Problemer med Mailer.AddRecipient og formu~
Fra : Michael Gad

Dato : 02-09-06 19:40

Hejsa alle,

Jeg sidder og kæmper med at få denne "tip en ven" formular til at
virke.

Når jeg sætter en almindelig email ind i Mailer.AddRecipient så
sender den fint, men når den selv skal indsætte email fra
formularen(toEmail) sender den ikke?

Håber i kan hjælpe mig!

Mvh

Michael

Mine to sider ser sådan her ud:

Side 1

<%
page=Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")
%>
bgcolor="#99ccff">
bgcolor="#ffffff">
Use the form below to send your
friend an e-mail telling them about this page
(we <b>do not</b> store
the email addresses and will <B>never</b>
contact you using email addresses entered only in tell-a-friend)
<TR>
<form action="tell_a_friend_script.asp" method="POST">
<nobr>Your e-mail: </nobr>
<input type="Text" name="fromEmail"
value="" size="32" maxlength="255">
</TD>
<nobr>Your friend's e-mail: </nobr>
<input type="Text" name="toEmail"
value="" size="32" maxlength="255">
<nobr>Additional Message: </nobr>
<textarea name=message maxlength=500
cols=24 rows=5></textarea>

<TR>
<input type="hidden" name="page" value="<%=page%>">

Side 2

<%
fromEmail=Request.Form("fromEmail")
toEmail=Request.Form("toEmail")
message=Request.Form("message")
page=Request.Form("page")

Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.FromName = "Tester"
Mailer.FromAddress= "test@gadzilla.dk"
Mailer.RemoteHost = "smtp.123hotel.dk"
Mailer.AddRecipient toEmail
Mailer.Subject = "Gadzilla.dk website!"
Mailer.BodyText = message & VbCrLf & VbCrLf & page
if Mailer.SendMail then
Response.Write "Mail sent..."
else
Response.Write "Mail send failure. Error was " & Mailer.Response
end if
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-09-06 23:21

On 02 Sep 2006 18:39:53 GMT, Michael Gad <mg@argumenta.com> wrote:

> [...]
>
>Når jeg sætter en almindelig email ind i Mailer.AddRecipient så
>sender den fint, men når den selv skal indsætte email fra

Gerne, men du skal ikke forvente, at folk gider trawle igennem 100
linier kode.

Men prøv at tage et kig på:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>
hvor der er lidt hjælp til at stille nogle lidt mere præcise
spørgsmål.

<snip>

>Side 2
>
><%
>fromEmail=Request.Form("fromEmail")
>toEmail=Request.Form("toEmail")
>message=Request.Form("message")
>page=Request.Form("page")

' Indsæt midlertidigt disse to linier:
Response.Write toEmail & "<br>" & vbcrlf
Response.End

' Du vil så kunne se, om du faktisk har det indhold i variablen
' som du forventer.

<snip resten>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-09-06 11:08

Michael Gad <mg@argumenta.com> wrote in news:44f9cff9$0$75032$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hejsa alle,
>
> Jeg sidder og kæmper med at få denne "tip en ven" formular til at
> virke.

Har du konsulteret dokumentationen for den komponent du anvender?

http://www.serverobjects.com/comp/Aspmail4.htm

Så vidt jeg umiddelbart kan se, så er der konkret beskrevet, hvorfor din
kode ikke virker.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk