> den ikke får killinger.

Fuldstændig enig! Alle mine katte er intetkøn. Heldigvis insisterer
internaterne på, at kattene skal neutraliseres, og har man katte i forvejen
skal de også være neutraliserede, før man kan erhverve en internatkat.

> Og til forskel fra dig går jeg altså efter bolden og ikke manden.

Puds nu ikke glorien så voldsomt, at forgyldningen går af Tidligere i
tråden siger du om Tina, at hendes handling grænser til det uforsvarlige,
uden at du kender noget til omstændighederne.

Mvh. Camilla Hæstrup (og de fire Mademisser)