Babyalarmer
Fra : ander og britta

Dato : 04-09-06 16:12

Hej!
Vi er lige blevet forældre for 14 dage siden og vil gerne have en babyalarm
som er god og ikke fylder en hel masse. Håber at der er nogen som ved hvad
sådan en skal hedde for at virke optimalt og hvor man kan købe den henne.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-09-06 16:54

ander og britta wrote:

> [...]
> babyalarm som er god og ikke fylder en hel masse. Håber at der er
> nogen som ved hvad sådan en skal hedde for at virke optimalt og

Afhængigt af temperament, er der to veje at gå: Dedikeret babyalarm
eller Walkie-Talkie med baby-funktion.

De dedikerede babyalarmer koster omkring 1-2000 for et sæt, alt efter
hvor meget flimflam, krypterede kanaler og åndedrætssensor man vil have
med. Den store fordel ved dedikerede alarmer er at de
1) Melder, hvis forbindelsen mellem sender og modtager fejler
og
2) Typisk er ret fintfølende, så barnet ikke skal sige meget, før det
går igennem.

Walki-Talkies med babyfunktion fås fra 250,- for et sæt (incl.
opladelige batterier) og opefter. Walkie-Talkies rækker _meget_ længere
end de dedikerede alarmer, men har ikke nogen dimmer, der melder, hvis
forbindelsen tabes (jeg har i hvert fald ikke set det).

Man kan så indvende at forbindelsen netop ikke tabes, medmindre man har
for vane at gå mere end en kilometer væk fra sit barn, når det sover.
De folk, der her i gruppen har snakket om Walkie-Talkies, har ofte
meldt at deres udstyr ikke var så fintfølende overfor barnegrynt.

Vi startede selv ud med en Baby Nova model (1200,- tror jeg nok), der
er en dedikeret babyalarm, og var glade nok for at den sagde noget, så
snart der var øffen i barnevognen. Ved barn nummer to skiftede vi til
et billigt sæt Walkie-Talkies og er glade for at ungen skal give
ordentligt lyd, før vi bliver forstyrret. Skulle vi få et tredje barn,
dropper vi nok elektronikken helt [Smiley].

Uanset hvad I er til, så sørg for at få en med kort, blød antenne ved
senderen. Baby Nova anvender en udtrækkelig antenne, der er guf at
knække for et udforskende barn.

> ------------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til
> privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 16
> spam-mails Betalende brugere får ikke denne besked i deres
> e-mails. Hent en gratis SPAMfighter her.

SPAMfighter er et usselt produkt - det hævder at kæmpe mod spam, men
ved at bruge deres gratisversion, gør det dig til en spammer. Folkene
bag produktet er gentagne gang blevet kontaktet ang. dette problem, men
de vælger fortsat at ignorere det.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Mette Høggaard

Dato : 04-09-06 17:19

Philips laver nogle udmærkede alarmer som også er til at betale for penge!
Vores kostede 279 kr på tilbud i Bilka, og jeg ser dem jævnligt i
tilbudsaviserne til samme pris.
Vi har været fuldt ud tilfredse med disse, men skulle jeg ud at købe nye,
ville jeg nok vælge modellen der er en tand dyrere, da den her ikke har den
funktion der gør at den giver lyd fra sig når der ikke er forbindelse mellem
de to enheder... (Hmm, det er vist sket mere end een gang at vi har fået sat
dem på to forskellige frekvenser, og så sover ungen sjovt nok så dejligt
længe

MVH

Mette

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-06 01:03

"Mette Høggaard" <hoeggaard(VÆK)@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået sat dem på to forskellige frekvenser, og så sover ungen sjovt nok så

Jeg kan tilslutte mig at Philips laver nogle gode og (forholdsvis) billige
alarmer.

Fra : Dorthe

Dato : 04-09-06 17:25

Vores (walkie talkie) er købt i Harald Nyborg...billigt billigt og
kvaliteten er selvfølgelig derefter.

Vi kan høre vores søn når han brokker sig - godt nok lyder han som en
lille rummand, men vi får lyden

/Dorthe

Fra : Tina

Dato : 04-09-06 19:47

> [...]
> babyalarm som er god og ikke fylder en hel masse. Håber at der er nogen
> som ved hvad sådan en skal hedde for at virke optimalt og hvor man kan

Hej

Vi bruger Phillips SDC464 til 700,-kr... Den er vi rigtig glade. Den
opfanger selv den mindste lyd, uden alt baggrundsstøj og den bibber hvis der
ikke er forbindelse mellem enhederne.. Prøvede først modellen mindre til
500,-kr. Men den opfangede alt i baggrunden + at den skrattede helt vildt.
Så den byttede vi..
Mange butikker tilbyder at man kan prøve babyalarmer hjemme og så evt. bytte
den og få pengene tilbage hvis man ikke er tilfreds. De gjorde vi i Punkt 1
og den Aktive Isenkræmmer.
Mit indtryk er at pris og kvalitet generalt hænger sammen, når man snakker
babyalarmer..
Babyalarmer, kan man, som så meget andet babyudstyr selvfølgelig også købe
brugt.

Mvh
Tina

ps; tillykke med den lille ny :)