Tips til at flytte database fra webhotel t~
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-09-06 13:29

Hey...

Har en database liggende på et unix hotel hos Wannafind.dk som jeg gerne vil
have flyttet en kopi af over til gigahost.dk

Hos wannafind er databse info:

MySQL - 4.1.21-standard
phpMyAdmin - 2.8.2

Hos gigahost:

MySQL 4.1.11-Debian_4sarge5
phpMyAdmin 2.6.2-Debian-3sarge1

Hos wannafind er der en Helve***** muligheder for at ekspotere basen.

Nogle der kan give en rimelig skudsikker/newbie opskrift på hvordan man
flytter rundt på sagerne ?

Mvh

KIm

Fra : Martin

Dato : 03-09-06 22:51

Kim Jørgensen wrote:
> Nogle der kan give en rimelig skudsikker/newbie opskrift på hvordan man
> flytter rundt på sagerne ?

Log ind i phpmyadmin hos den gamle host
Vælg den database til venstre du vil eksportere
Tryk på export i toppen
Tryk på "choose all" / "vælg alle"
Sæt hak i struktur og i data
Tryk nu på Udfør
Så skulle du gerne have et billede med en masse info om databasen

Noget ala
-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.7.0-beta1
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Vært: localhost
-- Genereringstid: 03/09 2006 kl. 23:46:14

Nu kopier du ALT det tekst ind i en notesblok / wordpad
Åbner phpmyadmin hos den nye host
Vælger database som skal indeholde tabellerne i venstre side
Tryk nu på SQL knappen i toppen
Indsæt teksten fra notesblokken og tryk udfør.
Nu skulle du gerne have overført hele din database.

Ja - MySQL er REN tekstbaseret :D
Så man behøver ikke at lave sql filer osv, det er ihvertfald sjældent
jeg gør det. Har det meget nemmere med at bruge en note

PS: Jeg bruger den danske version af phpmyadmin - så hvis du vil have
den engelske oversættelse af knapperne, så må du bare sige til :)