Ondt i armene af at...cykle?
Fra : Heidi

Dato : 03-09-06 21:38

Er det muligt at cykling er årsag til jeg får djævlsk ondt i armene, fra
albuen og ca. 10-15 cm ned mod håndleddet?

Jeg forsøger virkelig at undgå at holde hårdt på styret, men trods det har
jeg nu rigtigt ondt i begge arme. Har tidligere haft en golf-albue, muligvis
af samme årsag? Denne gang gør det ondt både over og under albueleddet og
som sagt ned i armen på både over og underside :(

Jeg er nødt til at cykel (ca. 12-18km hver dag) og har en nyere Mustang
cykel "Dagmar" (kan ses her:
http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=191&pf%5Fid=6064991)
Det er godt nok en tung cykel at træde afsted, men den giver gode benmuskler
i det mindste *smil*

Nogle gode råd til hvad hulan jeg gør? vil en lettere cykel kunne løse
problemet?

Hilsen Heidi

Fra : Ole Nielsby

Dato : 04-09-06 20:55

Heidi <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev:

> Er det muligt at cykling er årsag til jeg får djævlsk ondt
> i armene, fra albuen og ca. 10-15 cm ned mod håndleddet?

Ja - specielt hvis dine arme var i dårlig form da du
startede med at cykle.

> Nogle gode råd til hvad hulan jeg gør?

Start med kortere distancer eller f.eks. kun at cykle hver
anden dag. Prøv evt. at varme underarmene op med
lidt massage inden cykelturen (ikke noget voldsomt,
bare strygninger og lette hurtige klask til at sætte gang
i blodomløbet). Undgå at armene bliver kolde når
du cykler. Muligvis kan du have gavn af at strække
underarmsmusklerne ud - f.eks. ved at placere
albuen på låret, lægge håndrykken tilbage og presse
fingrene bagover med den anden hånd - det må ikke
gøre ondt. Vær også opmærksom på om du måske
har spændinger i skuldrene eller lænden der får dig
til at bruge armene uhensigtsmæssigt.

Vær opmærksom på hvordan du holder indkøbskurve,
tasker, bakker, tekander eller andre hel- eller halvtunge
ting du har i hånden. Brug begge hænder hvis én ikke
er nok.

Dette er kun husråd som jeg selv har fundet nyttige - hvis
det ikke duer, skal du måske have fat i en fysioterapeut.

Mvh/Ole N.

Fra : Heidi

Dato : 06-09-06 13:40

<klip> Ja - specielt hvis dine arme var i dårlig form da du
> startede med at cykle.

Eeeeh, jeg var vel omkring 6 år da jeg begyndte :)

<klip> Start med kortere distancer eller f.eks. kun at cykle hver
> anden dag.

Ok, og hver anden dag skal jeg så gå de 12-18 km? Uha, det kommer til at
tage omkring 4 timer for mig...

Ej seriøst, jeg forstår godt hvad du mener - vil lige prøve at strlkke ud
mv. Jeg kender godt øvelserne fra da jeg havde en golfalbue (det hjalp
overhovedet ikke) så dem går jeg da i gang med.

Tak for råd :)

Hilsen Heidi
http://choco.dk

Fra : Trist

Dato : 06-09-06 18:56

"Heidi" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in

> [...]
> ud mv. Jeg kender godt øvelserne fra da jeg havde en golfalbue (det
> hjalp overhovedet ikke) så dem går jeg da i gang med.

Vær du glad for, at dine smerter kan forsvinde.
Bare jeg var så heldig.

Fra : Heidi

Dato : 06-09-06 20:39

<klip> Vær du glad for, at dine smerter kan forsvinde.
> Bare jeg var så heldig.

Hvad er der da galt med dine arme?

Hilsen Heidi

Fra : Trist

Dato : 06-09-06 23:18

"Heidi" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in news:44ff23c0$0$145
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> <klip> Vær du glad for, at dine smerter kan forsvinde.
>
> Hvad er der da galt med dine arme?

Jeg er hårdt ramt af fibromyalgi, dårlig ryg og nakke og har en "defekt"
hånd, er multiallergiker og lider ekstra lige nu pga. en igangværende
arbejdsprøvning.

Voldsomme smerter i hele kroppen, hævede muskler, manglende energi og feber
er nu blevet min dagligdag. Det at jeg får feber, når jeg går for meget til
den på arbejdet, gør mig lidt urolig. Jeg har indtil videre tabt et kilo
per uge og jeg var ikke overvægtig til at starte med, tværtimod.

Mit liv før var ikke særligt indholdsrigt, men nu har jeg slet ikke energi
til noget som helst, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Hvis det her bliver ved, vil jeg begynde at forlange gratis transport til
og fra arbejde og en hjemmehjælper til tøjvask, indkøb, rengøring osv.
Sådanne ting har jeg slet ikke energi til nu og det ødelægger mig psykisk
at se mit hjem blive forvandlet til en svinesti.

Gid fanden havde alle de dovne og raske arbejdsløse, som ikke gider at tage
et arbejde eller dem som kun er interesseret i drømmejobbet og derfor ikke
tager andet arbejde. De har sgu bare at tage den avisrute!
De er skyld i at syge og uarbejdsdygtige mennesker bliver mistænkeliggjort,
trådt på af systemet, sendt på hjernedøde kurser og tortureres i diverse
former for arbejdsprøvning.

Fra : Heidi

Dato : 07-09-06 22:22

<klip> Jeg er hårdt ramt af fibromyalgi, dårlig ryg og nakke og har en
> [...]
> arbejdsprøvning.
> Voldsomme smerter i hele kroppen, hævede muskler, manglende energi og
</klip>
¨
Jøsses bevares da, det var da ikke så lidt.
Jeg kan kun sende dig en masse gode tanker - og håbe du får det bedre!
God bedring og held og lykke med fremtiden.

Hilsen Heidi med "cykel-arme"

Fra : PEJ

Dato : 04-09-06 22:37

Jeg fik sat mit styr en smule ned hos cykelhandleren da jeg havde de samme
problemer med min mustang. Lad cykelhandleren måle dig og cyklen op og
juster så sadel og styr , det var min redning og kors hvor er jeg nu glad og
næsten smertefri.

Held og lykke

KH
Pernille

Fra : Heidi

Dato : 05-09-06 16:55

"PEJ" <pejpejpej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer med min mustang. Lad cykelhandleren måle dig og cyklen op og
> juster så sadel og styr , det var min redning og kors hvor er jeg nu glad

Men tror du kan vil det, når cyklen er købt i Kvickly?
Anyway, så vil jeg da ihvertfald lige spørge hos cykelhandleren, det kan jo
være det er en flinker én :)

Tak for råd :)

Hilsen Heidi
http://choco.dk

Fra : PEJ

Dato : 05-09-06 19:11

Hej igen

Ja min cykelhandler knurrede og kom med en bemærkning om at han jo ikke
havde solgt den, men jeg sagde OK så undskyld ulejligheden jeg skal aldrig
forstyrre mere - hvorefter han trak il and og vi fik en god snak, hvor han
indrømmede at de i deres forening havde aftalt at boycotte cykler fra
varehuse, men det var flere år siden og tiderne har ændret sig, så alle hans
kolleger reparerede og passede da alle slags cykler og det ville han da også
nu. Som han sagde var chancen for at sælge den næste cykel større ved at
samarbejde med de evt. nye kunder.

Ja hvad skal man sige? Små sko eller stolthed? Men anyway - få du en dialog
med din cykelhandler og han er nol heller ikke så f.........................
- Der er jo cykelhandlere der samarbejder med Kvickly -det bed
Kvickly naturligvis hvem er - Få nu de arme og skuldre i orden .

Pernille