Al-Qaedas nummer to anholdt
Fra : Jesper

Dato : 03-09-06 10:54

Al-Qaedas næstkommanderende er blevet anholdt sammen med 11 andre i
Irak.

http://politiken.dk/udland/article168341.ece
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Croc®

Dato : 03-09-06 11:50

On Sun, 3 Sep 2006 11:54:20 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Al-Qaedas næstkommanderende er blevet anholdt sammen med 11 andre i
>Irak.
>
>http://politiken.dk/udland/article168341.ece

Det kan umuligt være et problem for organisationen, indtil nu har de
fået dræbt eller anholdt flere hundrede næstkommanderende, de må dælme
have mange af dem gående.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-09-06 15:11

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Det kan umuligt være et problem for organisationen, indtil nu har de
> fået dræbt eller anholdt flere hundrede næstkommanderende, de må dælme
> have mange af dem gående.

Ingen har nogensinde hævdet at den næstkommanderende for al Queda er
fanget, - man fik fat på nummer ét i Irak, og nu siger de, at den
næstøverste i rækken af gentlemen fra organisationen i Irak, er gået i
fælden.

Fra : John

Dato : 03-09-06 16:54

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Queda er fanget, - man fik fat på nummer ét i Irak, og nu siger
> de, at den næstøverste i rækken af gentlemen fra organisationen

Nemlig, som skrevet står:

".. the second most senior operative in al-Qaida in Iraq .."

Link:
http://customwire.ap.org/dynamic/stories/I/IRAQ_AL_QAIDA?SITE=FLTAM&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2006-09-03-09-19-55

Mvh John

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-09-06 19:22

On Sun, 3 Sep 2006 16:11:01 +0200, Knud Larsen skrev:

> [...]
> fanget, - man fik fat på nummer ét i Irak, og nu siger de, at den
> næstøverste i rækken af gentlemen fra organisationen i Irak, er gået i

Hvem er så den øverste, når nu denne hersens nummer to siges
at være den letbenede Zarqawis efterfølger. Jeg går ud fra,
det er Zarqawi du refererer til som den nummer et, man fik fat
på.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-09-06 21:17

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> at være den letbenede Zarqawis efterfølger. Jeg går ud fra,
> det er Zarqawi du refererer til som den nummer et, man fik fat

Mon ikke man bare mener, at gutten er nummer to efter Zarqawi, og altså nu
var number one?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-09-06 00:08

On Sun, 3 Sep 2006 22:17:06 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Mon ikke man bare mener, at gutten er nummer to efter Zarqawi, og altså nu
> var number one?

Så er det altså nr 1, de har fanget? Og "terroren" bare stiger
og stiger. For tiden dræbes 120 irakere om dagen. Dertil såres
dagligt et langt højere tal, og Pentagon beskriver situationen
som den værste hidtil - men slår ellers syv kors for sig og
benægter, der er tale om en borgerkrig.

For vi har jo befriet Irak. Vi har lavet det om til et
demokrati. Vi har genopbygget landet og ... "We are winning
the war on terror in Iraq" - er blevet sagt så mange gange af
den amerikanske administration, at .. ja, jeg ved ikke rigtig
hvad. Det lyder lidt hult.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-09-06 09:00

> [...]
> dagligt et langt højere tal, og Pentagon beskriver situationen
> som den værste hidtil - men slår ellers syv kors for sig og

Nu skal manden jo lige fjernes før man kan begynde at se effekten - hvis der
kommer nogen. Ja, det går mildest talt ikke godt i Irak.

> [...]
> the war on terror in Iraq" - er blevet sagt så mange gange af
> den amerikanske administration, at .. ja, jeg ved ikke rigtig

Nu overdriver du vist også, alle er jo klar over at man er oppe i "shit's
creek".

> [...]
> irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion
> doesn?t count as much as the power and popularity behind an

Og ovenstående er jo helt klart væsentligt, to så forskellige intellektuelle
som fx Arthur Koestler og Edward W. Said nævner, hvordan man som kritiker
med et "forkert" budskab, skal leve med at være udsat for evigt pres, og at
"man" ofte bliver neurotisk af det. De fleste foretrækker jo et roligt og
harmonisk liv med de accepterede løgne, - sådan er vi bygget hjernemæssigt
og kulturelt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-09-06 14:41

On Mon, 4 Sep 2006 09:59:38 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Nu skal manden jo lige fjernes før man kan begynde at se effekten - hvis der
> kommer nogen. Ja, det går mildest talt ikke godt i Irak.

Hvis det følger effekten af at fjerne Zarqawi eller nogen af
alle de utallige andre nummer et og nummer to, der er blevet
fjernet, så er der ikke meget at råbe hurra for.

> Nu overdriver du vist også, alle er jo klar over at man er oppe i "shit's
> creek".

Prøv at google "winning the war on terror" - 421.000 hits. Det
er ikke mig, der overdriver. Det er krigspropagandaen og
spinnet, som hele tiden og stadig er helt hen i vejret.

> [...]
> harmonisk liv med de accepterede løgne, - sådan er vi bygget hjernemæssigt

Det koster også at gå på kompromis med sin samvittighed, og
det koster også, at lade føre til mediecirkusets ædetrug,
fordi man er for doven til at tænke kritisk.

Så hellere leve med risikoen for at blive neurotisk og en gang
imellem få et raserianfald over alt det gylle og bedrag, der
forsøges kørt af på én.

Hvis ingen gad stå op og vise rygrad, ville Jorden stadig være
flad som en pandekage.

Det var også hårdt for DF i starten; men det var nødvendigt.
Desværre gik det hurtigt hen og blev en øvelse i stuerenhed.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-09-06 12:20

On Sun, 3 Sep 2006 11:54:20 +0200, Jesper skrev:

> Al-Qaedas næstkommanderende er blevet anholdt sammen med 11 andre i
> Irak.
>
> http://politiken.dk/udland/article168341.ece

Videre skrives:

"Derfor lider Al-Qaeda nu ifølge deres nationale
sikkerhedskonsulenter under en seriøs ledelseskrise, skriver
AP."

Hvilke "nationale sikkerhedskonsulenter"?

Fra : Allan Riise

Dato : 03-09-06 12:29

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> sikkerhedskonsulenter under en seriøs ledelseskrise, skriver
> AP."
>
> Hvilke "nationale sikkerhedskonsulenter"?

Iraks, går jeg udfra, da det er Iraks nationale sikkerhedsråd der udtaler
sig i sagen.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 03-09-06 12:46

On Sun, 3 Sep 2006 13:29:27 +0200, Allan Riise skrev:

> Iraks, går jeg udfra, da det er Iraks nationale sikkerhedsråd der udtaler
> sig i sagen.

Ja, fandt lige AP-artiklen som Politikens "Petrine Elgaard"
foretog en "oversættelse" af:
http://hosted.ap.org/dynamic/stories/I/IRAQ_AL_QAIDA?SITE=NYKIN&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

Får mig til at tænke på H.C.Andersens historie om en fjer, der
blev til 5 høns. Et par "oversættelser" mere og det er ikke
til at sige, hvad historien havde udviklet sig til.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : John

Dato : 03-09-06 14:27

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Iraks, går jeg udfra, da det er Iraks nationale sikkerhedsråd
> der udtaler sig i sagen.

Her er den originale tekst:

".. BAGHDAD, Iraq (AP) -- Iraqi forces have arrested the second
most senior operative in al-Qaida in Iraq, and the group now
suffers from a "serious leadership crisis," the national security
adviser said Sunday. .."