Søger Program til at åbne SQL baser lokalt~
Fra : Søren Blom

Dato : 04-09-06 14:59

Hvilket program, helst freeware skal jeg bruge for at kunne åbne en SQL base
lokalt på computeren her?
Helt konkret er det sådan, at jeg tager nogen database back-up af 3-4
web-site, det gør jeg vis web-hotellerne indbyggede muligheder, det fungere
fint nok, men når filerne så ender på min maskine her, så er filen nok en
database, men åbnes i wordpad.

Så hvilket program skal jeg bruge for filen også er en database fil og
stadig fungere som en database når jeg har de på computeren her?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-09-06 15:05

Søren Blom skrev:

> Hvilket program, helst freeware skal jeg bruge for at kunne
> åbne en SQL base lokalt på computeren her?

Hvilken base?

Der er et hav af forskellige databaseprogrammer, og selv om langt
hovedparten af dem arbejder med sql, benytter de ikke fælles
dataformater.

> [...]
> muligheder, det fungere fint nok, men når filerne så ender på
> min maskine her, så er filen nok en database, men åbnes i

Hvad hedder de filer du får - og kan du læse indholdet med wordpad?
Hvis du får indholdet som sql-dumps (filer med en lang række INSERT
INTO-sætninger), kan man *i princippet* lægge det ind i en hvilken
som helst database. I praksis er det ikke så enkelt, da der er
forskel på hvordan create-sætningerne bygges op (først og fremmest
med hensyn til navngivning og eksistens af forskellige datatyper).

Hvis det er binære backup-filer, kan de formentlig kun læses med
det databaseprogram de hører til.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Blom

Dato : 04-09-06 18:46

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Hvilken base?
>
> Der er et hav af forskellige databaseprogrammer, og selv om langt
> hovedparten af dem arbejder med sql, benytter de ikke fælles
> dataformater.

MySQL

> [...]
> med hensyn til navngivning og eksistens af forskellige datatyper).
>
> Hvis det er binære backup-filer, kan de formentlig kun læses med

ja, jeg kan godt læse indholder af den wordpad fil som jeg får som det
færdige resultat.

Det som jeg har brug for er at kunne dovnloade den database fil som en
database fil fra de web-hoteller som jeg skal lave backup fra ved hjælp af
jeg laver en back-up af på de web-hoteller jeg skal. Back-uppen af databasen
bliver fra alle sitene lavet ved hjælp af phpmyadmin.domænenavn.dk.

Det som jeg ønsker er at have et program installere på min maskine, som så
kan se det er en database fil og ikke en wordpad fil jeg har læggende.

Fra : Søren Blom

Dato : 04-09-06 21:07

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev

> [...]
>
> Det som jeg ønsker er at have et program installere på min maskine, som så
> kan se det er en database fil og ikke en wordpad fil jeg har læggende.

Har fået løst problemet. Programmet som kan klare tingene for mig, hedder
MySQL-Front har tidligere haft det installeret, men havde glemt navnet, men
fundet det igen.

Fra : Martin

Dato : 06-09-06 10:32

Søren Blom wrote:
> Har fået løst problemet. Programmet som kan klare tingene for mig, hedder
> MySQL-Front har tidligere haft det installeret, men havde glemt navnet, men
> fundet det igen.

Jeg brugte også MySQL-Front før i tiden, men der var så mange bugs i, og
da den nu er gået ud af produktion, så er jeg begyndt at bruge MySQL's
egne programmer

Til at lave backups og andre systemmæssige ting med databasen der
anbefaler jeg MySQL Administrator
<http://www.mysql.com/products/tools/administrator/>

Til at lave querys samt se indholdet af de forskellige tabeller, rette i
dem og selvfølgelig skrive i dem vil jeg anbefale MySQL Query Browser
<http://www.mysql.com/products/tools/query-browser/>