Opdatering af bios -> BIOS Hook
Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-06-01 11:09

Jeg skal have opdateret min bios på mit Asus P5-A-B bundkort. Når jeg køre
programmet AFLASH.EXE kommer der bare en fejl "ERROR! Can´t Find System
BIOS´ Hook" Er der nogle som kender den fejl / det problem ??

Fra : raven

Dato : 21-06-01 12:34

On Thu, 21 Jun 2001 12:09:03 +0200, "Anders Sørensen"
<anders.sorensen@it.dk> wrote:

>Jeg skal have opdateret min bios på mit Asus P5-A-B bundkort. Når jeg køre
>programmet AFLASH.EXE kommer der bare en fejl "ERROR! Can´t Find System
>BIOS´ Hook" Er der nogle som kender den fejl / det problem ??

Skriver du biosfilnavn også med extension ?

f.eks. aflash biosname.bin

Det anbefales at boote i dos på en startupdiskette.

hilsen

John

Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-06-01 12:38

Jeg skriver bare aflash.exe i dos, prøver lige med en startdiskette.

raven <john.knuhtsen@mailzone.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ugm3jtk62nupln28imffva90hst9bcdtvt@4ax.com...

Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-06-01 13:22

Det virkere ikke, sammen fejl "ERROR! Can´t Find System BIOS´ Hook"

En som ved hvad BIOS Hook er for noget ???

Fra : raven

Dato : 21-06-01 13:56

Nej, den fejl har jeg ikke haft.

Bruger du den rigtige biosfil ? der er to versioner, med eller uden
onboard lyd:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A-B/

og flash program

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/

jeg mener det er awardbios, så filen aflash136.zip skal bruges.

hilsen

John

Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-06-01 14:28

Så langt er jeg slet ikke kommet, AFLASH programmet vil jo ikke starte.

Jeg har prøvet det andet flash program, jeg ved bare ikke rigtig helt hvad
det gør. Jeg kørte det og valgte gem bios, men så skete der ikke mere,
computeren gik død.

raven <john.knuhtsen@mailzone.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bfr3jt4vsdlbd5r0ehotboh68l3765n2ta@4ax.com...

Fra : raven

Dato : 21-06-01 14:51

Jeg kan snart ikke hjælpe med mere. Men et flashe program er altså en
simpel sag. Det _skal_ starte.

Man booter på en startup diskette. Man har flashprogrammet (i udpakket
stand, pkunzip) og bios fil liggende i et directory.

Så går man derind med dos. skriver:

aflash biosfil.extension

altså skriver hele bios filnavnet med punktum og det hele.

Så spørger flash programmet om man vil gemme den gamle bios. det siger
man evt. ja til og angiver filnavn, f.eks. old.bin

så vil flash programmet fortsætte. Til sidst skal man resette
computeren.

Hvis ikke flash sker ordentligt, må man endelig ikke resette
computeren, for så kan den jo ikke starte igen. I så fald skal man som
sidste udvej udskifte bios-kredsen med en ny. Hvis bios-kredsen er
loddet på, må man eventuelt smide bundkortet ud. Så man leger altså
lidt med ilden.

hilsen

John

Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-06-01 17:50

Hej

Det har jeg prøvet, flas programmet starter godt nok, men når jeg vælger 1
for at gemme bios, så fryser den totalt.

Det andet program aflash vil slet ikke starte, jeg få bare en fejl i dos,
der må være noget andet galt, det skulle jo være meget nemt, jeg har også
gjort det engang før.

Er der noget specielt i biosopætningen som kan drille ??

raven <john.knuhtsen@mailzone.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1ju3jtgg1glj8hrca7lvh1bjgemssn4sq8@4ax.com...

Fra : Cmagic

Dato : 21-06-01 18:38

Anders Sørensen
> Jeg skal have opdateret min bios på mit Asus P5-A-B bundkort. Når jeg køre
> programmet AFLASH.EXE kommer der bare en fejl "ERROR! Can´t Find System
> BIOS´ Hook" Er der nogle som kender den fejl / det problem ??

Er der ikke noget med en indstilling i BIOs der hedder noget i retning af
"enable BIOS update" ?

Det kunne lyde som om det er problemet.

Cmagic