MS Windows
briani 27239
kan man
Fra : Carsten

Dato : 04-09-06 17:24

lægge en ny xp oven i den eksisterende Xp som kører rigtig ringe.
Grunden er at jeg vil beholde alle data på maskinen.

MVH Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-09-06 17:34

Carsten skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> lægge en ny xp oven i den eksisterende Xp som kører rigtig
> ringe. Grunden er at jeg vil beholde alle data på maskinen.
> MVH Carsten

Det kan du sagtens - bare vælg "R" for at reparere, når du kommer
dertil i installationen.

Du får tilbudet to gange under installeringen - første gang er
via genoprettelses-konsollen - den siger du nej til - men anden
gang, du bliver spurgt, så siger du ja - og får en ny
installation oveni den gamle med samme programmer og
instillinger - derfor kan du godt risikere, at problemerne følger
med over i den nye version.

Så det mest ekketive er at formattere disken og installere på ny
fra bunden - så bliver der ryddet helt op

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Carsten

Dato : 04-09-06 17:44

> [...]
> problemerne følger med over i den nye version.
>
> Så det mest ekketive er at formattere disken og installere på ny fra

Men er det ikke sådan at man bare lægger et nyt system på, som så lægger sig
i et nyt bibliotek.?

MVH Carsten

Fra : Nicolai

Dato : 04-09-06 17:56

"Carsten" <carsten@FJERN_DETTEmc-zinnegaz.dk> skrev i en meddelelse

> Men er det ikke sådan at man bare lægger et nyt system på, som så lægger
> sig i et nyt bibliotek.?

Ikke efter den beskrivelse du har fået indtil nu, så skal du lave en
dualboot på din maskine, men hvilke data vil du beholde da?

> MVH Carsten

Nicolai

Fra : Carsten

Dato : 04-09-06 18:42

> [...]
>
> Ikke efter den beskrivelse du har fået indtil nu, så skal du lave en
> dualboot på din maskine, men hvilke data vil du beholde da?

Alt det der ligger på c drevet, billeder med mere + driverne til den
bærbare da jeg ikke kan finde min recovery cd.

MVH Carsten

Fra : Søren Blom

Dato : 04-09-06 19:15

"Carsten" <carsten@FJERN_DETTEmc-zinnegaz.dk> skrev

> Alt det der ligger på c drevet, billeder med mere + driverne til den
> bærbare da jeg ikke kan finde min recovery cd.

Har du ikke en CD eller DVD brænder på din maskine, så kan du jo lægge de
filer du ønsker at gemme ud på en skive, for så at starte på en helt ren
installation af din maskine.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Carsten

Dato : 04-09-06 19:48

> [...]
> filer du ønsker at gemme ud på en skive, for så at starte på en helt ren

Desværre ikke, og heller ingen usb drev der virker

MVH Carsten

Fra : Knud S.

Dato : 05-09-06 16:55

> lægge en ny xp oven i den eksisterende Xp som kører rigtig ringe.
> Grunden er at jeg vil beholde alle data på maskinen.

Med dit valg af indholdet i emnefeldtet skulle du hellere lade være med at skrive noget,
så tror jeg der var flere der gad læse dit indlæg. Emnefeltet er beregnet til at give folk
en ide om hvad dit indlæg omhandler om og ikke en del af det du vil sige.

Fra : hcma

Dato : 05-09-06 18:55

> [...]
> lægge en ny xp oven i den eksisterende Xp som kører rigtig ringe.
> Grunden er at jeg vil beholde alle data på maskinen.

du skal bare lave en Repair (IKKE install)
Vejledning her: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
m v h
hcma/-

Fra : Carsten

Dato : 05-09-06 21:32

> du skal bare lave en Repair (IKKE install)
> Vejledning her: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
> m v h
> hcma/-

Også hvis den hænger når den er på nettet m.v.?

MVH Carsten

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 05-09-06 21:49

> Også hvis den hænger når den er på nettet m.v.?
>
> MVH Carsten
Prøv da at følge rådet om reparation.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu